بررسی سایتهای حامی دولت و مرور اخبار و گزارشهای آنها نشان می دهد پس از کناره گیری رسمی سیدمحمدخاتمی از عرصه نامزدی انتخابات ، هنوز سیاست هدفمندی توسط این رسانه ها اتخاذ نشده است.
این سایتها که تا زمان حضور خاتمی آتش تبلیغاتی نسبتا گسترده ای علیه جناح دوم خرداد تدارک دیده بودند هم اکنون با نوعی سردرگمی مواجهند و تنها به انتشار اخبار رسمی و نیمه رسمی مربوط به میرحسین موسوی و کروبی می پردازند. همچنین در اتین پایگاههای خبری اثری از حملات تند که اصلاح طلبان از آن به عنوان اقدامات تخریبگرانه یاد می کنند یافت نمی شود.
به نظر می رسد سکوت و انفعال نسبی رسانه های یاد شده بدلیل تاخیر در آرایش انتخاباتی اصولگرایان و شخص دکتراحمدی نژاد است و انتظار می رود با پایان تعطیلات و انتشار مطبوعات، رسانه های حامی رئیس جمهور برای امر تبلیغات احمدی نژاد ساماندهی شوند.
گفتنی است در ایام اخیر بیشترین اخبار انتخاباتی مربوط به میرحسین موسوی بود که در رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا بازتاب قابل توجهی داشت.