گلر ملی‌پوش پرسپولیس می‌گوید با منشا برای شادی پس از گل‌زنی به الدحیل هماهنگ کرده‌اند!

روزنامه خبرورزشی نوشت: کمتر کسی فکرش را می‌کرد پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی و مقابل چشمان حدود ۴۰هزار هوادار خودی نتواند نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت بدهد، اما این اتفاق افتاد.

پس از پایان این دیدار بازیکنان پرسپولیس به قدری ناراحت بودند که حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند؛ یکی از این بازیکنان علیرضا بیرانوند بود که در میکسدزون به رسانه‌ها گفت: می‌خواهد آرامش خود را حفظ کند و دلیل مصاحبه نکردن او همین مسئله است و...

دیروز و یک روز بعد از تساوی خانگی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در حالی با علیرضا بیرانوند حرف زدیم که کمی آرام‌تر شده بود‌:

واقعاً عجیب بود که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل برسد!
بله، متأسفانه این نتیجه رقم خورد. بچه‌های ما همه تلاش خود را کردند، اما تیم حریف با یک بازی دفاعی و بسته فقط آمده بود مساوی بگیرد که به هدف خود هم رسید.

بعد از بازی چرا به خبرنگاران گفتی قصد مصاحبه نداری و می‌خواهی آرامش داشته باشی؟ این در حالی است که می‌دانم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داری؟
یکی از دوستان خبرنگار خودش گفت که مصاحبه نمی‌کنی می‌خواهی آرامش داشته باشی؟ من هم جواب دادم بله و آن لحظه واقعاً ناراحت بودم. خیلی هم ناراحت بودم که به سه امتیاز خانگی نرسیدیم.

تو که کلین‌شیت کرده بودی.
باور کنید کلین‌شیت بدون برد پرسپولیس هیچ مزه‌ای ندارد. به من نمی‌چسبد و فکر می‌کردم انگار ۱۰ گل خورده‌ام!

۱۰ گل خورده‌ای؟!
بله، وقتی این همه حمله می‌کنی و به گل نمی‌رسی، چنین احساسی به تو دست می‌دهد. ما خیلی تلاش کردیم و نود دقیقه هم حمله کردیم و حریف فقط با تجمع در زمین خودی دفاع کرد. در چنین شرایطی طبیعی است ناراحت و عصبی شوی.

می‌دانیم با گادوین منشا رابطه صمیمانه‌ای داری.
بله، گادوین دوست صمیمی من است. همیشه قبل از هر بازی سعی می‌کنم در رختکن با او صحبت کنم و به منشا روحیه بدهم. او هم بچه با حال و خون‌گرمی است و هم فوتبالیست باکیفیتی است و شما دیدید مقابل نفت مسجدسلیمان هم چقدر روحیه داشت. با صلاحدید آقای برانکو اگر فرصت بیشتری نصیب منشا شود، مطمئن باشید بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

اتفاقاً امروز که با منشا حرف می‌زدیم خیلی با روحیه در مورد بازی با الدحیل صحبت می‌کرد و می‌گفت عطش گل‌زنی برابر این تیم دارد.
خب درست گفته است. شاید جالب باشد بدانید من و گادوین برای شادی پس از گل منشا مقابل الدحیل هماهنگ کردیم!

جالب شد. اگر منشا موفق به گل‌زنی مقابل الدحیل شود، قرار است کار خاصی انجام بدهید؟
(می‌خندد) قرار گذاشتیم هر موقع منشا گل زد، سمت من بیاید!

لابد هر موقع هم تو پنالتی گرفتی، به سمت منشا بروی و شادی کنی؟
در این رابطه صحبتی نکردیم (بلافاصله چیزی یادش می‌آید و ادامه می‌دهد) البته شما که در خبرورزشی حسابی به ما در مورد پنالتی طعنه زدید!

طعنه زدیم؟! کی؟
مگر ننوشتید بیرانوند پنالتی کریستیانو رونالدو را گرفت ولی پنالتی شهاب را نگرفت؟!

