تصویر عاشقانه‌های زندگی در «چشمهایت»/ طبیب‌زاده: علاقه ای ندارم شبیه بقیه فیلم بسازم!

متاسفانه شرایط جامعه ما این روزها با واژه خیانت خیلی بیشتر آشناست تا عشق، این یکی از مسائلی ست که من رو واقعا ناراحت میکنه، به نظر من جامعه بدون عشق و زیبایی تبدیل میشه به جهنم، فرهنگسازی از خود ما شروع میشه و من فکر می‌کنم شما باید ابتدا یک فیلم رو برای خودتان بسازید.

سرانجام آهنگسازی فیلم «چمشهایت» با بازی مجید مشیری، مریم خدارحمی، سیما خضرآبادی، سام کرمی، ایمان نصر و فخرالدین صدیق شریف به پایان رسید و با ساخت ویدئو کلیپ فیلم با خوانندگی مرتضی فتاحی، «چشمهایت» در مرحله پخش قرار گرفته است.

به همین بهانه گفتگویی داشتیم با حسین طبیب زاده کارگردان این فیلم که در ادامه از نظرخوانندگان می گذرد:

آقای طبیبی زاده! با پایان تدوین و آهنگسازی فیلم «چشمهایت» تا چه حد از خروجی فیلم راضی هستید؟
من حس می کنم با توجه به شرایط خاص ساخت این فیلم خیلی موفق بودیم، البته فقط بخش کارگردانی کار را نمی گویم. اگر به امید خدا مرحله پخش هم به خوبی سپری شود و فیلم خوب دیده بشه مطمن هستم مردم از خروجی فیلم رضایت داشته باشند.

قطعا ما بودجه خیلی کمتری نسبت به خیلی فیلمهای تولید شده داشتیم ولی شما خواهید دید که چقدر کار خوب و خوش ساختی تحویل دادیم، در واقع همه عوامل تلاش کردند فیلم خوبی بسازیم.

فیلم چشمهایت

در شبکه نمایش خانگی فیلم و سریال هایی توزیع شده که در زمینه بازیگری خیلی پر ستاره بودند رقابت با این کارها سخت نیست؟
شغل من فیلمسازی است و من و تمام عواملم تمام سعی خودمون رو کردیم که یک فیلم عاشقانه خوش ساخت و زیبا بسازیم، اساسا فیلم پر از ستاره دلیل به خوب بودن فیلم نیست. بازیگر ستاره باید در کنار یک فیلمنامه خوب و کارگردانی درست باشد. هیچ وقت بازیگر ستاره یا کارگردان و فیلمنامه خوب به تنهایی نمی توانند تضمین کننده موفقیت فیلم باشند.

بازیگرهای جوان خواسته های شما رو برآورده کردند؟
100 درصد، من هیچ ترسی از اعتماد کردن به بازیگر جوان ندارم البته در صورتیکه علاوه بر استعداد ظرفیت اینکار رو هم داشته باشند، ما در همین فیلم ترکیبی از بازیگرهای با تجربه و جوان ولی با استعداد رو کنار هم آوردیم.

فیلم چشمهایت

من مجید مشیری، مریم خدارحمی، سیما خضر آبادی و فخرالدین صدیق شریف عزیز که کوهی از تجربه ست رو در کنار سام کرمی و ایمان نصر قرار دادم که قبلا باهاشون کار کرده بودم و میدانستم چه کیفیت بالایی رو میتونن جلوی دوربین نشون بدن و شما مطمن باشید در آینده نزدیک از این دو خیلی بیشتر می شنوید.

کار کردن با تیم بازیگری فیلم "چشمهایت"چطور بود ؟
از روز اول فیلمبرداری رابطه صمیمی و خوبی بین آقای مشیری و تمام عوامل برقرار شد، ایشون هم بازیگر بی نظیریه هم فوق العاده خوش اخلاق هستند.

روی بازی خودشون خیلی حساس بودن به بازیگرهای جوون هم خیلی کمک میکردن و با مردم واقعا خوش برخورد بودند، مجید خان مشیری یک هنرمند به تمام معناست که به نظر من حقشون توی بازیگری خیلی بیشتره.

خانم خدارحمی و خانم خضرآبادی هم به عقیده من یکی از بهترین بازیهای کارنامه خودشون رو انجام دادن، سام کرمی و ایمان نصر هم به خوبی جواب اعتماد من رو دادند و نشون دادند حرفهای زیادی برای گفتن دارند، آقای صدیق شریف هم که نیازی به توضیح نداره بسیارحرفه ای و خوش اخلاق ، همکاری با ایشون برای همه ما بسیار لذتبخش بود.

صدیق شریف در پشت صحنه  فیلم چشمهایت

حال هوای فیلم شما یا شاید رنگ و تصاویر شما شبیه فیلمهای خارجی شده درسته ؟
این شباهت رو چند نفر دیگه هم به من گفتن اما خب داستان و فضای عاشقانه فیلم من لوکیشن ها ورنگ های خاص میخواست هیچ دلیلی نمیدیدم که بی جهت رنگ فیلم رو سرد بی روح کنم.

محمد پورسینا مدیر تولید و دوست خوبم بی نظیر کار کرد، واقعا خیلی مهمه توی یک کار هنری عوامل با قلبشون کار کنند.

من از اول میدونستم چه نوع تصویری میخوام و مجید محسنی مدیر تصویربرداری فیلمم و کادر خوبش به تمام معنا فوق العاده کار کردند ما مدتها با هم لوکیشن های انتخاب شده فیلمنامه رو میدیدیم با هم مشورت می کردیم و خروجی فیلم ثابت میکنه که تیم موفقی بودیم.

چرا به سراغ یک داستان عاشقانه رفتید در صورتی که این روزها همه فیلمسازها یا به فیلم های اجتماعی یا کمدی رو آوردند؟
هیچوقت توی زندگیم اهل مد نبودم و هیچ علاقه ای ندارم که شبیه به بقیه باشم یا حتی سوار بر موج فیلم بسازم، همیشه جوری عطر میزنم که خودم حسش کنم چون خیلی برام مهمه که از خودم راضی باشم، این اخلاق منه، در مورد ساخت فیلم هم باید اول خودم راضی باشم.

متاسفانه شرایط جامعه ما این روزها با واژه خیانت خیلی بیشتر آشناست تا عشق و این یکی از مسائلی ست که من رو واقعا ناراحت میکنه، به نظر من جامعه بدون عشق و زیبایی تبدیل میشه به جهنم، فرهنگسازی از خود ما شروع میشه فکر میکنم شما باید ابتدا فیلم رو برای خودتان بسازید.

 طبیب زاده در پشت صحنه  فیلم چشمهایت

به نظر من باید بنشینید و فکر کنید «آیا من این فیلم را میفهمم »، اگر جواب مثبت بود بعد از آن بروید سراغ ساختن آن فیلم و این داستانی بود که من می فهمیدم.

فکر می کنید در این فرهنگسازی موفق بودید ؟
من تمام سعی خودم رو کردم، اعتقاد دارم که موقعیت تحمل نشدنی که جامعه ما دچارش شده یکی از دلالیلش این است که بیش از حد درگیر اخبار بد و افسردگی هستیم، یعنی اگر دلتان میخواهد دچار افسردگی شوید فقط کافی است اخبار را تماشا کنید یا یک روزنامه را باز کنید و بخوانید، شرایط خوبی نیست واین انکار ناپذیره اما مشکل بزرگتر اینه که چراغی روشن نمیشه.

من سعی کردم نسبت به وظیفه خودم حرکتی بکنم، سعی کردم مردم از دیدن فیلمم لذت ببرند، دوست دارم احساس کنند مدتی از آنچه که زندگی را به کامشان تلخ کرده فاصله گرفتند، یعنی بعد از نود دقیقه یا دو ساعت دیدن فیلم واقعا این احساس رو داشته باشند که وقتشان تلف نشده و احساس بهتری دارند.

طبیب زاده و مشیری در فیلم چشمهایت

آقای طبیب زاده قصد ساخت فیلم دیگری رو دارید؟
روی یک فیلمنامه دیگه کار می کنم تا انشالله به زودی این فیلم رو شروع کنم، عوامل فیلمم رو تقریبا مشخص کردم و در مرحله ابتدایی کارهستیم، فیلمی عاشقانه ولی کاملا متفاوت از فیلم «چشمهایت»که خودم شخصا خیلی دوستش دارم، میدونم با شرایط موجود کار سختی پیش رو دارم اما زمانی که می خواهید فیلم تازه ای بسازید دارید لحظات تازه ای از زندگی تان رو شروع می کنید، چیزی در حدود یکسال از عمرتان، پس با تمام وجودم کار می کنم که در آینده وقتی به عقب نگاه میکنم فکر نکنم عمرم رو تلف کرده ام.

با اینکه می دانید کار سخت تری نسبت به سال گذشته دارید چه انگیزه ای باعث میشود که کار کنید و مطمن باشید که فیلم خوبی ساخته خواهد شد ؟
از نظر من وقتی کسی فیلم می سازد با فانتزی زندگی میکند انگار در دنیای دیگری قرار می گیرد. راستش اگر قرار به محیط امن برای فیلم ساختن باشه ما هرگز هیچ فیلمی نمی ساختیم، من عاشق این لحظات هستم که سراغ ماجرای جسورانه ای می روم و به خودم می گویم «زود باش خودت رو نشون بده»، خوب میدونم توی چه شرایطی هستیم ولی من هم آماده جنگیدن برای رویاهایم هستم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =