ایجاد بازارهای جدید از اهداف اتاق بازرگانی اهواز است

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: افزایش میزان صادرات و ایجاد بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی از اهداف مهم اتاق بازرگانی اهواز است.

به گزارش خبرآنلاین: شهلا عموری در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی دیوانیه عراق افزود: دیوانیه مرکز استان قادسیه عراق منطقه ای بکر برای خوزستان به شمار می رود که می تواند در زمینه توریسم سلامت، گردشگری، صادرات مواد غذایی و مصالح ساختمانی با خوزستان ارتباط داشته باشد.

 وی گفت: در این نشست ظرفیت های خوزستان در زمینه های مختلف درمانی، گردشگری و صنعت به هیات عراقی معرفی شد که امیدواریم آغازی برای همکاری دو جانبه این دو استان باشد.

 رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: این نخستین سفر این هیات عراقی به اهواز است و امیدواریم که بتوانیم از خوزستان هیاتی را به عراق اعزام و نمایشگاهی را در آن جا داشته باشیم.

 وی ادامه داد: هم اکنون با استان های بصره و میسان عراق مراودات تجاری داریم و می توانیم در صورت آغاز همکاری، از طریق چذابه کالاهایی را برای دیوانیه بفرستیم.

 عموری با اشاره به برخی مشکلات تجاری بین ایران و عراق گفت: بیشتر مشکلات مربوط به طرف عراقی است از جمله اینکه بخشنامه ها به موقع اعلام نمی شوند، ممنوعیت کالا به یکباره اعمال می شود، متولی مشخصی در مرزها وجود ندارد، جلسات مشترک به صورت ماهیانه برگزار نمی شود و تعرفه های بالایی از سوی واسطه ها(نه گمرک عراق) بر کالاهای ایرانی اعمال می شود.

 وی درخصوص وضعیت مراکز داوری بین ایران و عراق توضیح داد: مراکز داوری در سال های گذشته در اتاق های بارگانی سراسر کشور ایجاد شده و در مرکز داوری خوزستان نیز هفت نفر از وکلای مجرب استان همکاری می کنند.

 رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با اتاق العماره عراق دو سال پیش تفاهم نامه ای امضا شده که در صورت بروز مشکلات، با داوری مشکلات حل می شود و در صورت حل نشدن، به یکی از وکلا معرفی می شوند تا در دادگاه طرح دعوی کنند.

 رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: اتاق بازرگانی دیوانیه برای تفاهم نامه ایجاد مرکز داوری علاقه خود را نشان داده که در صورت آغاز همکاری این تفاهم نامه نیز امضا می شود. 

گفتنی است رییس اتاق بازرگانی شهر دیوانیه عراق به همراه نایب رییس و اعضای این اتاق برای بازدید از ظرفیت های خوزستان و نحوه همکاری با اتاق بازرگانی ایران دیروز جمعه وارد خوزستان شد. 

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =