بیل گیتس با ۹۲.۹ میلیارد دلار ثروت برای این ۲ چیز هزینه نمی‌کند

بنیان‌گذار مایکروسافت با داشتن ثروت 92.9 میلیارد دلاری تقریباً هرچیزی را که بخواهد می‌تواند بخرد اما شما هرگز او را با کوله باری از اجناس در مرکزخرید نمی‌بینید!

به گزارش خبرآنلاین، سایت رددیت در سال 2016 از او درباره اینکه کجاها هزینه نمی‌کند، پرسید و وی به‌صراحت جواب داد: دوست ندارم پول زیادی برای «لباس» و «جواهر» صرف کنم. {لینک}

شاید به همین دلیل باشد که «پولیتیکو» در سال 2014 نوشت: رهبر مایکروسافت ساعت 10 دلاری به دستش می‌اندازد و لباس‌های ساده می‌پوشد. البته او یک پورشه 911 و یک هواپیما داشته و برای مسافرت هزینه زیادی می‌کند. بیل در سال 2010 به تلگراف گفت: مگر چقدر می‌توان غذا خورد و چقدر می‌توان لباس پوشید؟

به عقیده بیل گیتس عادات مصرفی در دوره دبیرستان تعیین می‌شود. البته او این را نیز پذیرفته است که برای خودش خرید نکند اما در مورد همسرش ملیندا نظری متفاوت دارد: "دوست دارم برای همسرم چیزهای زیبا بخرم!"

«وارن بافت» دیگر میلیاردر معروف نیز علاقه‌ای به هزینه‌های سنگین برای لباس و پوشاک خود ندارد. مدیر Berkshire Hathaway در سال 2013 به سی بی اس گفت: نیاز به لباس‌های فانتزی نداشته و با همین لباس‌های ساده راحتم.

«مایکل بلومبرگ» با ثروت 55 میلیارد دلاری دو دست کت‌وشلوار مشکی دارد که بیش از 10 سال از آن استفاده کرد. شهردار سابق نیویورک گفت: شما مجبور نیستید لباس‌های خود را دور بیندازید.

«باراک اوباما» نیز طرفدار تکرار در لباس بود و همسرش میشل در مصاحبه با vanity fair در سال 2017 گفت: اوباما برای 8 سال همان لباس و کفش را پوشید و من به آن افتخار می‌کنم.

این فقط مردان نیستند که چنین رفتاری دارند. «آریانا هافینگتن» نیز به‌عنوان یک زن به سی ان بی سی گفت: او لباس‌های یکسان داشته و به این امر معتاد است! درحالی‌که زنان پول زیادی برای البسه هزینه می‌کنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    کسی که ذاتش دهاتی غیر اصیل باشه همین می شه حتی اگر ثروتمندترین باشه
    • عرفان IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      462 5
      آقای یا خانم مثلا شهری اصیل ، عقب موندگی ملت ما دقیقا همین طرز فکر تو هست. ظاهر و لباس و طلا جواهر را مهم تر از سواد و تخصص و فرهنگ می دونی... مملکت ما پر شده از کسانی که سر تا پاشون را طلا و آویزون میکنن و میلیون ها تومن خرج عمل دماغ و گونه و اینجا و اونجاشون میکنن.. از همه چیزشون میزنن تا ماشین شاسی بلند بخرن و پز بدهند.... بدون اینکه ذره ای روی سطح فرهنگ و ادب و سوادشون کار کنن... اگه امثال همین بیل گیتس نبودند جنابعالی الان با کدوم کامژیوتر و با کدوم اینترنت داشتی کامنت میزاشتی ؟
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      279 7
      سلیقه های ادم های ثزوتمند بخاطر تفکر شون هست نه طرز لباس پوشیدنشون . بفهم ...
    • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      301 4
      الان منظورت اینه که گیتس و بافت و مایک بلومبرگ داهاتی هستن تو شهری؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      252 3
      دهاتي باش ولي بي جنبه نباش
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      245 3
      من بالشخصه آرزو دارم اون دهاتي غير اصيلي باشم كه شما بهش اشاره كرديد.
    • شهاب A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      236 2
      معلومه ازاون نوکیسه هایی ....
    • محمد خان A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      143 2
      چاکر جناب اصیل
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      191 1
      دهاتی بودن اصلا چیز بدی نیس؛ یکی امکان داره تو روستا زندگی کنه، یکی هم توی شهر و هیچکدوم هم به اون یکی هیچ برتری نداره و شما با این نوع صحبت کردنت معلومه چه درک و فهمی داری. ما فقط لباسامون شبیه غربیها شده، متاسفانه به هیچ وجه مثل اونا فکرمون رشد نکرده
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      72 66
      فکر کنم شما بچه تهرانی ...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      177 2
      اولا که دهاتی را برای توهین به کار نبرید چون تقریبا اکثر مردم ایران در اصل دهاتی اند از تهران بگیر برو تا .... .دوما دوست عزیز نمیدونم چه کسی را گفتی دهاتی غیر اصیل ولی فکر کنم باید بدونی که پدر بیل گیتس یک وکیل بسیار پولدار بوده و همچنین جد بیل گیتس نیز بانکدار بسیار موفق در گذشته بوده است. اگر هم منظورت از دهاتی غیراصیل نوع فرهنگش باشه باید بگم که از نوع کارهای بشر دوستانه و خدمتش به علم مشخص میشه که حرف شما کاملا اشتباه هست. مگر اینکه در اطرف شما به اینجورگفته بشه دهاتی بی فرهنگ و به شما گفته بشه ... بافرهنگ...
    • حسین IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      خداروشکر من یک دهاتی هستم ... جالب اینجاست تفکر شما مثل تفکر معاویه زمان امام علی ع است که با ثروت زیاد کاخ داشت ... تفکر بیلگیتس با ثروت زیاد مثل تفکر امام علی ع است که با اینکه حکومت دستش بود یک دست لباس بیشتر نداشت ....... و کیست که از ساده زیستی بدش بیاد ... با نظر شما میشه نتیجه گرفت بنابراین کاخ های مسئولین مملکت ما کار درستی است ...
    • مهربان توسی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      91 0
      قابل توجه لاکچری ها و پولدارهای بی یا کم جنبه
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      78 2
      اصلا زندگی نامه آقای بیل گیتس رو خوندی که بفهمی ایشون کی هستند این رو بدونید ایشون از خانواده ثروتمندی بودند که نیازی برای کار کردن نداشت ولی از آنجایی که علاقه زیادی به کامپیوتر داشت از همان دوران جوانی وارد این کار شد و یک شرکت بنام مایکروسافت ساخت که خدمات زیادی در زمینه پیشرفت کامپیوتر به بشریت چه سخت افزار و چه نرم افزار کامپیوتر داشت و البته باز خواهند داشتکه مشهورترینش همین ویندوزی که الان شما دارید باش کار می کنید.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      64 2
