فارس نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 25 درصد مدارس کشور ایمن نیست، گفت: 600 هزار کلاس درس مهرماه امسال پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

سیدمحمد بطحایی بعدازظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح آموزشگاه بنت‌الهدی ایوانکی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای آموزش و پرورش بیان کرد: سال تحصیلی پیش رو، 14 میلیون و هفت هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به مدرسه می‌روند که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد حدود 6 درصدی دارد.

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان در حدود 600 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند که در روزهای اخیر آماده‌سازی شده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این دانش‌آموزان برای یادگیری مفاهیمی می‌آیند که زندگی آنان را راحت‌تر کند و هدف مدرسه با همه مجموعه‌های خود، آموزش زندگی راحت و تمرین شاد بودن و شاد زیستن است.

بطحایی بیان داشت: مدرسه محل تمرین دستگیری افتادگان است و در میان همه اهداف، توجه به ساختمان‌ها و فضاهای فیزیکی نیز عاملی مهم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: هشت هزار کلاس تا مهرماه در کشور افتتاح می‌شود که این عدد تا پایان سال 97 به 10 هزار کلاس درس می‌رسد.

بطحایی تصریح کرد: 50 درصد از این مدارس توسط خیران و 50 درصد توسط دولت ساخته شده و در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار گرفته است. آموزه‌های دینی، خیران را به امر مقدس مدرسه‌سازی ترغیب کرده و باید این مشارکت افزایش یابد تا با حضور خیران، همه از امکانات مطلوبی بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 25 درصد مدارس در کشور ناایمن است و باید با هم‌افزایی این نقص رفع شود.

بطحایی ادامه داد: شروع سال تحصیلی جدید در 105 هزار مدرسه کشور خواهد بود و همه آمادگی دارند تا از آینده‌سازان کشورمان استقبال کنند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =