ایلنا به نقل از رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گزارش داد: در ایام محرم به خاطر وجود نذورات مردم کمتر برای خرید به بازار می‌آیند و تا مدت‌ها از همان غذاهای نذری استفاده می‌کنند.

علی اصغر ملکی در خصوص قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: در این دو هفته بازار گوشت افزایش قیمت نداشته و با همان قیمت حدود 60 هزار تومانی به فروش می‌رسد.

وی در رابطه با میزان تولید و شرایط بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار گوشت بسیار کساد است و خرید و فروش گوشت قرمز به ندرت اتفاق می‌افتد. در ایام محرم به خاطر وجود نذورات مردم کمتر برای خرید به بازار می‌آیند و تا مدتها از همان غذاهای نذری استفاده می‌کنند البته قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است.

گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه در خصوص واردات گوشت منجمد اذعان داشت: واردات گوشت منجمد از آسیای میانه، استرالیا و برزیل همچنان ادامه دارد و در بازار توزیع شده است.

ملکی با اشاره به قاچاق دام زنده از کشور تصریح کرد: قاچاق دام به خاطر نوسانات قیمت گوشت و ارز همچنان انجام می‌شود اما میزان آن کاهش یافته است. برخورد و نظارت بیشتر شده است و باعث کاهش خروج دام از کشور خواهد شد.

وی در رابطه با افزایش قیمت گوشت در هفته‌های پیش‌رو عنوان کرد: امیدواریم افزایش قیمت در هفته‌های آینده نداشته باشیم. اعیادی مانند قربان و غدیر که بیشترین ذبح انجام می‌شود را پشت سرگذاشته‌ایم و برای دامداران انگیزه‌ای مبنی بر نگهداری دام برای چنین روزهایی وجود ندارد از سوی دیگر هم زمان زیادی تا اربعین مانده وهم در این روز به اندازه اعیاد قربان و غدیر کشتار دام بالا نیست.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    1 1
    بنده دیروز گوشت گوسفندی خریدم کیلو 70 هزار تومان
  • محمد علی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    2 2
    اگر هم تحلیل شما درست باشه هنر شما مسئولین نیست مردم قدرت خرید ندارند
  • بی نام US ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    1 0
    مگه من چقدر حقوق می گیریم که گوشت به این قیمت بخرم