آهان! منظورت بازی دوستانه با شهاب زنجان است. آن روز ما تیتری به طنز زدیم و شوخی کردیم. اصلاً هم قصد نداشتیم کار بزرگ تو مقابل تیم ملی پرتغال و فوق‌ستاره فوتبال جهان را کوچک کنیم. مهار پنالتی کریستیانو رونالدو تا سال‌های سال در ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی مانده و چه بسا تیتراژ برنامه‌های ورزشی تلویزیونی در سال‌های آتی شود. آن حرکت بسیار باعظمت بود. آثارش را خودت در جشن سینمایی حافظ دیدی. درست نمی‌گوییم؟
خدا را صدهزار مرتبه شکر. من نه تنها در جشن حافظ بلکه بیشتر از آن لطف و محبت مردم را در کوچه و خیابان دیده و می‌بینم. این محبت‌ها وظیفه من را بیشتر می‌کند.

در این جشن کنار محمدرضا گلزار نشسته بودی و بعد از پخش کلیپ مهار پنالتی رونالدو در سالن به تو گفته است که دمت گرم! این سوپراستار سینما را چطور انسانی دیدی؟
یک بازیگر و بالاتر از آن انسانی خاکی. جوری برخورد کرد که انگار سال‌هاست مرا می‌شناسد و برای محمدرضا گلزار آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کنم.

بی‌تعارف علیرضا بیرانوند بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو با قبل از آن فرق کرده است؟
شما خودتان فرقی دیده‌اید؟

ما نه، اما بین دوستان، همبازیان و فک و فامیل چطور؟
اتفاقی نیفتاده است. من همان علیرضا بیرانوند سابق هستم. یک روستازاده که با سختی فراوان و کار و تلاش و البته لطف خدا به این جایگاه رسیدم و هرگز گذشته خودم را فراموش نخواهم کرد.

به هر حال شرایط کنونی باعث به وجود آمدن حس خاصی در انسان می‌شود. اینکه پنالتی رونالدو را مهار کنی و در جام جهانی خوش بدرخشی، چه احساسی به آدم می‌دهد؟
احساس شادی می‌کنم. افتخار هم می‌کنم برای تیم ملی کشورم کاری کردم، اما غرور نه. حتی اگر به افتخارات بالاتری هم برسم به خودم اجازه نمی‌دهم مغرور شوم. شما می‌توانید از همبازیانم بپرسید. من خاک پای همه و مخلص تمام ایرانیان و دوستانم هستم.

راستی می‌دانیم منشا و علیپور عاشق رونالدو هستند. این دومی به قدری به ستاره پرتغالی علاقه دارد که حالا به صورت علنی طرفدار یوونتوس شده است. بعد از بازگشت از جام جهانی و مهار پنالتی رونالدو این دو حرفی به تو نزدند؟
ببینید ما یک تیم صمیمی هستیم. رختکن خوبی هم داریم. همه هم‌تیمی‌ها از یکدیگر حمایت می‌کنیم و منشا و علیپور و همه بچه‌ها از بابت آن اتفاق خوشحال بودند. بچه‌های پرسپولیس قلبی مهربان دارند و البته شوخی هم می‌کردند، چون خودم آدم شوخ‌طبعی هستم.

لابد بیشتر از همه هم شجاع خلیل‌زاده؟
شجاع، بقیه و همه پرسپولیسی‌ها و من هم می‌خندیدم.

می‌دانیم طرفدار لیورپول هستی و همواره گفته‌ای که آرزو داری برای این تیم انگلیسی بازی کنی ولی حالا لیورپول، آلیسون بکر را گرفته است.
(به شوخی) نمی‌دانم چرا به جای آلیسون بکر برزیلی لیورپولی‌ها سراغ من نیامدند! (با صدای بلند می‌خندد!)

(به شوخی) آخر تو با پرسپولیس قرارداد داشتی.
درست است. من عضو پرسپولیس هستم و از این بابت خوشحالم. لیورپول هم رؤیای دوران کودکی من بوده است.

دوست نداری آلیسون بکر در لیورپول خراب کند و دست‌اندرکاران این تیم سراغ تو بیایند؟
نه! من در میان تیم‌های خارجی عاشق لیورپول هستم و امیدوارم این تیم موفق شده و در فصل جاری قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

نگفتی دوست داری لیورپول سراغت بیاید یا نه؟
شما کدام دروازه‌بان یا فوتبالیست را می‌شناسید که از پیشنهاد لیورپول بدش بیاید؟! خدا را چه دیدید شاید یک روزی هم بالاخره علیرضا بیرانوند به لیورپول رفت.

ما و حتی پرسپولیسی‌ها هم بدشان نمی‌آید چنین اتفاقی بیفتد. بگذریم! وحید امیری رفیق صمیمی‌ات هم پسردار شد. با او صحبتی کردی؟
وحید داداش من است. خوشحالم که دارای فرزند شده و اسمش را هم کیان گذاشته است. به وحید تبریک گفتم و امیدوارم هرچه زودتر از شر مصدومیت خلاص شده و بار دیگر با قدرت به فوتبال برگردد.

وحید امیری می‌تواند ستاره ترابوزان اسپور شود؟
چراکه نه؟ وحید در جام جهانی روسیه هم فوق العاده بود و در سوپرلیگ ترکیه هم موفق خواهد شد.

امسال سال سوم حضورت در پرسپولیس است. دو قهرمانی در لیگ برتر و... چه حسی داری؟
این دو، سه سال حضور در پرسپولیس خاطرات خوب زیادی برای من ساخت. همیشه طرفدار پرسپولیس هستم و هیچ وقت هواداران واقعی و بامعرفت پرسپولیس را فراموش نمی‌کنم. ناراحتی من پس از بازی با نفت مسجدسلیمان هم بیشتر به همین خاطر بود.

پنج‌شنبه هفته جاری هم یک بازی سخت مقابل نفت در آبادان دارید. این بازی را چطور می‌بینید؟
بازی در آبادان برای هیچ تیمی راحت نیست. این هم از شانس ماست که دو مرتبه در این گرمای تابستان باید به خوزستان سفر کنیم. در واقع اولین حریف ما همین گرماست ولی از آن طرف می‌تواند تمرین خوبی برای بازی با الدحیل در قطر باشد.

آن‌قدر حرف توی حرف شد که وسط سؤال در مورد الدحیل یادمان رفت از این دیدار حساس بپرسیم. فکر می‌کنید رمز موفقیت شما در قطر چه باشد؟
بازی فوق العاده سختی است. ما با بهترین تیم قطر و یکی از بهترین تیم‌های آسیا روبه‌رو هستیم...

(حرفش را قطع می‌کنیم) ولی برای کسی که در جام جهانی و مقابل غول‌های دنیا بازی کرده نباید تقابل با الدحیل قطر سخت باشد؟
شرایط فرق می‌کند. الدحیل و قطری‌ها کلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که قهرمان آسیا شوند. ما نومید نیستیم و اتفاقاً برای صعود به جمع ۴ تیم برتر آسیا به مصاف این حریف می‌رویم، اما کار آسان نیست.

برخی‌ها معتقدند اگر در بازی رفت برابر الدحیل در قطر گل نخورید، می‌توانید در دیدار برگشت در تهران و جلوی ۱۰۰هزار هوادار پرسپولیسی حتی این حریف قدرتمند را شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنید؟
همه باید ۱۱ نفره بجنگیم که اول گل نخوریم. بعد اگر هم گلی خوردیم در قطر گل بزنیم و این گل‌زنی هم می‌تواند خیلی کمک کند. من یکی خیلی امیدوارم با گذشتن از سد الدحیل به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسیم.

در نهایت می‌خواهیم ببینیم بازی با نفت آبادان را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، اما ان‌شا‌ءالله با دست پر به تهران برمی‌گردیم. امیدوارم هواداران آبادانی و پرسپولیسی از تماشای فوتبال لذت ببرند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =