۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

ایسنا نوشت: بازیگران بازار سهام امروز شاهد تقویت قیمت‌ها بودند این بازار برای بار دیگر توانست در سهم‌هایی شاهد تداوم رشد قیمت‌ها باشد هر چند که سهم‌های خودرویی عمدتا با صف فروش همراه شدند.

امروز بازار سهام نسبت به چند روز گذشته شرایط بهتری را سپری کرد به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را طی کند و در مجموع با رشد ۵۶۶۲ واحدی مواجه شود و تا رقم ۱۸۰ هزار و ۸۴۷ بالا رفت.

بورس نفت

 

اما شاخص کل هم‌وزن با حدود ۲۰۱ واحد افت روبه‌رو شد و تا رقم ۲۹ هزار و ۹۸۸ پایین آمد. شاخص آزاد شناور نیز با ۵۶۰۴ واحد مواجه شد و تا رقم ۱۹۴ هزار و ۸۰۵ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول نیز با ۴۴۷۸ واحد رشد عدد ۱۳۶ هزار و ۷۷۶ را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با ۹۸۰۰ واحد افزایش مواجه شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی پارس چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار داشتند. این نمادها به ترتیب ۵۴۲، ۵۱۵، ۳۰۱ و ۲۷۲ واحد تاثیر افزاینده روی بازار داشتند. از طرفی ایران خودرو، بانک اقتصاد نوین و آلومینیوم ایران نیز تاثیر کاهنده روی بازار داشتند و هر یک به ترتیب ۳۴، ۲۳ و ۱۸ واحد نقش کاهنده روی شاخص‌های بازار گذاشتند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر نمادها با افت مواجه شدند و در نمادهایی نیز با صف فروش همراه بودیم. در این گروه ۷۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. اما فلزات اساسی در کانال رشد قرار گرفتند و بسیاری از نمادهای این گروه با نزدیک پنج درصد افزایش قیمت روبه‌رو شدند هرچند که تعدادی حتی صف فروش را شاهد بودند.

فرآورده‌های نفتی نیز یکدست امروز با افزایش قیمت مواجه شدند و رشد به شدت زیادی داشتند. در این گروه ۱۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۵۴ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش بورس معاملات تهران به رقم ۱۸۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۵.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از طرفی تعداد معاملات تا عدد ۲۶۴ هزار و ۶۷۵ بالا رفت.

شاخص کل فرابورس ۴۹.۴۷ واحد افزایش یافت و رقم ۲۰۳۰ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار رقم ۷۰۹ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به عدد ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =