ایلنا نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از سخت‌ترین تصادفات در این ایام در محور سبزوار به سمت شاهرود اتفاق افتاده که یک دستگاه خودروی سواری به علت عدم توجه به جلو در ساعت ۱۱ ظهر واژگون شده و متاسفانه ۶ نفر از اعضای یک خانواده در سر صحنه جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان فوت می‌کنند.

سردار تقی مهری در نشست خبری خود در خصوص اجرای طرح تابستانه گفت: ماه شهریور یکی از پرترددترین و پرتصادف‌ترین ماه‌های سال است و با توجه به شرایط خاص دهه سوم شهریور بر اساس دستور فرماندهی ناجا هزار خودرو و پنج هزار نیرو از سایر بخش‌ها به کمک پلیس راهور آمده و تا پایان شهریور در اختیار مجموعه پلیس راه و راهور هستند. او با اشاره به علل تصادفات از اوایل شهریور تا امروز گفت: بیشترین علل وقوع تصادف در چند روزه اخیر سرعت غیرمجاز و سبقت بوده که 35 درصد از تصادفات را شامل می‌شود. همچنین عدم توجه به جلو خستگی و خواب‌آ‌لودگی از دیگر علل تصادفات در این ایام بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در 23 روز اخیر از نظر آمار تصادفات در سر صحنه 2.5 درصد نسبت به سال گذشته آمار جان باختگان کمتر شده و این در حالی است که 15 درصد در این ایام نسبت به سال گذشته افزایش سفر داشتیم. همچنین 47 درصد از تصادفات در ساعت بین 16 تا 24 به وقوع پیوسته و 66 درصد از تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها بوده است. وی با بیان اینکه 30 کیلومتری شهرها منطقه خطر است، تاکید کرد: رانندگان باید با هوشیاری بیشتری در این منطقه تردد کنند، چرا که راه‌های فرعی و اصلی در این منطقه بیشتر واقع شده و همین امر خطر تصادفات را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: همچنین 37 درصد تصادفات جرحی و فوتی به دلیل واژگونی خودرو بوده و یکی از سخت‌ترین تصادفات در این ایام در محور سبزوار به سمت شاهرود اتفاق افتاده که یک دستگاه خودروی سواری به علت عدم توجه به جلو در ساعت 11 ظهر واژگون شده و متاسفانه 6 نفر از اعضای یک خانواده در سر صحنه جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان فوت می‌کنند. او ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌کنم در رفت و برگشت در طول سفر از وسیله نقلیه اطمینان داشته و وسیله نقلیه را از نظر فنی، موتور، سیستم روشنایی، خنک کننده چک کرده و مدارکی مانند بیمه، کارت خودرو و ... را برابر قانون همراه داشته باشند. همچنین توجه به علائم و خط‌کشی‌ها از دیگر توصیه‌های مهم ما است.

سردار مهری با بیان اینکه در این ایام سفرهای شهری کاهش پیدا کرده و سفرهای عزاداری آغاز شده از پیش‌بینی افزایش سفرها به دلیل ایام عزاداری خبر داد. وی با تاکید بر اینکه بستن کمربند ایمنی در جاده‌های برون شهری برای همه اعضای خودرو لازم است، گفت: بستن کمربند ایمنی در پیشگیری از مجروح شدن و جان باختن سرنشینان خودرو بسیار موثر بوده است. بستن کمربند ایمنی در وسیله نقلیه عمومی مانند اتوبوس هم مانند خودروهای سواری لازم و اجباری است. همچنین به رانندگان توصیه می‌کنیم از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

او با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه باعث عدم تمرکز رانندگان در حین رانندگی می‌شد، خاطرنشان کرد: طرح تابستانه همزمان با بازگشایی مدارس از 10 شهریور تا پایان شهریور مرحله اول آن اجرایی می‌شود و از اول مهر تا 15 مهر مرحله دوم این طرح را برگزار می‌کنیم. همچنین در مرحله دوم طرح ترافیکی عملیات عمرانی از ابتدای مهر تا 15 مهر متوقف می‌شود. هماهنگی خوبی در خصوص سرویس مدارس با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها انجام شده است و از همه اولیا و مربیان درخواست داریم تا از سرویس مدارس دارای برچسب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس، معلمان ترافیکی دانش آموزان هستند گفت: رانندگان سرویس مدارس آموزش‌های ترافیکی را باید به دانش آموزان ارائه دهند. از والدین تقاضا داریم در صورتی که فرزندانشان را با وسیله نقلیه به مدرسه می‌برند تلاش نکنند فرزند را حتما در مقابل مدرسه پیاده کرده چرا که باعث ترافیک می‌شود. وی ادامه داد: در سطح کشور بنا به شورای ترافیک هر شهر مصوباتی در خصوص این ایام تصویب و اجرایی می‌شود در تهران بزرگ نیز در دو هفته اول مهرماه، کامیونت‌ها تا سال 10 صبح ترددشان در معابر سطح شهر ممنوع است.

سردار مهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص تمهیدات ویژه خاص ترافیکی در ایام محرم گفت: تمهیدات ویژه خاص ترافیک محرم تنظیم و ابلاغ شده و نیروهای پلیس با همیاران محرم و هماهنگی با هیئت‌ها و دستجات عزاداری تلاش می‌کنند تا انضباط و نظم در رفت و آمد را برقرار کنند. وی ادامه داد: طرح ویژه ترافیک عاشورا و تاسوعا نیز با هماهنگی همه دستجات و هیئت‌ها و همیاران محرم در سراسر کشور اجرا خواهد شد و امیدواریم همه به نکات ایمنی در رفت و آمد توجه داشته باشند. از رانندگان تقاضا می‌شود در مقابل تکایا و حسینیه‌ها به عزادران و عابران توجه کنند و دستجات عزاداری نیز از حداقل سد معبر برای عبور و مرور استفاده کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: برخلاف سنوات گذشته خوشبختانه در سال گذشته شاهد وقوع تصادفات در ایام محرم نبودیم و امیدواریم در سال جاری نیز حادثه‌ای در این ایام اتفاق نیفتد. همچنین از وسایل نقلیه‌ای که در دستجات عزاداری برای حمل امکانات و تجهیزات استفاده می‌شود، تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت کنند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =