ایسنا نوشت:

 

مدیرکل دفتر دانش ‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل 13 هزار و 500 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های مالزی خبر داد.

مجلس‌آرا گفت: سیل ورود دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل به کشور مالزی می‌روند باعث شده‌ است تا دانشگاه‌های این کشور بتوانند با کمک شاخص بالای دانشجوی خارجی، رتبه خود را در بین دانشگاه‌های دنیا ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین دانشجویانی که از ایران برای ادامه تحصیل به کشور مالزی می‌روند در رشته MBA مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: رشته‌های فنی مهندسی نیز از دیگر رشته‌هایی است که دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور مالزی انتخاب می‌کنند.

به گفته وی بیشتر دانشجویان ایرانی که در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشند.

مدیرکل دفتر دانش‌آموختگان وزارت علوم خطاب به داوطلبان کارشناسی دانشگاه‌ها توصیه کرد که به هیچ وجه جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی نروند چرا که در کشور ایران امکانات به اندازه کافی وجود دارد و دانشگاه‌های ایران از خیلی کشورهای دیگر دوره‌های کارشناسی را بهتر اجرایی می‌کنند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 1
    آیا مدیر کل محترم نمی دانند هزینه تحصیل درمقطع فوق لیسانس در مالزی کمتر از دانشگاه آزاد ایران است ؟
  • ناظمی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    این آمار 13 هزار و 500 دانشجو خودش نشان میدهذ که حرف این مسئول چقدر درست است و چقدر مورد توجه و عمل قرار گرفته است.
  • یک متوهم IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    خوش بحال کشور ما ...
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    با سلام ظاهراًمدیرکل دفتر دانش‌آموختگان وزارت علوم ازوضعیت فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه های ایران بخصوص دانشگاه آزاد با همه هزینه های سنگینی که به خانواده ها وارد می شود خبر ندارند،ایکاش اونقدر که بفکر جذب دانشجو هستند کمی هم بفکر کاریابی برای این عزیزان که با هزاران امید به دانشگاه می روند هم بودند.
  • یاسین -گناباد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 0
    همه امکانات هست ولی پولش رو فقط بچه های شما مسئولین محترم دارند وقتی هزینه دوره های ارشد و دکترا گاهی اوقات نصف و حتی کمتر از هزینه های ایران هست چرا باید نریم؟؟؟؟
  • داریوش IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    وقتی قیمیت کل تحصیلات در سطح کارشناسی ارشد در کشور مالزی یک سوم دانشگاه ههای ایران است مگر ... . مثال کارشناسی ارشد رشته مکانیک در ایان در حدود 14000000تومانه در حالی که در کشور مالزی چیزی در حدود 5000000 تومانه.
  • امير110 IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    قيمت يك دكتري در مالزي در بهترين دانشگاه آن um حدود 10 تا 15 هزار دلار است. اما اينجا در دانشگاه آزاد - پيام نور حدود 50 ميليون تومان يا 50 هزار دلار. حالا بگيد باز نريد.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 1
    فقط قیمت نیست که مهمه. درسته بعضی وقتها اساتید بهتری در ایران هستند، اما وقتی در یک محیط بین المللی قرار میگیریم چیزهایی یاد میگیریم که توی هیچ دانشگاهی نیست.
  • آرزومند IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    مگر اینکه از مالزی پورسانت بگیرید؟ وگرنه هر عاقلی میدونه باید چکارکنه که بجای اینکه فرزندان این مرز و بوم ازین کشور برن،بمونن درس بخونن، ایران رو آباد کنن نه مالزی یا ... را آب به آسیاب دنیا میرزید؟
  • امیر MY ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    نتیجه اخلاقی؛ آقایان پس رتبه بندی جهانی دنیاو قبول دارند؛پس قبول دارند که دانشگاه تهران در رتبه 460 دنیا است امادشگاه یوام در 207 یوکی ام در 260 یو اس ام در 300 و.... خوب معلوم عقل سال حکم می کنه جایی باید درس خواند که رتبه جهانی بالا و هزینه کم دارد.
  • همشهری IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 4
    اینجانب فارغ التحصیل کارشناس سال 1380 هشتم ده سال است که کنکور کارشناسی ارشد را می دهم و قبول نمی شوم! مدتی است که به رفتن فکر می کنم!!!به مدیر کل محترم بگویید وقتی راه پیشرفت جوانان ایران را سد می کنید مطمئن باشید آنها دنبال راه های دیگر می روند و منتظر عاقل شدن شما نمی مانند!!
  • بدون نام MY ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    3 1
    این همه کشور هست که دانشجویان میرن برای درس خوندن حالا نمیدونم چی شده که این مالزی شده خار گلوی بعضیها.
  • یک استاد دانشگاه IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    5 2
    خدمت مدیرکل محترم وزارتخانه عرض کنم اگر شما توصیه می کنید که جوانان ما برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نروند و با امکانات کشورمان تحصیل کنند، پس چرا استادی که یکی از مقاطع تحصیلش را از دانشگاه آزاد گرفته، برای استخدام در دانشگاه های دولتی در تهران مدرکش را زیرسوال می برید؟ اگر دانشگاه آزاد را خودمان قبول نداریم چرا از خروج جوانانمان جلوگیری کنیم و آن ها را تشویق کنیم تا در دانشگاه آزاد تحصیل کنند؟