۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیا تا کنون با سوالی مانند این که اولین لپ تاپ دنیا را چه کسی اختراع کرده است و چگونه به شکل امروزی رسیده است مواجه شده اید؟ با ما همراه باشید تا اولین لپ تاپ دنیا و انواع لپ تاپ های امروزی را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ به سیستم هایی قابل حمل با ابعادی بین 9.8 اینچ تا 4.18 اینچ اطلاق می شود که بسته به قیمت، سایز آن نیز متغیر است در واقع این سیستم برای افرادی در نظر گرفته شده است که با هزینه ای کم تر تمایل دارند سیستم کامپیوتر ابتدایی داشته باشند.

اما قبل از خرید لپ تاپ یا هر وسیله دیگری شاید کنجکاو باشید که این محصول در ابتدا چه شکلی بوده و چگونه تولید شده است؛ جهت آشنایی شما با "اولین لپ تاپ دنیا" مقاله ای را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید و مطالب زیر را بخوانید.

نام اولین لپ‌تاپ دنیا چیست و چه کسی مخترع آن بوده است؟
اولین لپ تاپ دنیا با نام osborne1 و قیمت 1795 دلار است. مخترع این لپ تاپ آدام اوسبرن در سال 1981 میلادی این لپ تاپ را اختراع کرد و تحویل جامعه تکنولوژی داد.

آدام اوسبرن متولد 6 مارس سال 1939 است که متاسفانه در 18 مارس 2003 فوت کرده است.وی دانشمندی از کشور ایالات متحده آمریکا بود. اولین لپ تاپ دنیا یعنی osborne1 دارای چندین نرم افزار بسیار پیشرفته و ارزشمند بود که قیمت آن ها 1500 دلار برآورد شد در حالی که قیمت اولین لپ تاپ دنیا بر حسب پوند 1300 پوند بود.

اولین لپ تاپ دنیا چه شکلی بود؟ 

اولین لپ‌تاپ دنیا شامل چه مشخصاتی است؟
اولین لپ تاپ دنیا یعنی osborne1 دارای نمایشگری کوچکی بود که بر روی آن قرار گرفته بود؛ صفحه نمایش آن 5 اینچی بوده و درایوهای دوگانه 5.25اینچی داشت که در آن زمان بسیار معروف و مشهور شده بوده وقابل توجه افراد بسیاری قرار گرفته بود.

وزن آن حدود 10 کیلوگرم بود که به دلیل سنگینی بیش از حد به آن چمدان می گفتند. شرکت تولید کننده این لپ تاپ، Osbornecomputers در واقع یک انتشاراتی کتاب بود و هزینه تولید آن حدود 1800 دلار برآورد شد که بعد ها باعث ور شکستگی این شرکت شد.

دومین لپ‌تاپ دنیا کدام می باشد؟
برخی افراد osborne1 را به عنوان اولین لپ تاپ دنیا معرفی می کنند اما برخی دیگر، اپسون HX-20را به عنوان اولین لپ تاپ دنیا معرفی می کنند ولی به احتمال زیاد اپسون HX-20 دومین لپ تاپ در دنیاست که یک پرینتر در کنار خود داشته است و این لپ تاپ یک پردازشگر 614 کیلو هرتزی ، 16 کیلوبایت رم و درایور فلاپی و یک پخش کننده کاست های میکرو که برای ذخیره اطلاعات است، دارا بود.

می توان گفت که این لپ تاپ توسط مجله بیزنس ویک به عنوان چهارمین انقلابگر در صنعت کامپیوتر های خانگی انتخاب شده است.

اولین لپ تاپ دنیا چه شکلی بود؟

اولین لپ‌تاپ دنیا در گذر زمان چه تغییراتی کرد؟
پس از لپ تاپ های نام برده شده در بالا، لپ تاپ دیگری به نام داینابوک ساخته شد که این لپ تاپ گرچه اولین لپ تاپ دنیا نبود اما باز هم مشخصات مشابه زیادی به آن داشت.

داینابوک به اندازه یک دفترچه یادداشت قادر بود تمام اطلاعات شخصی فرد را در خود ذخیره کند؛ سازنده این لپ تاپ ( داینابوک) شخصی به نام آلن کای از شرکت زیراکس بود.

سیستمی که بعد از داینابوک، وارد بازار های جهانی شد، IBM5100 بود که توسط شرکت IBM ساخته شد و این سیستم قادر بود تا 64 کیلو بایت بهینه سازی شود.

مزایای لپ‌تاپ نسبت به کامپیوتر در چیست؟
انسان ها با مشاهده مزیت های لپ تاپ، بیشتر قدر دان مخترع اولین لپ تاپ دنیا می شوند با این که وقتی اولین لپ تاپ دنیا اختراع شد تمامی مزیت های زیر را دارا نبود اما با این با حال با گذر زمان به شکل امروزی رسیده است. از مزیت های لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اصلی ترین مزیت لپ تاپ ها قابلیت حمل آسان آن ها می باشد.
لپ تاپ ها جای بسیار کمتری را نسبت به کامپیوتر اشغال می کنند.
نصب بسیاری از نرم افزار های پیشرفته بر روی لپ تاپ ها نیز امکان دارد و می توان خیلی آسان نصب کرد.

اولین لپ‌تاپ دنیا چه شکلی بود؟

معایب اولین لپ‌تاپ دنیا و لپ تاپ های امروزی چیست؟
لپ تاپ علاوه بر این که مزیت های زیادی دارد اما با این حال معایب زیادی را نیز دارد که این معایب از ساخت اولین لپ تاپ دنیا وجود دارند. از معایب لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به علت قابل حمل بودن به راحتی قابل سرقت می باشد.
شارژ باتری لپ تاپ محدود است.
لپ تاپ قابلیت تغییر پردازشگر مرکزی و کارت گرافیک و غیره ندارد.
لپ تاپ ها با وجود معایب زیادی که دارند اما به علت داشتن مزایای بیشتری نسبت به معایب آن ها بیشتر از کامپیوتر فروش دارند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =