پیشنهادهای ویژه برای وعده های نوروزی

پاستا، یکی از تازه واردهای دهه گذشته به رستوران های ایتالیایی و فرنگی ایران است. در همین مدت هم آنقدر پر طرفدار شده است که در خانه های دانشجویی هم می توان ماهی دو سه بار یکی از انواع پاستا را خورد. شاید یکی از دلایل اقبال پاستا در ایران، همان رونق ماکارونی در خانواده ها باشد، هرچند که پاستا، غذای دیگری است.

مواد لازم:
سینه مرغ: دو عدد کوچک
پیاز: دو عدد بزرگ
ماکارونی فرمی: یک بسته
قارچ: یک بسته بزرگ
خامه: 300 گرم
جعفری: 20 شاخه
پنیر پیتزا: 100 گرم
پودر سیر: یک تا دو قاشق مرباخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

روش تهیه:
ماکارونی را در آب بپزید. تا پخته شدن ماکارونی، پیاز را مربعی خرد کنید. مرغ را هم باید خرد کنید؛ در قطعات کوچک. مانند گوشت خورش. سپس پیاز و مرغ را سرخ کنید. پودر سیر و نمک و فلفل را باید در این مرحله به غذا اضافه کنید.

قارچ را باید پیش از این خلال کرده باشید. پس به مرغ و پیاز اضافه کنید. تفت دهید. اگر مهلت بدهید، قارچ آب می اندازد. همین باعث می شود مرغ شما آبپز هم شود. هنگامی که آب قارچ تمام شد، بلافاصله خامه را اضافه کنید.

یکی دو دقیقه بعد، نمک و فلفل و سپس ماکارونی را که آبکش کرده اید، به مایه اضافه کنید و خوب هم بزنید. دو تا سه دقیقه غذا هم بزنید. غذا شما در حالت کلی، آماده است.

برای اینکه خوشمزه، سالم و البته پر انرژی تر شود، باید پنیر پیتزا و جعفری را به آن اضافه کنید. برای این کار، پاستا را هنگامی که داغ داغ است، درون یک بشقاب بزرگ بکشید و پنیر را روی آن رنده کنید. سپس جعفری خرد شده را روی پنیر بریزید. یک دقیقه اگر صبر کنید، پنیر، آب می شود و غذا آماده بلعیدن است. نوش جان.

نکته باریکتر از مو: میزان سیر و ادویه را می توانید بیشتر کنید، این بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. اما سیر کمتر از یک قاشق مرباخوری، طعم خوبی به غذا نمی دهد. پاستا اگر از دهان بیفتد، دیگر خوشمزه نیست. داغ داغ بخورید و به اندازه درست کنید.

مخلفات: انتظار ندارید که با پاستا، سالاد شیرازی بخورید؟ پس سراغ سلاد کلم و یا سیب زمینی سرخ کرده بروید. غذا کامل می شود.

نوشیدنی: پاستا یکی غذای فرنگی است. قاعدتا نوشابه می تواند انتخاب خوبی برای این غذای فرنگی باشد. اما نوشابه این روزها دشمن زیاد دارد. اما یک انتخاب فوق العاده برای پاستا، ماءالشعیر است. این روزها هم زیاد شده است.

برای فردا: املت، یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای تخم مرغی است. گوجه، تخم مرغ، نخود فرنگی، ذرت و قارچ دم دست داشته باشید.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ويدا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    0 0
    خبر آن لاين عيدت مبارك. راستي اين برنامه غذاييت خيلي با حاله. تا آخر سيزد بذارش لطفا.