      آقای شهری اولا سطح پایین ترین دهات آمریکا بسیار برتری داره به کلانشهرهای جهان سوم به لحاظ امنیت و رفاه و کیفیت زندگی درثانی همین شخص اگر نبود ویندوز و اینترنتی هم نبود که افاضه کنی ثالثا تو کل تاریخ ایران یک اختراع نام ببر که به اندازه سیستم عامل ویندوز تاثیرگذار بوده باشه در جامعه بشری رابعا موردقبل که کلا منتفی و چیزی پیدا نمیکنی بنابراین شما وقتی مصرف کننده صرف علم تولیدکنندگان علم هستی حق اظهارنظر درهیچ موردی را نداری و باید ساکت باشی و به مصرفت ادامه بدی البته این مصرف نه آن مصرف
    • امین A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      56 2
      مطمنا شهر شما از دهات اونا دهات تره
    • دکتر مسعود ف. A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      83 1
      این شخص مبتلا به یه بیماری شخصیتی و روانیه و تعمدا کامنتی میذاره که بقیه رو تحریک کنه و از این کارش لذت میبره ولی متاسفانه بقیه این موضوع رو متوجه نمیشن و میان جوابشو میدن
    • love canada A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      2 81
      ذاتش دهاتی هست و نمی فهمه برند چیه،من که اینجا میلیونر هستم و امدم کانادا همه چیز هایم برند هست بیل گیتس هم به خاطر این خیلی بی کلاس هست خوبی کانادا این هست که ادم های پولدار را راه میدهند که میفهمند کلاس و برند چی هست
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      17 51
      این حرفی که دهات های امریکا از کلانشهر های ایران بهتره از اون حرف مفتاست که فقط از دهن اونایی درمیاد که انتالیا میرند و فیلم و سریال چرند اونوری میبینند
    • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      32 0
      خدا الهی love canada را به آرزوهایش برسونه تا مجبور نشه اینجا خیال پردازی کنه
    • الکس A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      21 2
      اتفاقا برعکس...اگه ذاتش دهاتی بود بعد از پولدار شدن الان سرتاپاش طلا و جواهر و لباس های مدل بالا بود..مثل ایرانی های که یه زمانی تو دهات تا 10 بلد نبودن بشمرن زمیناشونو فروختن اومدن تهران با ماشین های اخرین مدل تو خیابونا کورس میزارن
    • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      3 0
      ترولرهای دوست داشتنی
    • فرشاد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      3 0
      مشخصه یک عقده ای هستی با کلی کمبود ثروت کل خاندان و جد و آبادت رو بزار روی هم یک هزارم ثروت بیل گیتس نمیشه اونوقت توی بی اصالت اومدی چی بلغور میکنی؟ در ضمن تعداد مثبت ها و منفی هایی که به کامنتت دادن بخون و بعد خودتو به یک روانپزشک معرفی کن البته اگه توان مالی شو داری ;
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    80 5
    مگه می شه مگه داریم؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    148 1
    کسی که دانش داره و سرش به تنش می ارزه نیازی نداره انقدر درگیر ظاهر و جلب توجه دیگران باشه. بیل گیتس از معدود ثروتمندانی هست که همیشه یه کت شلوار ساده خاکستری تنش میکنه و هیچ عکسی از خودش و فرزندانش در حال خوش گذرونی و فخرفروشی با زندگی لاکچری شون دیده نشده ضمن اینکه با بخشیدن بخش زیادی از ثروتش برای امور خیریه اسمش از اولین ثروتمند جهان برداشته شد. در حالیکه یه عده از عزیزان هم وطن از صبح تا شب دارن به داشته و نداشته هاشون تو شبکه های مختلف اجتماعی تفاخر میکنن و تنها مهارتشون گذاشتن عکس از زندگی شخصیشون هست. آفرین بیل پول علم و دانش رو میخوری نوش جانت.
  • شمالی کیجا IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    52 5
    این ثروتمندان یک سال در شمال ایران زندگی کنند نظرشان عوض می شود.فکر روزی یک دست لباس عوض کنند به ویژه اگر در رشت زندگی کنند.
  • بدون نام ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    73 18
    خانم ايراني بشنووووو از ني
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    76 2
    تازه به دوران رسیده نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    81 2
    لطفا اینها را به مقامات و مسولین ایرانی و خانواده هایشان بگویید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    32 22
    به عنوان یه مرد، به نظرم آقایان میتونن با لباس‌های عادی و تکراری باشن ولی خودش هم گفته که دوست دارم برای خانم‌ها لباس‌ها زیبا بخرم یعنی تنوع لباس برای خانم‌ها امری پسندیده هست.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      37 4
      این جنبه هم در نظر بگیر که دوست داره بهترین ها رو برای کسایی که علاقه داره بهشون ، بخواد . این مورد تو وجود خیلی ممکنه باشه و خودشون ساده دوست دارن ولی برای عزیزاشون بهترین رو میخوان .
  • بردیا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    28 11
    میلیاردرها ساده پوشن و میلیونرها دنبال لباس و ماشین گرون. گیتس مشهوره و همه میشناسنش همین تو ساده پوشیش تاثیر داشته اگه مشهور نبود یجور دیگه رفتار میکرد. لباسها و ماشینهای گرون قیمت برای میلیونرهاست وقتیگه میلیاردر شدن ساده پوش میشن.
  • بردیا A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    12 8
    میلیاردرها ساده پوشن و میلیونرها دنبال لباس و ماشین گرون. گیتس مشهوره و همه میشناسنش همین تو ساده پوشیش تاثیر داشته اگه مشهور نبود یجور دیگه رفتار میکرد. لباسها و ماشینهای گرون قیمت برای میلیونرهاست وقتیگه میلیاردر شدن ساده پوش میشن.
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    42 1
    آدم پولدار لباس ساده بپوشه می شه خاکی و متپاضع ولی آدم معمولی لباس معمولی بپوشه می شه گدا و ندار و خسیس .موحودات دو پای این سیاره استاندارد های دو گانه دارند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    31 1
    نیازی به خودنمایی نداره
  • همایون A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    21 6
    اگر دقت کنید جناب دکتر انیشتن اصلا به لباس و تزیینات علاقه نداشت و همیشه با ظاهری بسیار ساده زندگی میکرد و همیشه فکر علوم جدید بود.ای کاش الگو میشد برای همه.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    33 1
    فردی که تمام دنیا مدیون نبوغ اوست و از نظر علمی و مالی و اعتبار در بالاترین حد ممکن است نیازی به جلوه گری و به رخ کشیدن ندارد. جلوه گری و به رخ کشیدن از آن افرادی است که کمبود درونی دارند و مایلند این کمبود را با ظواهر و خودرو و ... جبران کنند.
  • بی نام AU ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    54 0
    شب رفتی خونه کامپیوتری که داری فرمت کن که ویندوزش پاک شه دیگه دهاتی جلو چشمت نیاد اینطوری اصیل بودنت حفظ میشه.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      21 0
      بابا شما کوتاه بیا احتمالا طفلی بیل گیتس رو نمیشناسه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    7 31
    چقدر ایرانیها جو گیر هستند یک بار سر بزنید به سایتهای خبری ببینید گیتس و بزوس چطوری از کارمندانشون سواستفاده می کنند بعد نطق کنید کارکنان جف بزوس حق اب خوردن و دستشویی رفتن هم در بین ساعات کاری رو ندارند اقای گیتس هم یک زمانی کارکنان چینی رو برای تولید سخت افزارهای ایکس باکس استثمار می کرده مایکروسافت هزاران نفر از کارکنان نوکیا رو بعد از تصاحب بی کار کرده دعا رو هم به جون لینوس توروالدز بکنید که خیلی از کارهاش رو مجانی کرد نه کسی که حتی شاید هیچ دخالتی هم تو ساخت نرم افزارهای شرکتش نداشته طرف خیلی خیره بخشی از سود کارش رو بده کارکنانش نه اینکه واکسنی بسازه که معلوم نیست چی توشه و تحویل افریقا بده
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    36 1
    بیل گیتس ثروتش را با تلاش شخصی بدست اورده نه اختلاس و رانت بدلیل ژن خوب
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    17 0
    آخرش نفمیدیم بحث سر دهاتی و شهری بود یا بیل گیتس؟
  • بی نام A1 ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 15
    دهاتي هر کاريش کني دهاتيه نتايج انتخابات را ببين دهاتي رابشناس حتي اگر مدتي در شهر زندگي کرده باشه.نتايج انتخابات تهران را ببين مردمي روشنفکر با فرهنگي اصليل اونوقت درو دهاتيها را هم ببين ونماينده هاشون را تو مجلس و..
    • فرشاد IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      3 0
      خخخ اینم از افاضات یک گدای پایتخت نشین که فکر میکنی هر کسی توی تهران باشه ولو اینکه توی دستشویی بخوابه شبا میشه اصیل با تحقیر دیگران حقارت و فقر خودت رو بیش از پیش به بقیه نشون نده
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    4 2
    اهمیت به لباس ربطی به ثروت نداره اصلا... یه نفر هست تو بازار تهران لباساشو ببینی فکر میکنی خیابون گرده ...6 تا مغازه تو بازار داره و اجاره های چند صد میلیونی میگیره... اما تو بازار یه کارگر ماهی 700 هزار تومنی هستش که لباساشو میبینی فکر میکنی ثروتمنده