هیزم مورد نیاز مراسم  «گل‌مالی» عاشورای حسینی خرم‌آباد تامین شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در جلسه هماهنگی با هیات های مذهبی، و مسئولان مربوطه از تهیه هیزم خشک مورد نیاز مراسم "گل مالی" عزاداران حسینی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،شیرزاد نجفی با اعلام این خبرگفت: این اداره کل در راستای حفاظت از جنگلها و جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سود جو، جهت تأمین هیزم خشک مورد نیاز هیات های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به جمع آوری هیزم غیر جنگلی مورد نیاز نموده است.

وی با بیان اینکه هیات های مذهبی با در دست داشتن حواله شورای هیات های مذهبی می توانند ، نسبت به دریافت سهمیه هیزم خود اقدام کنند، عنوان کرد: هیزم مورد نیاز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در میان هیات های عزاداری توزیع می شود.

جلسه تامین هیزم

نجفی با تاکید بر تشدید نظارت ها در روزهای تاسوعا و عاشورا یادآور شد: در این راستا با تشکیل 40 اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی ، گذرگاه های منتهی به جنگلهای استان پوشش داده خواهد شد و از ورود هرگونه اره موتوری و دستی و آلات قطع درختان به جنگل خوداری و با کسانی که به قصد تخریب درختان و جمع آوری هیزم وارد جنگلها شوند برخورد قاطع و قضایی صورت می گیرد.

اسراف برخی هیاتها در تامین چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ، خواستار فرهنگ سازی در این زمینه شد و بیان داشت: متاسفانه در فرآیند استفاده از چوب نیز ما شاهد اسراف برخی هیات های مذهبی هستیم و بعضی از هیات ها آتش زدن هیزم را از دو سه ساعت قبل از آغاز مراسم آغاز می کنند و این موضوع تا ساعت ها پس از پایان مراسم نیز ادامه دارد که این امر موجب می شود که هیزم بیشتری مورد نیاز باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =