فارس نوشت:

وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود هماهنگی‌های بیشتر و توافق با واشنگتن را برای تشدید عملیات در شمال عراق را به عمل آورد.
 در حالی که دفتر اطلاع‌رسانی دیوان ریاست منطقه‌ کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای، حمله‌ شب گذشته‌ شورشیان پ.ک.ک یه‌ ارتش ترکیه‌ در منطقه‌ هکاری را محکوم کرد، منابع خبری از هماهنگی بیشتر آمریکا و ترکیه برای حمله به مواضع این شورشیان خبر دادند.

پایگاه خبری الجزیره نوشت: پس حمله بامداد روز گذشته حزب کارگران کردستان [شورشیان پ‌ک‌ک] به جنوب شرق ترکیه و پاسخ ارتش ترکیه به این حمله در شمال عراق، ترکیه و آمریکا برای تقویت تلاش‌های متقابل برای رویارویی با حزب کارگر کردستان توافق کردند.

الجزیره افزود: منابع دیپلمات ترکیه روز گذشته اعلام کردند که احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی و هشیار زیباری همتای عراقی خود تماس تلفنی گرفت و با آنان درباره حملات انجام شده گفت‌وگو کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که داود اوغلو با کلینتون برای تقویت تلاش‌های متقابل و چند جانبه برای نابود کردن شورشیان پ‌ک‌ک در شمال عراق توافق کرده است.

در همین خصوص، منابع دیپلمات به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که داود اوغلو از همتای عراقی خود خواست تا به جای محکوم کردن صرف،‌ «گام‌های استوار» علیه پ‌ک‌ک بردارد.
26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =