روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون خبر داد: علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در حاشیه صدو هفتمین کنفرانس بین المللی کار در ژنو با 'شارون بارو' دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری دیدار کرد .

 

وی با اشاره به تجارب خود درزمینه مسائل کارگری عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید، تشکل های کارگری ۵۰ درصد افزایش پیدا کردند و برای این افزایش تشکل ها در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تلاش زیادی انجام شد .

ربیعی با اشاره به افزایش آمار اشتغال زنان در دولت تدبیر و امید ، حمایت های انجام شده از زنان سرپرست خانوار در کشور و اقدامات انجام شده در زمینه نظام تامین اجتماعی را تشریح کرد .

درادامه این دیدار، دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری علاوه بر توصیف شرایط بین المللی اتحادیه های کارگری گفت: می دانم امریکا بازی خطرناکی را دنبال می کند و ما متوجه هستیم که امریکا تعهدش را دربرابر برجام نقض کرد.

شارون بارو اضافه کرد: ما و ایران درمورد موضوع فلسطین زمینه مشترکی داریم .

وی با تحلیل فعالیت های تشکل های کارگری درجهان تصریح کرد: مایل هستم برای ادامه گفت و گو ها به ایران سفری داشته باشم .

ربیعی نیز در ادامه این صحبت ها خطاب به دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری تاکید کرد: این دیدگاه در مورد فلسطین درست و به حق است . به عنوان یک کنشگر که سال ها در نهادهای مدنی فعالیت کرده ام، می دانم که امریکا همواره علیه دموکراسی درکشورهای ضعیف تر عمل کرده و اقدامات امریکا منجر به دیکتاتوری و استبداد شده است .

وی تصریح کرد: ترامپ از منطقه تنها دلار جمع می کند و با خشن ترین رژیم ها رفاقت دارد و درتحریم ها نیز بیشتر کارگران آسیب می بینید. به عنوان یک کنشگر اجتماعی باید بگویم که امریکا در نقض برجام علیه دموکراسی فعالیت کرده است .

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در صد و هفتمین همایش بین المللی کار و ملاقات با همتایان خود در سایر کشورها، راهی ژنو سوییس شده است و دیدارهای وی تا هفدهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =