۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

تسنیم نوشت: مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با اشاره اینکه شرکای اجتماعی تا کنون پیشنهادات خود را مطرح نکرده اند، گفت: علت برگزاری نشدن کمیته دستمزد علاوه بر جابه جایی وزیر، عدم ارائه پیشنهادات کارگران و کارفرمایان به وزارت کار بوده است.

اسماعیل ظریفی آزاد درباره آخرین وضعیت درباره تشکیل جلسه کمیته مزد برای احیای ستاد بن کارگری گفت: از کارگران و کارفرمایان درخواست کرده بودیم که پیشنهادات خود را مطرح کنند تا بتوانیم برای برگزاری جلسه کمیته مزد تصمیم بگیریم اما تا کنون هیچ پیشنهادی به وزارت کار ارائه نشد است.

وی بیان کرد: در آخرین جلسه ای که در شورای عالی کار تشکیل شد مقرر شد شرکای اجتماعی پیشنهادات خود را برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران مطرح کنند اما تا کنون پیشنهادی نرسیده است، نمایندگان کارگران اگر در زمینه مخالفت دارند به صورت کتبی مخالف خود را اعلام کنند تا تصمیم نهایی اخذ شود.

ظریفی آزاد گفت: بعد از جابه جایی وزرا کمی کارها با تأخیر انجام می شود،کارگران به نمونه‌های تاریخی حمایت‌های دولت اشاره می‌کردند، مثلاً اینکه در مقطعی بن کارگری یا توزیع کالاهای اساسی و یا ستاد بسیج اقتصادی وجود داشته را یادآوری می‌کردند.کارفرماها هم از اوضاع ناراضی هستند، مشکلات ارز و بازار به تولید لطمه زده است و کاهش قدرت خرید مردم باعث رکود شده است، آنها نیز افزایش دستمزد را امکان‌ناپذیر می‌دانستند اما در عین حال طبیعتاً از ورود دولت و حمایت‌های اجتماعی دولت استقبال می‌کنند. اکنون منتظر پیشنهادات کارگران و کارفرمایان هستیم.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =