مهر نوشت: حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در سفر به استان قزوین برای معرفی دادستان جدید قزوین در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: دستگاه قضایی با هر جریانی که به ناهنجاری ها دامن بزند مثل سایت ها، کانالها و فضای مجازی قطعا برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه بخشی از تشکیل پرونده های فساد ناشی از سوء مدیریت وبخشی مربوط به خیانت مدیران است در پرونده های فساد وبخشی به تصمیم گیری مردم هم بستگی دارد زیرا با خرید های غیر ضروری به مشکلات دامن می زنند.

منتظری گفت: آنها که در اقتصاد دخالت دارند باید کمک کنند و از برخی منافع و طمع کاری ها خودداری کنند و شرایط کشور را درک کنند، وقتی عامه مردم و بخش مستضعف گرفتار گرانی هستند آنها که جوانمرد هستند باید همکاری بیشتری کنند زیرا شرایط ما نیازمند هم افزایی بخش دولتی و قضایی است.

وی در خصوص دریافت عوارضی بیش از میزان تعیین شده هم گفت: این موضوع مربوط به مصوبه ای می شود که در شورا باید تعیین شود بخشی از دریافتی ها در چارچوب قانون نبوده که با وزیر راه جلسه داشتیم و قرار شد موضوع در شورا مطرح و تعدیل شود.

منتظری در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه هم دوباره گفت: در ابتدا نمی خواهیم قهری برخورد کنیم و فعلا با تذکر و با توضیحی که دادم انتظار داریم زمینه گناه فراهم نشود اما اگر به تذکر اهمیت ندهند با پشتوانه مردمی که متدین هستند وارد می شویم.

وی اضافه کرد: دیدن یک مسابقه فوتبال چقدر اهمیت دارد که بانوان باید به ورزشگاه بیایند اگر بداخلاقی صورت بگیرد چه کسی پاسخگوست؟ خانمها بروند از خانه تماشا کنند این چه اصراری است که زمینه گناه را فراهم کنیم و هنجار شکنی کنند این وضعیت قابل قبول نخواهد بود.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور

استیفای حقوق شهروندی را پیگیری می کنیم

منتظری در مورد استیفای حقوق شهروندی هم اظهارداشت: حقوق شهروندی دارای مصادیق بسیار زیادی است و متناسب با شرایط هر منطقه ای فرق می کند و به عنوان وظایف دادستان و مدعی العموم دفاع از عامه مردم مطرح است.

وی بیان کرد: تحقق دفاع از حقوق عامه منوط به این است که سایر دستگاهها هم همکاری کنند برای نمونه در شهرداری، منابع ملی، دریاها، رودخانه ها، اگر دستگاهها همکاری کنند موفقیت بیشتر است در غیر این صورت دادستان به تنهایی قادر به موفقیت نیست اما با رویکردی که دادستانی دارد نسبت به احقاق حقوق عامه مردم تلاش می کنیم.


60231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813211

برچسب‌ها