ایسنا به نقل از تلگراف نوشت: شرکت "بابیلون هلث"(Babylon Health) اخیرا برنامه ای ساخته بود که گفته می‌شد با استفاده از "هوش مصنوعی" بیماری‌ها را تشخیص ‌می‌دهد ولی عملکرد این برنامه در تست‌ها به خوبی پیش نرفت و نتوانست بیماری‌ها را به درستی تشخیص دهد.

پیش از این یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات سلامتی با نام "بابیلون هلث"(Babylon Health) ادعا کرده بود که برنامه "هوش مصنوعی" ساخت آن‌ها قادر به تشخیص وضعیت پزشکی کاربران خود است.

همچنین این شرکت گفته بود که این برنامه عملکرد بهتری نسبت به پزشکان دارد.

ولی نتایج استفاده از این برنامه نشان داد که این اپلیکیشن نتوانست وجود سکته قلبی در بیماران را تشخیص دهد.

سازندگان این برنامه مدعی شده بودند که این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق "جی‌پی‌اس"( GPs) به صورت مجازی معاینه شوند و سپس دستورات لازم برای ‌آن‌ها از طریق برنامه تجویز شود.

همچنین گفته شده بود که این برنامه یک ابزار دارد که می‌تواند با استفاده از "هوش مصنوعی" مشکلات قلبی کاربران را تشخیص دهد.

عملکرد این برنامه به نحوی بود که کاربران نشانه‌ها و علائم بیماری‌شان را تایپ می کردند و سپس تجویزات لازم را از طریق برنامه دریافت می‌کردند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    0 0
    علت شاید همین باشد که کاربران نشانه‌ها و علائم بیماری‌شان را تایپ می کردند. در مراجعات حضوری با پزشکان فوق تخصص نیز این نقیصه توصیف و برداشت های شنیداری مفهومی سبب اشتباه در تشخیص و تجویز می شود چه رسد تایپ از راه دور نشانه ها و علائم . راه حل :توسعه امکانات تصویر برداری نمونه برداری از راه دور و آنالیز ابتدایی و هر چه دقیق تر علایم اورژانسی شدن بیماریها و یا کمک گرفتن از امکانات معاینه بالینی دقیق تر در مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی واسط . سر انجام موفق خواهند شد ...