دوشنبه 25 تیر 1397
چهارشنبه 16 شهریور 1390 - 21:09:00 چاپ

تازه‌ترین تصاویر ناسا از بقایای 40 ساله ماموریت آپولو / فیلم

دانش > نجوم - مدارگرد شناسایی ماه، ال.آر.او پس از 2 سال به ارتفاع 30 کیلومتری از سطح ماه رسید و توانست بهترین تصاویر ممکن از بقایای برجامانده از ماموریت‌های آپولو 12، 14 و 17 را بر سطح ماه به تصویر بکشد.

به گزارش ناسا، دانشمندان و مهندسان بیش از 2 سال بود که در انتظار مانور اخیر این مدارگرد و ارسال این تصاویر به ‌سر می‌بردند. در تصاویر ارسالی می‌توان رد برجامانده از حرکت فضانوردان بر سطح ماه، ابزارهای تحقیقاتی و بقایای ماه‌نشین‌های به کار رفته در ماموریت‌های آپولو 12 و 14 و هم‌چنین خودروی ماه‌نورد و ردهای موازی چرخ‌های این خودرو را بر سطح تنها قمر زمین مشاهده کرد.

به دلیل نبود جو و حرکت صفحات پوسته‌ای در ماه، ردها و آثار برجامانده بر سطح غبارآلود ماه در 40 سال اخیر بدون تغییر باقی مانده است. برای مشاهده فیلم در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

5353

کلید واژه‌ها : فناوری فضایی - فعالیت فضایی - ماه - ناسا -
مطالب مرتبط
12 دیدگاه
  • بدون نام
    چهارشنبه 16 شهریور 1390 - 21:41:09
    پاسخ
    14 25

    پس واقعا رفتن ماه

    • ma
      پنجشنبه 9 شهریور 1391 - 01:33:09
      45 7

      برو داستان های فضا را نگاه کن اون موقع تلاش و زحمت تیم ناسا را تحسین می کنی ...

  • بدون نام
    شنبه 19 شهریور 1390 - 14:37:18
    پاسخ
    19 64

    البته اگر سفر به ماه ساختگی بود، برای تهیه این تصویر 40 سال زمان کمی نیست تا یک مامورت سری بعد از سال 2000 به ماه داشته باشند تا صحنه سازی های لازم را انجام دهند

  • بدون نام
    شنبه 16 اردیبهشت 1391 - 03:00:56
    پاسخ
    17 74

    سفر به ماه یا به هالیوود !

    • محقق
      پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 19:22:00
      22 72

      آفرین به شما......25 تا مدرک دارم که این یاوه گوها هرگز قدمشونو رو ماه نذاشتن

  • بدون نام
    چهارشنبه 8 شهریور 1391 - 20:43:22
    پاسخ
    6 5

    ای بابا

  • بدون نام
    جمعه 24 شهریور 1391 - 19:00:57
    پاسخ
    5 4

    به به

  • بی نام
    پنجشنبه 26 تیر 1393 - 10:44:57
    پاسخ
    11 3

    به روباه گفتند کو شاهدت گفت دمم. حالا ناسای آمریکا داره برای سفر آمریکا به کره ماه شاهد و مدرک جور می کنه.

  • بی نام
    پنجشنبه 1 آبان 1393 - 04:06:56
    پاسخ
    5 3

    به نظرتون کسی که بتونه فیلم گراویتی رو بسازه چرا باید به ماه سفر کنه تا این فیلم های مسخره رو بگیره ؟ می دونین چقدر فیلم قشنگ می شد از روی ماه گرفت که هر کدومشون اثبات کنه کسی روی ماهه ؟ ولی هیچی نیست . فیلم از خورشید ، از زمین و ....

  • بی نام
    چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 20:18:20
    پاسخ
    2 0

    با سلام ضمن عرض تشکر از فیلیمی که ارائه کردید و کاملا ذهن منو حداقل که داشت باورم میشدبه دلیل عکسهای جدید از روی سطح ماه این سفر حقیقیه روشن کردید. علتشم اینه که در عکسهایی که از ناسا ارائه شده حتی مسیر حرکت اون وسیله و محل نشستن اپولورو مشخص کرده ولی جالب اینه که درفیلم که خیلی واضح تره به جای نشون دادن محل استقرار آپولو و مسیر حرکت به لحظه فروی اپولو که میرسیم فیلم تار شده و دیگه میره روی فیلم قبلی . خیلی ممنون.

  • بی نام
    سه شنبه 26 خرداد 1394 - 23:14:11
    پاسخ
    6 7

    اقا شما ها خیلی باحال هستید .همه دانشمند اطلاعات در حد تیم ملی از لحاظ. علوم فضایی. اخه پرفسورها وقتی انسان می فرستند .تو ایستگاهای فضایی . برای چند ماه زندگی کنه. یهچ مشکلی براش پیش نمی یاد . دیگه انسان فرستادن تا ماه دیگه کاری داره. سازمان ناسا این قدر اسکول نبوده که این همه هزینه کنه فیلم نشونه ملت بده که گندش در بیاد . پروزه ی اپلو کاملا واقعی بوده و هیچ گونه حوقه ای در کار نبود چون مجامع علمی دنیا اون موقع تاید کردن . تازه اون موقه تکنولوزی بوده برای فرستادن انسان به ماه.

  • مسعود
    چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 11:48:27
    پاسخ
    2 3

    سلام دوستان من کلیپ های سایت ناسا رو دیدم. اونجا فقط رد به جا مونده از رد ماشین های ماهنورد رو گذاشته و چیزی که ثابت کنه انسان هم اونجا بوده وجود نداره. نکته مهم که توی این مطلب بهش اشاره نشده اینه که سطح ماه به علت نداشتن اتمسفر پیوسته شهاب باران میشه . حالا سوال اینجاست که بعد این همه گردش در سطح ماه چطور هیچ شهاب سنگی به افراد یا تجهیزات موجود برخورد نکرده ؟؟؟؟؟؟ ضمن تشکر از مسولین سایت از دوستان هم خواهش میکنم اگر نظری دارن بااحترام بدن که خدای نکرده به کسی بی احترامی نشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700