سهامداران شرکت تایدواتر خاورمیانه در نامه‌ای سرگشاده به رئیس مجلس خواستار حمایت مجلس از بزرگ‌ترین اپراتور بندری در کشور شدند.

در نامه سرگشاده سهامداران شرکت تایدواتر به رئیس مجلس با اشاره به دفاع غیورانه وی از سردار رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی دولت برای کسب وزارت نفت در خانه ملت، آمده است: «بیانات حضرتعالی در دفاع از یکی از خدمتگزاران کشور و حفظ موضع اقتدار کشور در انتخاب اعضای دولت خود، بسیار تأثیر گذار بود و انتشار گسترده آن در داخل و خارج از کشور پیام آگاهانه خانه ملت را مبنی بر حمایت از نظام و خدمتگزاران منتقل کرد».

در ادامه سهامداران تایدواتر تصریح کرده‌اند: «در کشور اسلامی‌مان ایران چندی است یکی از بزرگ‌ترین خدمتگزارهای بندری نیز مورد هجوم عناصر فرصت طلب و سودجو قرار گرفته است. شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیش از بیست سال سابقه خدمت در بخش بنادر کشور مورد بی مهری دستگاه نظارت قرار گرفته است».

در این نامه با اشاره به سوابق متعدد شرکت تایدواتر در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف بندری و کارآفرینی برای هزاران نفر از مردم بومی مناطق محروم ساحلی کشور طی سال‌های اخیر و تحت پوشش قرار دادن دهها هزار نفر از افراد خانواده آن‌ها تاکید شده است: «شرکت تایدواتر تنها شرکت سهامی عامل فعال در حوزه بنادر کشور است که سهام آن متعلق به حدود شش هزار عضو جامعه بندری و دریایی کشور و بیش از پنج میلیون بسیجی در سرتاسر کشور است که با این وجود متأسفانه چندی است بی مهری‌ها علیه این شرکت آغاز شده است و همه جا صحبت از تقسیم کیک بنادر کشور به میان می‌آید».

سهامداران تایدواتر در نامه خود اضافه کرده‌اند: «زمانی که صحبت از حقوق سرمایه گذاری و واگذاری به میان می‌آید، دستگاه نظارت بر ضرورت ایجاد رقابت در بنادر کشور اشاره می‌کند و این در حالی است که همین سازمان محترم در بنادر دیگر کشور از جمله بندرهای انزلی، آستارا، فریدون کنار و ... با جانبداری ویژه خود دقیقاً به عکس این موضوع عمل کرده است».

نامه فوق می‌افزاید:« این بی مهری‌ها با اعلام تحریم‌های بین‌المللی علیه شرکت تایدواتر خاورمیانه به اوج رسیده و سازمان بنادر و دریانوردی در شرایطی که سرتاسر کشور برای ترمیم آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها به حمایت و مساعدت از اشخاص حقیقی و حقوقی مانند شرکت‌های مطرح در حمل و نقل همچون شرکت هواپیمایی ملی (هما) و خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نیز بانک‌های ملت و صادرات و که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در واگذاری کار به تعاونی‌ها اعلام بسیج و آمادگی نمودند، اعلام نمود که حقوق شرکت تایدواتر خاورمیانه در حساس‌ترین و حیاتی‌ترین نقطه استراتژیک یعنی بندر شهید رجایی که نبض حیات تجاری کشور است را به مزایده خواهد گذاشت».

در این نامه تاکید شده است : «رقبای شرکت تایدواتر در این واگذاری غیراصولی و بی قاعده، شرکت‌های به غایت کوچکی هستند که با هیچ معیاری قابلیت و توان رقابت با شرکت تایدواتر خاورمیانه را ندارند».

سهامداران تایدواتر اعلام کرده‌اند: «بی شک اختلالی که از رهگذر این شیوه غیر منطقی به بخش بنادر کشور وارد می‌شود، تنها گریبان گیر شرکت تایدواتر خاورمیانه نخواهد شد، بلکه بدنه اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. به عبارت دیگر اقدام نسنجیده‌ای که هم اکنون در حال وقوع است؛ نه تنها صد هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را به خطر انداخته و چندین هزار فرصت شغلی را در بنادر به مخاطره انداخته است، بلکه بدون شک با ایجاد اختلال در ساز و کار اجرایی بنادر کشور موجب آسیب دیدن بدنه اقتصادی کشور خواهد شد».

در پایان این نامه خطاب به رئیس مجلس آمده است: «از حضرتعالی استدعا داریم که برای حفظ کیان بنادر کشور، از پورت اپراتور ملی و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعلق چشمگیری از سهام این شرکت به افراد حقیقی آسیب پذیر که قریب به اتفاق آنان از خانواده معظم شهدا، جانبازان، اسرا، بسیجیان، کارکنان و بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی و بازماندگان آن‌ها و نقش اجتماعی این شرکت به عنوان تنها منبع ارتزاق این افراد، حمایت بفرمایید».

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    2 1
    ای بابا! واقعاً ما ملت ساده‌ایم‌ها! این بازی‌ها برای جمع کردن تتمه‌ی سهام از دست سهامدار جزء است.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    1 2
    در نامه نوشته شده اشتغال ده ها هزار نفر بومی .ولی باید دید واقعا چند نفر بومی در این شرکت کار میکند.در بندر شهید رجایی که سهم افراد بومی از اشتغال در تاید واتر بسیار ناچیز است .اکثر نیروهای آن اهالی کردستان هستند .شرکت تاید واتر در هرمزگان به نام کرد واتر شهرت دارد به واسطه جذب نیروهای هم شهری مسئولین.انوقت ادعای جذب نیروی بومی هم دارند.