شنبه 2 تیر 1397
پنجشنبه 5 آبان 1390 - 04:01:00 چاپ

پدر هوش مصنوعی درگذشت

فناوری اطلاعات > نرم افزار - جان مک کارتی از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی و استاد دانشگاه استنفورد در سن 84 سالگی درگذشت.

بر اساس گزارش CBCNews، دانشگاه استفورد اعلام کرده است، مک کارتی روز دوشنبه 24 اکتبر در خانه اش در پالو آلتو در گذشته است.

 

مک کارتی از اولین کسانی بود که در حوزه هوش مصنوعی به فعالیت پرداخت. او در سال 1955 اصطلاح «هوش مصنوعی» را برای اولین بار در یکی از مقاله های خود به کار برد که پس از آن مورد استفاده همگان قرار گرفت. مک کارتی بر این اعتقاد بود که کامپیوترها قابلیت برنامه ریزی برای شبیه سازی هوش انسان را دارند.

او علاوه بر این، زبان برنامه نویسی Lisp را ابداع کرد. این زبان برنامه نویسی راه را برای تکنولوژی های تشخیص صدا هموار کرد. در حال حاضر این تکنولوژی در برنامه هایی مانند Siri که در تلفن های آی‌فون جدید ارائه شده مورد استفاده قرار گرفته است.

جان مک کارتی در طول عمر خود در دانشگاه های پرینستون، ام آی تی، دارتموث و استنفورد به تدریس پرداخته بود.

2121

کلید واژه‌ها : هوش مصنوعی -
7 دیدگاه
  • علی
    پنجشنبه 5 آبان 1390 - 11:11:55
    پاسخ
    16 8

    در گذشت سه دانشمند بزرگ عرصه کامپیوتر طی سه هفته گذشته دنیس ریچی استیو جابز و حالا هم مک کارتی روحشان شاد.

    • بدون نام
      پنجشنبه 5 آبان 1390 - 18:54:32
      13 1

      استیو جابز که دانشمند نبود !!!

    • ارمان
      یکشنبه 8 آبان 1390 - 19:14:21
      1 1

      راست میگه استیو جابز که ریش نداشت یعنی داشت ولی نه در حد دانشمندی!!!!

  • بدون نام
    پنجشنبه 5 آبان 1390 - 13:23:47
    پاسخ
    6 1

    مک کارتی واقعا انسان بزرگی بود. هوش مصنوعی بدون او در جایگاه فعلی نبود.

  • مجید
    پنجشنبه 5 آبان 1390 - 22:12:29
    پاسخ
    9 0

    واقعا مرد بزرگی بود خدا بیامرزدش

  • بدون نام
    جمعه 6 آبان 1390 - 15:30:57
    پاسخ
    19 0

    کاش همونقدر که الکی استیو جابز رو توی بوق کردین ، یه کم به افرادی که واقعا در پیشرفت تکنولوژی و آی تی سهیم بودن هم بها می دادین. تنها و تنها جابز رو امریکایی ها به بت تبدیل کردن ولی حقیقت چیز دیگه ایه ...

  • بدون نام
    چهارشنبه 11 آبان 1390 - 15:49:00
    پاسخ
    2 0

    باید راه این افراد را الگو قرار داد و مانند این افراد زندگی بشر آینده را متحول کرد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی