ایسنا نوشت: یک شرکت استارت‌آپ ژاپنی ادعا می‌کند که می‌تواند بارش شهابی مصنوعی ایجاد کند.

یک استارت‌آپ ژاپنی ادعا می‌کند که می‌تواند تا سال 2020 یک بارش شهابی مصنوعی ایجاد کند تا میلیون‌ها نفر بتوانند آن را مشاهده کنند.

یک شرکت ژاپنی اعلام کرده است که توسط یک فناوری می‌تواند اولین بارش شهابی مصنوعی جهان را ایجاد کند.  شرکت ژاپنی" ALE " اعلام کرده است که تقریبا تمام فناوری مورد نیاز برای ایجاد ستاره‌های دنباله دار جذاب در آسمان را در هر مکان و هر زمان دارد.

این برنامه با استفاده از "ماهواره‌های کوچک"(micro-satellites) انجام خواهد شد. این ماهواره‌های کوچک می‌توانند تا 400 پالت که مانند ستاره دنباله دار هستند را حمل کنند. این پالت‌ها پس از وارد شدن به جو زمین می‌سوزند و پس از آن، تابش آنها به راحتی از زمین قابل مشاهده خواهد بود.

این استارت‌آپ گفت: گرچه ما قصد داریم تا یک بارش شهابی مصنوعی را ایجاد کنیم اما بارش شهابی مصنوعی ما تفاوت چندانی با بارش شهابی واقعی ندارد. ستاره‌های دنباله‌دار طبیعی زمانی رخ می‌دهند که ذرات گرد و غبار به جو زمین وارد شوند و به علت انتشار پلاسما بسوزند، ما نیز یک ماهواره کوچک حاوی ذرات ستاره‌ای را به فضا پرتاب می‌کنیم و هنگامیکه در مدار قرار گرفتند ما ذرات ستاره‌ای را از ماهواره کوچک به سمت زمین رها می‌کنیم. این ذرات تقریبا یک سوم از مسیر زمین را طی می کنند و در هنگام ورود به جو می‌سوزند.

اولین ماهواره ماه مارس سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و این شرکت امیدوار است که این ماهواره از طریق یک موشک آژانس فضایی ژاپن به فضا ارسال شود. انتظار می‌رود ماهواره کوچک دوم نیز در اواسط سال 2019 از طریق یک راکت متعلق به بخش خصوصی به فضا فرستاده شود و هدف نهایی نیز این است که آن ماهواره‌ها تا ماه فوریه سال 2020 در مدار قرار گیرند تا در فصل بهار سال 2020 بتوانند یک بارش شهابی مصنوعی را در هیروشیما ایجاد کنند. این پالت‌ها برای میلیون‌ها نفر قابل رویت خواهند بود.

"لنا اوکاجیما"(Lena Okajima) مدیر اجرایی شرکت ALE گفت: هدف ما این است که این بارش شهابی برای افراد سراسر جهان قابل رویت باشد بنابراین اگر ستاره‌های دنباله دار ما در فضا قرار گیرند تمام افراد جهان می‌توانند این پدیده را مشاهده کنند.

براساس گزارش‌ها، ALE قصد دارد 20 میلیون دلار برای تمام این عملیات هزینه کند و هر ماهواره نیز قرار است به مدت دو سال در فضا قرار گیرد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =