چرا آسمان آبی است؟ چرا شعله شمع زرد است؟ یا چرا لباس‌ها با مواد رنگ زدا سفید می‌شوند؟ ممکن است اینشتین از رازهای زندگی مدرن که اکنون فاش شده‌اند، خبر نداشته باشد اما حالا در این کتاب پاسخ این سوالات را به زبانی ساده، دریافت خواهید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست (پاسخ‌های علمی به سوالات روزمره)» نوشته رابرت ولک با ترجمه بهرام معلمی در 320 صفحه با قیمت 6500 تومان از سوی انتشارات مازیار روانه بازار نشر شد.

 

در توضیحات پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «صابون چگونه چرکی و کثافت را می شناسد؟ آهنرباها چگونه کار می کنند؟ چرا قالب‌های یخ در لیوان صدای شکستگی می دهند...و چگونه می توانید صدای آنها را خاموش کنید؟ اینها پرسش‌هایی اند که ذهن همه ما را به خود مشغول می کند و ما را به ستوه می آورد. اکنون رابرت ولک استاد بازنشسته‌ شیمی دانشگاه پیتسبورگ، توضیحات روشن، دقیق و جالبی را برای راز و رمزهای زندگی روزمره ما فراهم آورده است. افسانه‌ها و اسطوره‌های تکان دهنده مانند این باور رایج که نمک یخبندان، سطح خیابانها را ذوب می کند. تشریح راز و رمزهای درونی ماده ( مثلا، چه چیزی چراغ‌های تبلیغاتی نئون را روشن می کند) اینها و بسیاری مطالب و مباحث دیگر را دکتر ولک در قالب نکات شگفت انگیز و گوشزدها و گاهی هم حقایق تکان دهنده، بیان کرده است.

 

چرا آسمان آبی است؟ چرا شعله شمع زرد است؟ یا چرا لباس‌ها با مواد رنگ زدا سفید می‌شوند؟ ممکن است اینشتین از رازهای زندگی مدرن که اکنون فاش شده‌اند، خبر نداشته است. اما شما می توانید حتی اگر هرگز یک چراغ بونزن را روشن نکرده باشید- با این کتاب شگفت و گشاینده‌ دریچه‌ای گسترده به دنیای شگفتی که در آن زندگی می‌کنیم، به پاسخ بسیاری از معماها و راز و رمزهای آن پی ببرید.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی ارسال، تلفنی سفارش دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =