ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه برخی از مشاوران خودش را "افراد احمق" خطاب کرد.

 نیویورک تایمز به نقل از یک منبع مطلع درباره جزئیات تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه مارس نوشته است، رئیس‌جمهوری روسیه با ناراحتی تاکید کرده بود، برخی از مقام‌های کاخ سفید برای انجام نشدن این مکالمه تلفنی تلاش کردند. ترامپ هم در پاسخ گفته: آنها افراد احمقی هستند، نباید به حرف آنها گوش کنید.

این اظهارات در همان تماسی مطرح شد که رئیس‌جمهوری آمریکا پیروزی مجدد ولادیمیر پوتین در انتخابات را تبریک گفت. رئیس‌جمهوری آمریکا بر خلاف نظر مشاوران امنیت ملی‌اش برای تماس تلفنی با پوتین دست به کار شد. پیش از آن برخی از ناظران بین‌المللی تاکید کردند انتخابات روسیه مملو از تقلب بوده است.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در اتخاذ موضع علیه پوتین و روسیه تردید کرده و همین امر انتقاداتی را از جانب دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به همراه داشته است. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ماه گذشته با بیان اینکه روسیه باید مجددا به گروه هفت کشور صنعتی جهان ملحق شود، جنجال به پا کرد. روسیه سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود از این گروه اخراج شد.

ترامپ دوشنبه آتی با پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می‌کند. این دیدار در پایان سفر یک هفته‌ای ترامپ به اروپا انجام می‌شود که شامل توقف‌هایی در بروکسل برای نشست ناتو و سفر به انگلیس می‌شود. ترامپ اخیرا در گردهمایی مونتانا، نگرانی‌ها درباره دیدارش با پوتین را کم‌اهمیت دانست و تاکید کرد رئیس‌جمهوری روسیه "خوب" است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =