مهر نوشت: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: خوشبختانه در عاشورای امسال موردی از قمه زنی در ملاء عام در استان زنجان مشاهده نشد.

آزادی بابیان اینکه مجموعه نیروهای انتظامی و امنیتی استان آمادگی کامل برای تأمین امنیتی برای سایر برنامه‌های عزاداری رادارند، افزود: تدابیر ویژه انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای فردا و اجتماع باشکوه عزاداری زینبیه اعظم زنجان اندیشیده شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: خوشبختانه در عاشورای امسال موردی از قمه‌زنی در ملاء عام در استان زنجان مشاهده نشد.

ممنوعیت قمه زنی
آزادی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزار قمه زنی شیعه را خشن جلوه می‌دهد، افزود: مردم زنجان مؤمن و ولایی هستند و باید از هر گونه خرافه پرستی جلوگیری و از قمه زنی خود داری کنند.
وی اظهار کرد: در عاشورای امسال موردی از قمه زنی در ملاء عام در استان زنجان مشاهده نشد و مواردی از قمه زنی در خفا و روستاها بود که اصلاً درشان مردم استان زنجان نیست.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه قمه زنی مورد تأیید مراجع نیست و در فرهنگ دینی ما جایی ندارد، افزود: قمه زنی نوعی اهانت به شیعه است و افراد به جای این که روز عاشورا قمه زنی کنند در روزهای دیگر خون اهداء کنند تا دشمن از این کار مسلمانان سوء استفاده نکند.
آزادی با بیان اینکه همه نیروهای مجموعه فرماندهی انتظامی استان در آماده باش کامل برای تأمین امنیت مراسم‌های عزاداری‌های مردم استان زنجان هستند، افزود: همچنین نیروهایی نیز از تهران برای کمک به نیروهای مستقر در استان برای تأمین امنیت مراسم‌های عزاداری بی نظیر مردم زنجان به این شهر اعزام شدند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =