۱ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸

ایسنا نوشت: پژوهشگران انگلیسی سعی دارند با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی را پیش‌بینی کنند.

شاید به زودی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، جای متخصصان را در پیش‌بینی مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی بگیرند. پژوهشگران "موسسه فرانسیس کریک"(Francis Crick Institute) انگلیس، از هوش مصنوعی برای تشخیص پزشکی استفاده کرده‌اند.

"اندرو استیل"(Andrew Steele)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما موفق شدیم نشان دهیم که می‌توان سابقه پزشکی افراد را به رایانه ارائه داد و میزان احتمال مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی را پیش‌بینی کرد. متخصصان در مدل‌های قدیمی، برای پیش‌بینی، از مرتبط‌ترین متغیرها استفاده می‌کردند اما ما این کار را تنها با کمک رایانه انجام دادیم.

در این پژوهش، استیل و گروهش با پژوهشگران "موسسه فار"(Farr Institute) و "کالج دانشگاهی لندن"(UCL) همکاری کردند تا از این مدل برای پیش‌بینی مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده کنند.

پیش‌بینی مرگ بیماران قلبی با هوش مصنوعی

در این مدل، از 27 متغیر از جمله سن، جنسیت و بیماری‌های فیزیکی استفاده شد. پژوهشگران، اطلاعات مربوط به 80 هزار بیمار ناشناس را به رایانه ارائه دادند و هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات پزشکی خود توانست پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد.

استیل ادامه داد: روش‌های قدیمی، دشوار هستند و به زمان زیادی نیاز دارند. مزیت استفاده از هوش مصنوعی این است که پیش‌بینی‌ها درست انجام می‌شوند. در این روش، تنها کافیست داده‌ها را به رایانه ارائه دهید و منتظر پاسخ باشید؛ در نتیجه به زمان کمتری نیاز خواهید داشت.

پژوهشگران انتظار دارند استفاده از این روش جدید، به ابداع روش‌های جدیدی برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی منجر شود و به پزشکان در تصمیم‌گیری بهتر و دقیق‌تر کمک کند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =