بررسی وضعیت بازار مسکن حاکی از آن است که در میان فایل‌هایی که مشاوران املاک برای خانه پیشنهاد می‌دهند، خانه‌هایی با قیمت متری 5 میلیون تومان و یا کمتر نیز دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که از گزارش بانک مرکزی مربوط به مردادماه امسال در رابطه با تحولات قیمت مسکن برمی‌آید، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 7.4 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.1 و 62.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت مسکن

در این شرایط، اما بررسی وضعیت بازار مسکن حاکی از آن است که در میان فایل‌هایی که مشاوران املاک برای خانه پیشنهاد می‌دهند، خانه‌هایی با قیمت متری 5 میلیون تومان و یا کمتر نیز دیده می‌شود.

در این رابطه، در منطقه خواجه‌نصیر، خیابان سرباز، یک خانه 120 متری با 25 سال ساخت هر مترمربع 5 میلیون تومان است که برای این خانه باید 600 میلیون تومان پرداخت کرد. همچنین در منطقه سبلان‌جنوبی، خیابان انصارالحسین خانه‌ای 76 متری با 3 سال ساخت هر مترمربع 5 میلیون تومان و قیمت نهایی آن 380 میلیون تومان است.

در بلواز ابوذر، پل چهارم نیز یک خانه 70 متری با 18 سال ساخت 350 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. در منطقه نواب، خیابان محبوب مجاز یک خانه 45 متری، 2 سال ساخت 225 میلیون تومان است.

در خیابان خواجه‌نظام، خیابان اقبالی نیز یک خانه 56 متری، 17 سال ساخت هر مترمربع 5 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت نهایی این خانه 280 میلیون تومان است. همچنین در منطقه قنات کوثر، بلوار استقلال یک خانه 51 متری، 14 سال ساخت 255 میلیون تومان قیمت دارد.

در منطقه پیروزی، خیابان شکوفه یک خانه 92 متری، 15 سال ساخت 460 میلیون تومان است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    3 1
    البته قیمتهایی که شما اعلام کردین، برای خانه هایی است که در طبقه چهارم ، بدون آسانسور و پارکینگ هستند. قیمت با امکانات پارکینگ انباری، آسانسور و یا طبقه اول و دوم بدون آسانسور، حدودا 25 تا 30 درصد بالاتر از مبلغی اعلامی شماست . لطفا واقعیت جامعه رو انتشار دهید. خواهشا در مورد وام اولی ها هم گزارشی رو تهیه کنید. اولین شرط بانک برای دریافت کننده وام اول، سن ساختمان هست، که باید زیر 15 سال باشه. با تورم 60 درصدی مسکن، شخص مصرف کننده وام خانه های بالای 20 سال رو هم به زور میتونه تهیه کنه . چه برسه به زیر 15 سال . این وضع واقعا فاجعه است . حداقل بانک این شرط رو برداره تا بتونیم یه حرکتی بکنیم. مستاجری کمر ما رو واقعا شکسته با این اجاره های بالا.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    4 0
    له شدیم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    6 1
    یاد اون لطیفه افتادم که کسی مادرش را می برد تا در بازار بفروشد. دوستی به او گفت که آدم مادرش را نمی فروشد و مرد در پاسخش گفت من یک قیمتی می ذارم که کسی نخره. حالا این صاحبان مسکن هم یک قیمتی گذاشته اند که کسی نخره.