شهردار اردبیل گفت: خرید غیرنقدی برای شهرداری اردبیل می تواند فرصتی مناسب و مکانیزیم اصولی در چنین شرایط مالی برای مجموعه شهرداری باشد که از این رو در صدد انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری‌های استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمیدلطف الهیان در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل که در ساختمان شهید وثیق مقدم برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در شرایط فعلی از طرح های غیرنقدی مشترک با بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی اگر مجموعه شهرداری اردبیل بتواند مسائل و مشکلات خود را در حوزه های تامین قیر، آهن و سیمان از راه های غیر نقدی حل و فصل کند ، اتفاق بسیار مبارکی خواهد بود.

شهردار اردبیل بیان کرد: اگر فردی بتواند ماشین آلات شهرداری را به روش صددرصد تهاتر تعمیر و تجهیز کند اقدام مهم در جهت ارائه خدمات به شهروندان است

وی همچنین به توافق شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی از بابت پرداخت بدهی‌ها به شهرداری به صورت نقد و اوراق اشاره کرد و گفت: مبنای محاسبات ما پلاک به پلاک ساخت و سازها و اقدامات عمرانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است به طوری که ما در اسفند ماه براساس قراردادی که به امضا رساندیم بعد از اعمال تخفیف پایان سال دانشگاه علوم پزشکی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان پول نقد و 2.5 میلیارد تومان نیز به صورت اوراق مشارکت در اختیار شهرداری قرار داد.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در این توافق تمام مشخصات ساختمان‌های احداث شده را با پلاک آنها محاسبه و ثبت کردیم و به نظر می‌رسد در آینده هیچ مشکلی از بابت شناسایی ساخت و سازهای جدید وجود نداشته باشد.


وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه ما در دریافت مبلغ مورد توافق تخفیف کلانی را اعمال نکردیم، تصریح کرد: ما آمادگی توافق با سایر دستگاه‌های بدهکار به شهرداری را به طریق مناسب داریم و امیدواریم با این توافقات بتوانیم طلب خود را از ادارات دریافت کنیم.


شهردار اردبیل ادامه داد: معتقدیم در این شرایط اقتصادی شهرداری خرید غیرنقدی روش و مکانیزم خوبی است تا ما بتوانیم قیر، سیمان و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین و در اختیار پیمانکار قرار دهیم.

لطف‌اللهیان وضعیت نقدینگی شهرداری را نامناسب اعلام کرد و گفت: ما باید از این فرصت در خرید تجهیزات و مصالح مورد نیاز به صورت غیرنقدی استقبال کنیم و تمام تلاش ما بر این باشد تا یک حرکت مثبت و مناسب در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام دهیم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =