مهر نوشت: سالار عقیلی در واکنش به اقدام بیمه تامین اجتماعی در کسر مبلغی از قراردادهای هنرمندان برای اجرای برنامه از مسئولان خواست به این موضوع رسیدگی کنند و مساله مشخص شود.

سالار عقیلی با اشاره اقدام اخیر بیمه تامین اجتماعی در کسر ۱۶.۷ درصد حق بیمه از قرارداد هنرمندان برای هر نوع اجرای برنامه توضیح داد: اخیرا مبالغی از قراردادهای هنرمندانی که می خواهند هر نوع برنامه هنری اجرا کنند، کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز می شود که مشخص نیست بر چه اساس و برای ارایه چه خدماتی است به همین دلیل هنرمندان توقع دارند این مساله با همکاری وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هر چه زودتر مشخص و حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: کسر سهم بیمه تامین اجتماعی باید از بودجه‌ حمایتی بخش هنر باشد و به همین دلیل لازم است در اقدام اخیر بازنگری شود و هر چه زودتر موضوع توسط مسئولان به سرانجام مناسبی برسد.

پیش از این نیز حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی از اقدام سازمان تامین اجتماعی در راستای کسر مبالغی از قراردادهای هنرمندان انتقاد کرده و گفته بود: «حدود دو سال پیش، ما به طور ناگهانی با پدیده‌ای مواجه شدیم که برای همه جامعه هنری و هنرمندان شوک آور بود. ما یک‌باره دیدیم که در قراردادها اعداد عجیب و غریبی به نام بیمه اضافه شده است که درصد بهت‌آوری دارد.»

وی با بیان اینکه این مبلغ بین ۱۶ تا ۴۰ درصد قراداد هنرمندان است، توضیح داده بود : «از آن زمان تا امروز این طرح اجرا شده و مسئولان تأمین اجتماعی نیز بر اجرای آن اصرار دارند، اما مساله اینجاست که هیچ توجیه و تشریح وضعیتی برای این مبالغ ارایه نمی‌شود تا هنرمند بداند که این اعداد را برای چه چیزی پرداخت می‌کند و ما به ازای آن چه خدماتی از سوی سازمان تأمین اجتماعی به آنان ارایه می‌شود. به هر حال هنرمندی که قرار است دو ساعت برنامه‌ای را روی سن اجرا کند و برود چرا به این بیمه نیاز دارد؟ این در حالی است که همه هنرمندان ما در مراکز مختلفی مانند مؤسسات آموزشی، فرهنگی و هنری خود یا زیرمجموعه صندوق اعتبار هنر بیمه تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه پرداخت می‌کنند. حال مسئولان پاسخ بدهند این پرداخت‌ها چه توجیهی دارد؟ در ازای این مبلغ چه چیزی پوشش داده می‌شود؟ آیا این مبلغ بیمه حوادث است یا خدمات دیگری را شامل می‌شود. لازم است که مسئولان این مشکلات را رفع کنند.»

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 0
    فعلا همه دارن یه جوری از ملت می کنن ناراحتین یه جو گیر این سازمان بیاد بخدا مزایای ما شش ماه معوق مونده تو این سازمان حالا اگه همه توقع داشته باشن تامین اجتماعی نگیره پس ما چیکار کنیم دولت هم که بدهیش رو بهمون نمی ده
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 0
    همان طور که از همه کارهای خدماتی گرفته می شود ما سالهاست داریم برای کارهامون این اعداد رو پرداخت می کنیم اگر قرار به حذف شدن باشد باید برای همه حذف شود. با تشکر
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 0
    کشور مهد دموکراسی دانستن حق همه نیست
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 0
    شما که سالار جون پولدارید و دخلتون زیاد من معلم و کارگر باید نگران معیشتن باشم
  • بی نام DE ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    2 0
    پول زور
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    2 0
    این مبالغ را به زور قانون از همه قراردادها میگیرن و تا حالا هیچکسی هم از ان صحبت نکرده و داد مردم هم به جایی نرسیده حالا که از هنرمندان کسر میکنن صدایشان درامده و رسانه ها هم منتشر میکنن.اینها برای گرفتن پول از قوانین غرب تبعیت میکنن مثل مالیات ارزش افزوده و عوارض اتوبان و عوارض پارک ماشین در خیابان و بیمه و..ولی پس دادن ان توسط دولتهای غربی در غالب رفاهیات اجتماعی را نمیبینن و خودشان را به کوچه علی چپ میزنن.انجا هر کسی به هر دلیلی کار نکنه یا نخواهد که کار کند مبلغ حداقل 70 درصد حقوقشان را به صورت نامحدود دولت تقبل میکنه ولی اینجا چی؟ کارگر بدبخت با سابقه 20 ساله در کارخانه ما چشمش کور شده بیمه تقبل نکرد و گفت کارفرما باید بدهد چون اموزشش نداده؟ کارگر با 20 سال تجربه را چه اموزش بهش بدی
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 1
    خوب ميکنه کم ميکنه بسيار کار پسنديده ای است چرا ففط جور مفاصا را شرکت های خصوصی بکشند. اگر خوب است برای همه باشد اگر هم بد است برای هيچ کس نباشد.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    2 0
    دستشون دائم تو جیب مردمه