۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲

حسابی مشغولم، سرگرم کارهایی که بعضی‌هایشان از قبل آغاز شده‌اند و بعضی‌هایشان تازه‌. به هر حال باید همه اینها را به انجام برسانم و کوله‌بار هر کدامشان را به مقصد. فهرست‌شان را برایتان می‌نویسم.

  • برنامه گردش از شبکه 4: این برنامه که یک مستند 30 دقیقه‌ای است، شنبه‌ها ساعت 21:45 دقیقه پخش می‌شود. موضوع این برنامه تاریخ طبیعت و مردم سراسر ایران با جزئیاتش است. مثلا تا الان 10 برنامه از کرمان پخش شده و نزدیک به 26 برنامه دیگر درباره کرمان ساخته‌ام. اگر میانگین برنامه‌های ساخته شده از 15 استان کشور را 30 در نظر بگیریم، چیزی نزدیک به 500 قسمت از این برنامه پخش خواهد شد. شاید این تلاش‌ها باعث شود روزی ایرانمان را جور دیگری ببینیم.
  • ایران جهانی در یک مرز از شبکه جام‌جم: این برنامه نزدیک به 10 سال است که از شبکه جام‌جم پخش می‌شود و طبق آمار شبکه جام‌جم، این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های این شبکه است. ایران جهانی در یک مرز شنبه‌ها ساعت 9:45 دقیقه پخش می‌شود.
  • روز از نو از شبکه 2: اگر یادتان باشد برنامه مردم ایران سلام صبح‌ها از شبکه 2 پخش می‌شد. برنامه روز از نو جایگزین آن شده است. بخش گردش و ورزش هر شنبه صبح حدود 90 دقیقه از این برنامه پخش می‌شود. گردش و ورزش به دیدنی‌های ایران می‌پردازد، طبیعت و مردم را نشان می‌دهد. آموزش‌های سفر مثل چگونه چادر زدن را یاد می‌دهد. در کنار این آیتم‌ها ورزش هم وجود دارد؛ چرا که من پیش از این مفسر ورزشی بوده‌ام و نمی‌توانم از علاقه‌های قدیمی‌ام جدا شوم.
  • یک پروژه با سازمان ملل دارم. هدف از این پروژه تهیه فیلم از طبیعت، حیات وحش و مناطق مختلف ایران است.
  • یک پروژه با سازمان حفظ محیط زیست دارم. در این پروژه به معرفی مناطق 4گانه تحت پوشش این سازمان می‌پردازم. تا الان پارک ملی گلستان، پارک ملی توران، پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق و پناهگاه حیات‌وحش میان کاله را تهیه و تدوین و تحویل سازمان داده‌ام. الان هم روی سه منطقه در استان اصفهان و سه منطقه در استان فارس کار می‌کنم.
  • کاری با میراث فرهنگی استان کرمان انجام می‌دهم که تهیه 3 فیلم از این استان است. یک فیلم تاریخی به کارگردانی خودم با عنوان کرمان؛ خاستگاه تاریخ. یک فیلم راجع به طبیعت به کارگردانی پسرم آرش اینانلو با عنوان کرمان بهشت و دوزخ و یک فیلم راجع به مردم به کارگردانی امیر نیک‌کار با عنوان کرمان مهد کریمان. الان 2 سال است که برای این پروژه در استان کرمان مشغولیم.
  • این روزها در سیرجانم. کارهای مستند باغ سنگی را به پایان می‌برم. کاری که نامش www.baghesangi.com است. تصویرهای این برنامه را به تدریج و طی 10 سال مختلف ضبط کرده‌ام؛ از زمانی که درویش‌خان به وجود آورنده این باغ زنده بود تا الان. متریال کار آماده است. فقط مونتاژ مانده است. اگر خدا بخواهد ظرف 2 تا 3 ماه آینده آماده می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =