رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری موضوع حمله به نقطه صفر مرزی و میرجاوه و گروگان‌گیری مرزبانان خبر داد و گفت: برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود جان مرزداران وطن به خطر بیفتد.

روز گذشته 14 نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بدست اعضای یک گروهک تروریستی ربوده شدند. بعد از چند ساعت گروهک تروریستی جیش العدل اعلام کرد این اقدام را انجام داده است.

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی در میرجاوه را از چند جنبه قابل پیگیری دانست و گفت: پیگیری نخست باید از طرف دولت پاکستان باشد، در واقع با وجود مذاکراتی که بین مسئولان ایران و پاکستان صورت گرفته و تفاهمنامه هایی که وجود دارد دولت پاکستان مسئول بوده و باید در این زمینه پاسخگو و حافظ جان مرزداران اسیر ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه کم و کیف این موضوع باید برای کمیسیون امنیت ملی مشخص شود ادامه داد: به رغم تفاهم نامه های خارجی که وجود دارد و با اینکه ایران با افرادی که علیه اتباع ایرانی اقدام کنند با اشد مجازات برخورد می کند اما واقعیت این است که متاسفانه برخی سهل انگاری ها باعث می شود جان جوانان و مرزداران وطن به خطر بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع موضوع این سهل انگاری ها در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می گیرد افزود: کمیسیون امنیت ملی هم سهل انگاری های دولت پاکستان و هم سهل انگاری های احتمالی داخلی را پیگیری می کند. واقع امر این است که بسیاری از اتفاقاتی که برای جوانان و مرزداران می افتد قابلیت پیشگیری دارد که متاسفانه ضعف هایی وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح چگونگی عملکرد ایران در برخورد با این حادثه گفت: وزارت امور خارجه و وزارت کشور در مناسبات خارجی و همچنین دستگاه های اطلاعاتی- امنیتی در مناسبات خارجی با پاکستان باید پیگیر موضوع شوند که در درجه اول حفاظت از جان ایرانیان باید در دستور کار آنان قرار گیرد ضمن اینکه ما هم در  کمیسیون امنیت موضوع را مورد پیگیری قرار می دهیم.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    7 2
    خیلی چیزها رو شماها باید پیگیری کنید که نمی کنید اینم یکی مثل ارز و طلا و گرونی وسقوط هواپیما و بازار مسکن فقط حرفشو میزنید