رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انتقام جنایت‌های آمریکا را از آنان و صهیونیست‌ها می‌گیریم و به زودی ملت‌های مستضعف جهان، دارهایی را به تقاص خون شهدایی مانند دکتر شهریاری و امثال او برای ژنرال‌های آمریکایی و صهیونیست‌ها علامت‌گذاری خواهند کرد.

به گزارش سردار محمدرضا نقدی در همایش طلایه‌داران سلامت با اشاره به شهادت دکتر شهریاری اظهار کرد: آنان فکر کرده‌اند که می‌توانند از دست ملت‌های مستضعف بگریزند، اما کور خوانده‌اند چراکه موج بیداری، دنیا را فرا گرفته است و به زودی مستکبران در آتش قهر ملت‌های مستضعف خواهند سوخت.

اهم اظهارات رییس سازمان بسیج مستضعفین را در ادامه بخوانید:

  • شهید استاد بسیجی دکتر شهریاری، یک پروفسور به تمام معنا و دانشمند بود و به عنوان رزمنده در دفاع مقدس حضور داشت.
  • آمریکایی‌های خبیث و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با دانشمندکشی می‌توانند ملت ما را از مسیرجهاد علمی منحرف کنند و نخبگان ما را از پیشتازی در مسیر علم بازدارند.
  • آنها سال‌های قبل، نخبگان ایرانی را به خارج از کشور می‌برند و از آنان برای اهداف خود مانند ساختن سلاح‌های ضد بشری استفاده می‌کنند اما امروزه چشم آنها از فعالیت استعدادهای برجسته ایرانی در داخل کشور کور شده است.
  • آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که این شهادت‌ها، جهاد علمی سفارش شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را ملموس‌تر و عده بیشتری را مشتاق جهاد علمی می‌کند. ملت ما عاشق شهادت است اما دشمن فکر کرده است که با به شهادت رساندن دانشمندان می‌تواند ما را از مسیر خود منحرف کند.
  • دیروز در جبهه‌های جنگ شاهد هنرنمایی و خدمتگزاری عاشقانه جامعه پزشکی بودیم و افرادی مانند شهید دکتر رهنما و شهید دکتر فتاحی از نمونه‌های آنها بودند. امروز در عرصه محرومیت زدایی جامعه پزشکی فعالیت می‌کند و چه زیباست که این فرهنگ هرچه بیشتر رواج پیدا کند.
  • بهتر است زمانی که پزشکان توانستند به زندگی متعارفی دست یابند، بدون مزد به مستضعفان خدمت کنند تا مدلی که بسیجیان قهرمان در عرصه سازندگی خلق کردند، ادامه پیدا کند. در واقع جامعه پزشکی از جمله شریف‌ترین بخش‌های تخصصی کشور است که خدمات زیادی را هنگام جنگ تحمیلی ارائه داد و امروز نیز به محرومان خدمت می‌کند.
  • دو رسالت مهم در پیش رو داریم. رسالت نخست، ترویج انگیزه است. در این جهت باید آموزش را گسترش دهیم و به جای مقابله با پدیده‌های نامیمونی مانند زیر میزی، حرکات عاشقانه‌ای را ترویج کنیم چراکه خوبی‌ها، بدی‌ها را می‌سوزاند و باعث می‌شود بسیاری از افرادی که در معرض خطا قرار دارند، به مسیر درست رهنمون شوند.
  • این نهادها چندان در این زمینه عملکرد خوبی نداشتند. در واقع در زمینه مستندسازی که یکی از گونه‌های برنامه سازی مهم است، ضعیف عمل کرده‌ایم البته تنها نباید به مستندسازی اکتفا کرد بلکه لازم است درباره تلاش‌های بسیجیان عرصه پزشکی فیلم ساخته شود. به عنوان مثال می‌توان پشت پرده فعالیت‌های یک بیمارستان صحرایی را به تصویر کشید.
  • متاسفانه مستندهای ضعیفی درباره تلاش‌های جامعه پزشکی ساخته می‌شود و در آن‌ها تنها نظر برخی مردم و پزشکان پرسیده می‌شود اما فیلم‌ها و سریال‌هایی درباره فعالیت پزشکان از کشورهای اروپایی خریداری و پخش می‌شود که هیچ یک از اعمال و رفتار آنان با ایران شباهتی ندارد. این آثار مخاطبی هم ندارد و تنها برای پرکردن وقت آنتن خریداری می‌شوند.
  • از بسیج جامعه پزشکی به ویژه بخش تبلیغات می‌خواهیم که وارد میدان کار رسانه‌ای شوند و فرهنگ بسیجی را ترویج کند و مسائل را به تصویر بکشند.
  • برای ترویج این فرهنگ نباید دفاع مقدس را فراموش کنیم. در این جهت در راهیان نور زیارتگاه‌هایی را می‌توانیم برای جامعه پزشکی بسازیم و بیمارستان‌های صحرایی آن زمان را بازسازی کنیم.
  • استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جامعه پزشکی یکی از رسالت‌هایی است که در حال حاضر باید به آن عمل شود. وزارت بهداشت اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است ولی باید از ظرفیت جامعه پزشکی بیشتر استفاده شود چرا که همه اعضای جامعه پزشکی حاضر به اختصاص وقت خود به محرومان هستند.
  • پژوهشکده‌های مجازی را می‌توان برای پیوند دادن استادان، دانشجویان و متخصصان فعال‌تر کرد علاوه بر آن باید از این ظرفیت برای آمایش پزشکی و ترویج بهداشت استفاده کرد.
  • در اسلام پیشگیری تقدم بر درمان دارد اما ما در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم، بنابراین لازم است در این زمینه اقدامات بیشتری کنیم. البته از ظرفیت عظیم پزشکان برای ریشه کنی فلج اطفال استفاده شد در نتیجه باید از این ظرفیت در زمینه‌های دیگر نیز استفاده شود./112م
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =