روزنامه اعتماد نوشت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با وجود تمام خوبی‌ها، جنبه‌های منفی نیز دارد. این قانون در شرایطی تصویب و ابلاغ شد که شرایط کشور برای پوست‌اندازی مدیریتی مهیا نیست زیرا بسترهای لازم برای کادرسازی فراهم نبوده و این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند تبدیل به پاشنه‌آشیل سیستم مدیریت کشور شود. قانونی که کشور را با بحران مدیریتی نیز ممکن است روبه‌رو کند.

جوان‌گرايي امري مهم و پسنديده است اما نه براي تمامي پست‌هاي مديريتي. سوالي درباره قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان مطرح است و آن هزينه‌هاي اجراي اين قانون براي كشور است كه تا چه اندازه خواهد بود؟

تهران به‌واسطه پايتخت بودن، يكي از شهرهاي مهم ايران محسوب مي‌شود و به همين دليل مديريت اين كلانشهر نيز از اهميت بسزايي برخوردار است. مديريتي كه با وجود تمامي حاشيه‌هاي ايجاد شده مدتي است به ثبات رسيده اما به نظر مي‌رسد اين ثبات به مزاق برخي جريانات سياسي خوش نيامده و تمام همت خود را براي تثبيت بي‌ثباتي در شهرداري تهران به كار بسته‌اند. جريان اصلاحات وامدار مردم و نگاه مردم براي تغييرات به اصلاح‌طلبان است كه اگر اين‌گونه نبود جريان اصلاحات پيروز بلامنازع تمامي انتخابات‌هاي دهه 90 شمسي نمي‌شد.

محمدعلی افشانی شهردار تهران

در شرايط كنوني مناسب است جريانات مختلف موجود در دل جريانات اصلاحات، كمي دست از سياسي‌كاري كشيده و نگاهي به شعارهاي انتخاباتي و چشم اميد مردم به مديران اصلاح‌طلب كرده و تصميمي شايسته بگيرند. لازمه اين مهم توجه ويژه به طرح دوفوريتي است كه توسط تعدادي از اعضاي مجمع اميد در جلسه يكشنبه شب مطرح شد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =