۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

ایسنا نوشت: قیمت طلا به‌دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به دور جدید تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین و آمریکا، در معاملات روز جمعه بازار آسیا افزایش پیدا کرد.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۰.۸۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه تا مرز ۱۲۰۶.۹۸ دلار صعود کرده بود و به سوی سومین افزایش روزانه متوالی پیش می‌رود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۰۶.۴۰ دلار معامله شد. دلار به دنبال گزارش شبکه "سی ان بی سی" که ترامپ به وال استریت ژورنال گفته ممکن است به سراغ مسائل تجاری با ژاپن برود، در برابر ین کاهش پیدا کرد.

اونس طلا

یوئیچی ایکه میزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC Standard در این باره گفت: رشد ارزش ین در برابر دلار به خرید بالاتر طلا منتهی شد. رکورد پایین ۱۱۶۰ دلار که طلا در اوت به ثبت رساند، در حال حاضر کف قیمت این فلز ارزشمند است. تحرکات بیش‌تر بازار به گزارش اشتغال و دیدار سپتامبر بانک مرکزی آمریکا بستگی دارد اما به نظر می‌رسد طلا به آهستگی صعود می‌کند و دلار افت پیدا کرده است زیرا طلا بیش از حد کاهش قیمت پیدا کرده بود و دلار بیش از حد گران شده بود.

یک نگرانی بزرگ دیگر برای سرمایه‌گذاران به پایان رسیدن دوره مشورت دولت آمریکا برای اعمال تعرفه برروی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین در روز جمعه است. این تعرفه‌ها ممکن است به زودی اجرا شوند اما زمان آن مشخص نیست.

در این بین، بازارها به دقت به نظاره گزارش اشتغال ماهانه آمریکا نشسته‌اند که اواخر روز جاری منتشر می‌شود تا نشانه‌ای از روند افزایش نرخ‌های بهره این کشور به دست آورند. انتظار می‌رود گزارش اشتغال نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار به عنوان یک دارایی امن کرده، از رکورد ۱۳۶۵.۲۳ دلار در آوریل، بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است.

آلفونسو اسپارازا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: اگر آمار اشتغال و تورم آمریکا نزدیک یا بالاتر از هدف بانک مرکزی باشد، طلا با تصحیح قیمت سریعی مواجه خواهد شد. بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ‌های بهره را دو بار افزایش داده و برای دو دور دیگر افزایش نرخ‌ها برنامه ریزی کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۱۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۹۱.۶۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۶۹.۹۹ دلار معامله شد.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =