گروهی از روانشناسان با کمک انجمن حمایت از حقوق کودکان، اولین همایش آموزشی و رایگان خانه‌های مسئولیت پذیری را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح خانه‌های مسئولیت پذیری چند وقتی است که از سوی گروهی از رواشناسان برای آموزش خانواده‌ها و آمادگی آنها به منظور تربیت کودکان مسئولیت‌پذیر آغاز شده و حالا قرار است در قدمی جدید، اولین همایش رایگان آموزش مسئولیت پذیری برگزار شد.

در این رابطه حسام فیروزی روان‌درمانگر کودک، نوجوان و خانواده درباره جزییات این همایش آموزشی می‌گوید: «ما پس از استقرار چندباره در بخش‌های مختلف شهر خصوصا اماکنی مانند باغ کتاب، نمایشگاه مادر و کودک و برخی از مدارس، سعی داریم در این همایش خانواده‌هایی که نیاز به آموزش بیشتر دارند را متمرکز تر آموزش بدهیم.»

او می‌گوید: «روند کار ما به این شکل بود که در خانه‌های مسئولیت‌پذیری کودک ارزیابی می‌شود و در کنار آن والدین هم آموزش می‌بینند و تلنگری به آنها وارد می‌شود و در کنار این آموزش کتابچه‌ای به خانواده داده می‌شود. این اولین هدف ماست تا سبک‌های فرزندپروری را ارزیابی کنیم. قدم دوم این است که بعد از ارزیابی تحقیقات انجام شود و آمار به دست بیاوریم. بعد از آن با خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود و برای یک همایش ۴ ساعته دعوت می‌شوند و ارزیابی کودک و خانواده به آنها تحویل داده می‌شود و به آنها توصیه‌های لازم را می‌کنیم که همایش روز شنبه ما در واقع این بخش از اهداف ماست.»

فیروزی با تاکید بر اینکه در این همایش که رایگان است، خانواده‌ها ۴ ساعت دوباره آموزش می‌بینند، گفت: «قبل از آموزش هم تست دیگری از آنها گرفته می‌شود تا ببینیم آن ارزیابی ۲۰ دقیقه‌ای چه تاثیری بر آنها گذاشته است و قرار است این ۴ ساعت چه تاثیری بر آنها بگذارد. بعد از این همایش به خانواده‌ها گفته می‌شود که اگر بخواهند در کارگاه‌های ما شرکت کنند؛ کارگاه‌هایی که می‌تواند مهارت بیشتری به آنها بدهد و بتوانند سوالاتشان را هم بپرسند.»

این روان‌درمانگر کودک نوجوان و خانواده تاکید کرد: «در کل هدف ما این است که جامعه را با سیستم‌های فرزندپروری نوین آشنا کنیم و به آنها این مهارت را بدهیم تا بدانند هدفشان از فرزندآوری و تربیت فرزند چیست. ما به والدین می‌گوییم که کودک مانند یک بسته پستی است و این خانواده است که مشخص می‌کند کودک را به کجا بفرستد. در واقع ما به والدین می‌گوییم که کودکشان باید حس ارزشمندی داشته باشد و پایه اصلی مسئولیت‌پذیرشدن کودک بر همان حس ارزشمندی است. اگر هم بخواهیم کلی‌تر و در جامعه ببینیم، اصلی‌ترین نیاز جامعه ما که خلا آن حس می‌شود، مسئولیت‌پذیری است. به عبارت دیگر در فرهنگ ما جای مسئولیت‌پذیری به‌شدت خالی است.»

همایش رایگان آموزشی خانه های مسئولیت پذیری روز شنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با شماره‌های: -۸۸۸۷۹۵۳۱-۸۸۸۷۹۵۳۵ تماس بگیرید و یا برای ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://www.masoliyat.com/signup

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =