قابل توجه برانکو که کی‌روش را با دالیچ مقایسه کرد

ارزش کل تیم ملی ایران در این جام حدود ۴۰میلیون یورو برآورد شده بود؛ فقط قیمت راکیتیچ ۵۰میلیون یورو و بیش از کل تیم ملی ایران بوده است!

روزنامه خبر ورزشی نوشت: «ایران در جام جهانی مربی برنده‌ای مثل دالیچ نداشت» این واکنش برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، به بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی بود.

برانکو مدعی است در بین مربیان فعال جهان فوتبال بالاترین مدرک مربی‌گری را در اختیار دارد، اما عجیب اینکه تنها تفاوت‌های فوتبال ایران و کرواسی را بین سرمربیان آن‌ها دیده و خواسته این‌طور وانمود کند که ایران به خاطر حضور کی‌روش روی نیمکت در مرحله گروهی حذف شد و کرواسی هم به خاطر دالیچ تا فینال رقابت‌ها بالا رفت و مثلاً اگر دالیچ سرمربی ایران بود احتمالاً ما فینالیست جام جهانی می‌شدیم! حالا بماند که دالیچ در آستانه رقابت‌های جام جهانی سرمربی کرواسی شد و طی ۴ دیدار مرحله حذفی جام حتی یک پیروزی هم در ۹۰ دقیقه کسب نکرد. با این حال باید از تفاوت‌های فوتبال ایران و کرواسی برای برانکو بگوییم.
- در شرایطی ارزش کل تیم ملی ایران در این جام حدود ۴۰میلیون یورو برآورد شده بود که کرواسی با تیمی به ارزش بیش از ۴۰۰میلیون یورو به این بازی‌ها آمد و فقط قیمت راکیتیچ ۵۰میلیون یورو و بیش از کل تیم ملی ایران بوده است!
- ایران در این جام بازیکنانی از تیم‌های لورکوزن، لیورپول، میلان، اینتر، یوونتوس، اتلتیکو، بارسلونا و رئال مادرید در فهرست نداشت و در حالی که بازیکنان حاضر در لیگ ایران فقط در ۳ بازی ایران مجموعاً ۱۰۷۶ دقیقه برای تیم ملی به میدان رفتند، سهم بازیکنان حاضر در لیگ کرواسی در ۷ بازی تیم ملی پرستاره کشورشان فقط ۲۵ دقیقه بوده است.
- تیم ملی ایران در حالی راهی این جام شد که اولین حضور پیاپی خود در تاریخ این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد و کروات‌ها ۲۰ سال قبل مقام سومی این بازی‌ها را کسب کرده بودند.
- با تمام این تفاوت‌ها ایران در نهایت با بازی مقابل تیم‌های سیرالئون، ازبکستان، تونس، ترکیه، الجزایر و لیتوانی راهی جام جهانی شد و کرواسی که به واسطه حضور در فوتبال اروپا هر ساله بازی با تیم‌های بزرگ اروپایی را تجربه می‌کند، در تدارک جام جهانی به مصاف تیم‌های پرو، مکزیک، برزیل و سنگالی رفت که همگی در جام جهانی حاضر بوده‌اند.
این‌ها فقط بخشی از تفاوت‌های فوتبال ایران و کرواسی است، اما بعید است برانکو این تفاوت‌ها را نداند. برانکویی که خوب می‌داند حتی روستای زادگاه او در شمال کرواسی از امکانات بهتری برای برپایی اردوی پرسپولیس در کل ایران برخوردار است!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    34 39
    راستی برانکو بالاترین مدرک مربی گری رو از کجا و چه اساتیدی گرفته؟ مثلا ممکنه یه نفر مدرک فوق دکترا از استادای پیام نور بگیره. چنین کسی بالاتر از تمام مهندسان و دکتراهای دنیا میشه؟
  • محمد A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    59 32
    داداچ همه اینا رو گفتی درست حالا چرا باید واسه تیم ملی که این همه شما زدی تو سرش و ارزشش رو آوردی پایین مربی داشته باشیم که توی جام جهانی بین 10 مربی دستمزد بالا هفتمین نفر باشه و دالیچ که تمیش فقط قیمت راکیتیچ ۵۰میلیون یورو بود جز 10 نفر هم نباشه کی روشی بودن هم حدی داره داداچ خخخخ
  • عباس A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    51 36
    من چند بار نظر دادم خبرآنلاین تا حالا چاپ نکردی. خیلی تابلو از کیروش حمایت می کنی. برانکو راست میگه ایران مربی برنده نداشت و نداره. هنوز یادم نرفته بازی با مراکش که شروع شد توی 20 دقیقه اول بازی انگار دارم بازی بارسلونا با با شموشک نوشهر رو می دیدم. که حتی خود آقای فردوسی پور دقیقه 15 گفت کاش الان بازی تموم بشه. 7 ساله کیروش سرمربی ایرانه حتی 1 بازی قشنگ از تیم ملی ندیدم. تو جام ملت های قبلی مقابل امارات تیم ما قشنگ تحقیر شد با اون شیوه بازی. 90 دقیقه دفاع کردیم. اگه دالیج سرمربی تیم ملی بود شاید حذف می شدیم از گروهمون اما حداقل دو تا حمله می کردیم روی دروازه حریفان. تو زمان کیروش هر چی که زمان بیشتر می گذره تماشاگر کمتری برای بازی های تیم ملی میرن استادیوم.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    42 20
    اصلا همه حرفهای برانکو غلط...اما نتایج کره ژاپن استرالیا که همیشه زیر ایران تو رنکینگ فیفا هستن کجای دل بی صاحب مخفی کنیم.تمامش کنید این همه مماشات.این همه ریخت وپاش هارو...آقا همینه باعلی دایی قلعه نویی و...هم می تونستیم بهتر از این باشیم به شرط حمایت همه جانبه مثل کیروش....
  • بی نام GB ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    18 47
    هر مربی‌ قیمت خودش رو داره. کسی‌ که سرمربی رئال مادرید و سرمربی پرتغال بوده و این ویچ‌ها باید مقابل دانش و تجربه کیروش تعظیم کنند قیمتش با مربیان درجه ۳ اروپا فرق میکنه. همین برانکو در دینامو زاگرب بالاترین حقوقی که گرفته ۲۵۰۰۰۰ یورو بوده در سال که الان در پرسپولیس داره بالای ۱ میلیون یورو میگیره. دستمزد مربی‌ تیم ملی‌ کرواسی قبل از دالیچ ۶۰۰۰۰ یورو در ماه بوده. معلومه که ایران برای این ویچ‌ها بهشت هستش. کیروش هر جا بره همین رو بهش میدن و خیلی‌ از تیمهای ملی‌ دنیا به خصوص تیمهای افریقأیی که فوتبال فیزیکی‌ دوست دارند به دنبال کیروش هستند.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    24 23
    برانکو تیم خودش را در جام 2006 دیده ایم و مردم قضاوت خواهند کرد .
  • بدون نام ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    21 36
    این عقده گشایی های آقای برانکو پایانی ندارد حالا عیار ایشان در بازیهای آسیایی مشخص خواهدشد البته در صورت حذف هم حتمن گناه باخت را به گردن کی روش وتیم ملی می اندازند
  • حبیب A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    40 18
    نویسنده متن، کاملاً مغرضانه علیه برانکو مطلب نوشته است. آقای نویسنده، این کیروش بودکه ابتدا مقایسه را آغاز کرد و گفت با 40 روز مودریچ می سازم. ضمن این که خواننده متآسف می شود که نگارنده وقت اضافی بازی ها را جز مسابقه به حساب نمی آورد و فقط به 90 دقیقه اشاره کرده است. اتفاقً این که یک تیم در 120 دقیقه شکسنت نخورد نشان از آمادگی بازیکنان و البته کادر فنی تیم است نه دست آویزی برای نگارنده مطلب
  • پرستو A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    27 34
    حالا هی شما بگید کی قبول میکنه.. اگه برانکو سرمربی تیم ملی بود با صفر امتیاز خیلی شیک برمی گشتیم خونه
  • بی نام DE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    23 33
    بیش از همه تاسف میخورم به حال برخی از هواداران پرسپولیس که تعصب جلوی حق بینی شان را گرفته . آری این آقای برانکو همه اینها را میداند، این را هم ما میدانیم که او 2006 سرمربی بهترین تیم تاریخ ایران بود، آیا اگر آنزمان بجای او یکنفر مثل دالیچ بود ما تا فینال میرفتیم؟ ادعا فقط برای عوامفریبی و تحریک هواداران ساده باشگاه بر علیه سرمربی تیم ملی.