طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شامل توسعه بخش بستری و سی سی یو روز دوشنبه با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  از یاسوج  ،بمناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهمراه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،مدیرکل تامین اجتماعی استان ،مدیر درمان تامین اجتماعی ،معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار بویراحمد و تنی چند از مدیران استان و شهرستانی از بیماران بیمارستان شهدای گمنام یاسوج وابسته به تامین اجتماعی عیادت کردند .

در این بازدید مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از طرح‌های توسعه بخش بستری و سی سی یو بیمارستان شهدای گمنام یاسوج تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۵۹ تخت افزایش یافت.

طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شامل توسعه بخش بستری و سی سی یو روز دوشنبه با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی به بهره برداری رسید.

پیام اکبری در این آیین اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای ارتقای طرح هتلینگ و همچنین خرید تجهیزات بیمارستانی در بخش آی سی یو افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: ۱۶ میلیارد ریال از این میزان صرف خرید تجهیزات و مابقی نیز هزینه بهسازی و هتلینگ بخش‌های بستری این بیمارستان شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۴۶ درصداز جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان زیرپوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند، گفت: هم اینک با ۳۰۵ مرکز دانشگاهی، دولتی و خصوصی برای درمان غیرمستقیم در سطح استان طرف قرارداد هستیم.

وی ابراز داشت: بیش از ۷۰ درصد تعرفه دولتی از سوی مدیریت درمان در مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موضوع سلامت که از خواسته‌های راهبردی نظام و همواره مورد تأکید رهبری فرزانه انقلاب بوده به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر وامید تبدیل شد و امروزه یکی از برنامه‌ها و اقدامات ارزنده این دولت محسوب می‌شود.

علی محمد احمدی اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های درمانی و کاهش هزینه‌های هنگفت درمانی مردم و توسعه فضاهای بیمارستانی چه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی درمان و یا در بخش خصوصی و تأمین اجتماعی از برنامه‌های راهبردی در این استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به بازدیدی که اواخر سال گذشته از این بیمارستان داشتم بسیاری از بیماران از کمبود امکانات، تخت‌های بیمارستانی و رسیدگی ضعیف کادر درمانی ناراضی بودند که هم اینک و با بهبود این شاخص‌ها رضایتمندی بیماران و همراهان از وضعیت خدمات دهی در این بیمارستان مشهود بوده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح تحول سلامت همچنان یکی از برجسته‌ترین و درخشان‌ترین اقدام‌های دولت تدبیرو امید در پاسخ به مهمترین نیاز جامعه است و اراده مجلس در این راستا حمایت و تقویت این مهم در دولت دوازدهم است.

غلام محمد زارعی افزود: این طرح بدون شک ضعف‌ها و کمبودهای زیادی داشته که باید با همکاری بین بخشی و حمایت تمامی نهادها و ارکان دیگر نظام برای رفع آنها تلاش شود.

وی تحمل رنج‌ها و دردهای فراوان ناشی از کمبود منابع مالی مردم استان در زمینه درمان و هزینه‌های هنگفت در بیمارستان‌ها را تا قبل از اجرای این طرح یادآور شد و افزود: یکی از نقاط مثبت این طرح و رویکرد دولتمردان این بوده بیشتر حول محور مناطق و استان‌های محروم کشور بوده است.

زارعی یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان را کاهش بیماران ارجاعی به استان های همجوار دانست و یادآور شد: شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از ۳۰ نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که هم اینک به کمتر از چهار نفر رسیده است.

وی اقدامات انجام شده در حوزه درمان تامین اجتماعی در استان را ظرف سال های گذشته مثبت و امیدوارکننده دانست و گفت: در شرایطی که دولت با کمبود شدید منابع مالی مواجه بوده اما زیرساخت ها و طرح توسعه فضاهای بیمارستانی و خرید تجهیزات درمانی در این حوزه رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =