ماهواره رادای انگلیس را موشک هندی به فضا می‌فرستد

ایسنا نوشت: انگلیس قصد دارد امروز(یکشنبه) نخستین ماهوراه راداری خود را با استفاده از یک موشک هندی به فضا ارسال کند.

انگلیس قصد دارد یک ماهواره راداری به نام"نواسار"( NovaSAR) را ساعت 17:37 عصر امروز(یکشنبه) به وقت BST(21:07 به وقت تهران) به مدار زمین ارسال کند. این برای اولین بار است که انگلیس خود موفق به ساخت ماهواره شده است.

قرار است این ماهواره با استفاده از یک موشک هندی به فضا ارسال گردد. "نواسار" قادر است در هر شرایط جوی، روز یا شب از سطح زمین عکسبرداری کند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ماهواره، رصد فعالیت‌های مشکوک کشتیرانی در اقیانوس‌ها است.

قرار است این ماهواره از مرکز فضایی "ساتیش داوان"(Satish Dhawan) در " سریهاریکوتا" (Sriharikota) هند به فضا پرتاب شود. وضوح تصویربرداری ماهواره بسیار بالا است. نواسار قادر خواهد بود اشیاء درون زمین را به کوچکی ۸۷ سانتی‌متر رصد کند.

تجهیزات رادارای ماهواره توسط شرکت "ایرباس" توسعه یافت. این ماموریت ارزان قیمت است و هدف آن نشان دادن رویکردی جدید برای تصویربرداری‌های راداری ارزان قیمت است.

از دیگر ماموریت‌های این ماهواره می‌توان به تشخیص نشت نفت، نظارت بر سیل، دیده‌بانی جنگل‌ها و ارزیابی محصولات کشاورزی اشاره کرد. ولی احتمالا جالب‌ترین وظیفه ماهواره نظارت دریانوردی خواهد بود. ماهواره مجهز به دریافت‌کننده است که می‌تواند سیگنال‌های رادیویی "سیستم تشخیص خودکار" (AIS) را دریافت کند.

این سیگنال‌ها، امواج مخابره‌ شده موقعیتی هستند که کشتی‌ها زیر نظر قوانین بین‌المللی از خود منتشر می‌کنند. قرار است نواسار با "پرتابگر ماهواره قطبی " هند(PSLV) به مدار زمین برود و در ارتفاع ۵۸۰ کیلومتری بالای زمین به گردش درآید.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =