خانه ملت به نقل از یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نوشت: خودروسازان در نشست روز گذشته پیشنهاد افزایش قیمت ۲۴ درصدی محصولات را مطرح کردند؛ اما اعتقاد دارم که کمیسیون صنایع و معادن نباید با پیشنهاد افزایش قیمت بیش از ۹.۶ درصدموافقت کند.

رضا انصاری در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت خودروهای تولید داخل توسط خودروسازان، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای پس از شنیدن مسائل و مشکلاتی که در جلسه روز گذشته توسط خودروسازان مطرح شد به این جمع بندی رسید تا کارگروهی تشکیل شود و در اسرع وقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آنالیز قیمتی را ارائه کند تا در این کارگروه مورد بررسی و بحث قرار بگیرد و جمع بندی نهایی برای افزایش قیمت خودروها صورت بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اینکه به‌عنوان کمیسیون صنایع نگاه ما حمایت از تولیدات داخل در شرایط ویژه اقتصادی است اما معتقدیم افزایش قیمت‌ها باید منطقی باشد، گفت: خودروسازان باید تلاش کنند تا با استفاده از روش‌های نوین مدیریتی بهره‌وری را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم افزایش قیمت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که نارضایتی‌ها افزایش پیدا کند و فشار بر طبقات کم درآمد جامعه وارد شود، ادامه داد: خودروسازان در نشست روز گذشته پیشنهاد افزایش قیمت 24 درصدی محصولات را مطرح کردند اما اعتقاد دارم که کمیسیون صنایع و معادن نباید با پیشنهاد افزایش قیمت بیش از 9.6 درصدی مطرح شده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بازار و جامعه بیش از این پذیرش افزایش قیمت‌ها را ندارد و به‌عنوان اعضای کمیسیون صنایع و معادن در شرایط فعلی با توجه به تحلیلی که از اوضاع و احوال اقتصادی کشور داریم با افزایش قیمت‌ها مخالف هستیم.

 

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مومیایی GB ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    28 1
    خیلی هم متعارف و بر اساس تجربه قبلی است
  • بوئين زهرا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    28 0
    شنیدم اینان 7500 میلیارد تومان کسری بودجه دارند ، اگر اینان اینقدر کم دارند پس عملا زیان ده هستند و در کنار کیفیت بد محصولشان و در قیاس با تکنولوژی خارجی ، چرا درب این دو کارخانه بسته نمیشه و یا اینکه مکان و نیروها و کارگران خوب و نه مدیران حاضری خور این کارخونه ها به دستگاه ها و علم روز دنیا مجهز بشه تا هم بیکاری پیش نیاد و هم تولید خودرو ادامه پیدا کنه و نه ارابه و تابوت
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    57 0
    این خودرو سازهای مفت خور به همه چیز عادت کردند لعنت خدا بر کسی که تعرفه وارد کردن خودرو را زیاد کرده. تعرفه صفر کنید تا به غلط کنم بیفتند.
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    37 0
    بازم مثل همیشه خودرو ساز برنده میشه
  • سایپا A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    26 4
    چرا نامتعارف؟ وقتی همه چیز 2 برابر شده 25 درصد که هیچی نیست
  • رضا A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    48 0
    لطفا مردم عزیز بیاین باز کمپین نخریدن این فرغونا راه بندازیم و دیگه با وام ۲۵ میلیونی گول نخوریم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    31 1
    پس خودرو داخلی نیست خودرو وابسته به برجام است تورم تک رقمی فقط در امار است
  • بی نام DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    28 1
    به مرگ گرفتن تا به تب راضی شن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    20 0
    این ارقام فقط یک بازی بین مجلس و خودروسازها هست الان قیمت اکثر محصولات همان ده درصد افزایش را داشته برای نمونه رفتم نمایندگی خودروی سی و دو میلیونی شده بود سی و شش میلیون پس کم و بیش افزایش داشتن
  • بی نام A1 ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    29 1
    چمع کنید بابا این صنعت فرغون سازی رو بیشتر از این با جون و سرمایه مردم بازی نکنید
  • مهدی RO ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    6 0
    من متوجه نشدم چرا به اینها میگن خودروساز. قطعه که از چین و ترکیه و آلمان میاد. طرح هم که خودشون میدن. اینا فقط سرهم بندی میکنند و با استفاده از رانت عظیم که در بین مسئولان دارند با هر قیمتی که تیغشون ببره به ملت تجویز میکنند. من به خبرآنلاین توصیه میکنم تحقیقی در مورد هلدینگ کروز انجام بدهد که یکی از بزرگترین تهیه کنندگان قطعات خودروسازیهای ایران است. سالهاست که قطعات بی کیفیت چینی را در بسته بندی و مارک ایرانی وارد بازار میکند که برایش ارزان تمام شود. از صنعت قطعه سازی ایران فقط یک اسم باقی مانده است.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    6 0
    دمتون گرم ميدو نيم گردن كلفت هستيد و هر كاري ميتوني ولي با شيب ملايم