پنج شنبه 26 مهر 1397
پنجشنبه 19 آبان 1390 - 14:56:00 چاپ
می توانست یک فاجعه اتفاق بیفتد

خبر فوری/ یک اتفاق نادر؛ از بال هواپیمای ایران ایر بنزین می چکید، مسافران فهمیدند!

جامعه > حوادث - هواپیمای ایران ایر که قرار بود ساعت 13:10 به وقت کوآلامپور به مقصد تهران حرکت کند در فرودگاه کوآلامپور زمین گیر شد.

به گزارش خبرآنلاین، چند دقیقه پیش از پرواز و زمانی که مسافران در هواپیما نشسته و منتظر پرواز بودند، ناگهان یکی از مسافران متوجه نشت مشهود بنزین از یکی از بال های هواپیما می شود و این مساله را با ناباوری به مهمانداران منتقل می کند، مهمانداران با دیدن این وضعیت، خلبان را در جریان می گذارند و با تایید صحت این مشکل، پرواز لغو می شود و تا لحظه تنظیم این خبر( ساعت 16 به وقت کوآلالامپور - 11:30 به وقت تهران) همچنان مسافران در هواپیما در انتظار پرواز نشسته اند و خلبان و مسوولان پرواز هم از دادن هرگونه پاسخ و توضیح خودداری می کند.

اینکه چنین نقص فنی مشهودی که می توانست پرواز 841 ایران ایر را با فاجعه ای بزرگ رو به رو کند چگونه از چشم مهندسان فنی پرواز دور مانده است و چگونه  یک مسافر این نقص را لحظاتی پیش از پرواز کشف کرد، سوالات بی جوابی است که مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند.

این پرواز پس از سه ساعت تاخیر در ساعت 12 به وقت تهران ( 16:30 به وقت محلی)  کوآلالامپور را به مقصد تهران ترک کرد.1919

کلید واژه‌ها : هواپیما - فرودگاه - سوانح هوایی -
مطالب مرتبط
60 دیدگاه
  • ازرائیل
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:09:56
    پاسخ
    30 76

    حیف شد که فهمیدن

    • عزرائیل
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:22:42
      46 0

      ای شیطون، تو هم مگه اونجا بودی؟

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:33:43
      47 5

      خدا عقلت بده ازراييل!!!

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:12:29
      21 2

      عزرائیل هم عزرائیلای قدیم.

  • نا امید
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:33:03
    پاسخ
    49 2

    هر دم از این باغ بری میرسد ...

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:45:45
      18 0

      تازه تر از تازه تری میرسد...

  • نگران
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:36:14
    پاسخ
    39 3

    دیدید که هواپیماهای ما و سهل انگاریهای افراد مسئول در هواپیما چقدر داره به از دست دادن جون ادمها تموم میشه.هواپیمای 35-30 ساله همین میشه دیگه.

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:36:47
    پاسخ
    37 1

    از بس سوراخ هاي هواپيما گرفتند خسته شده اند گفته اند حالا بعد

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:38:58
    پاسخ
    65 6

    تازه با این وضعیت، این شرکت ها مخالف ورود هواپیماهای قطری به آسمان ایران هم هستند!

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:39:26
    پاسخ
    45 2

    اگر روي هوا متوجه مي شدند، احتمالآ پس از فرود اعلا ميشد: بنزين نبوده، هواپيماي سم پاشي بوده، سم مي پاشيده.

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:13:11
      3 1

      اصلا کار به اونجا نمیکشید برادر

  • كامليا
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:42:01
    پاسخ
    41 2

    مسافر با شعور مثل قهرمان ملي

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:42:27
    پاسخ
    80 8

    خبر انلاین شما چرا؟ واقعا فکر میکنین براش جواب ندارن به خدا همین الان 100 تاش به ذهن همه میاد مثلا سردی هوا و اب شدن یخ های رو بال و مسافر اشتباها بنزین فرض کرده و.... اره عزیزم صبر داشته باش ببین چه جوابهایی بدن که همه تو کفش بمونن

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:05:02
      23 1

      فعلا که جواب شما غلط است چون اینجا (مالزی) هوا گرم است و از یخ خبری نیست. بهانه هم بهانه های قدیم

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 17:41:53
      10 2

      من هم همین عقیده رو دارم... یه جوابی میدهند ک خبرآنلاین هم تصدیق کنه

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:45:45
    پاسخ
    4 13

    حالا اینا که می خواستن بیان ایرانی بودن ! یا توریست !

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:46:02
    پاسخ
    52 1

    "مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند"؟؟؟!!! مگر تا به حال چگونه پاسخ می دادند؟ اتفاقاتی بدتر از اینهم اوفتاده و کک مسئولان خوش خاطر ما نگزیده است. حس مسئولیت پذیری و پاسخدهی محتاج یک تربیت فرهنگی ریشه دار است خبر آنلاین عزیز.

  • خطاب به عزرائیل
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 15:56:07
    پاسخ
    32 2

    اونقدر از دست دادن هموطن هامون تو حوادث هوایی طبیعی شده که یکبار هم که جلوش گرفته میشه شما میگی حیف شد ... واقعا که اسمت برازندته جناب عزرائیل ...

  • مهرداد
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:02:19
    پاسخ
    67 0

    یادم باشه این سری هم بال ها هم باد لاستیک ماسنیکاشو نیگا کنم.اگم وقت شد که یه چشم تو موتورش میندازیم

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:04:15
    پاسخ
    56 2

    من خودم وقتی میخوام سوار بشم دقیق اطراف رو نگاه می کنم ببینم نکته ای به ذهنم میرسه اطلاع بدم ، فقط باید بخت با شما یار باشه والا اعتمادی به این پروازها نیست

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 17:11:33
      9 1

      واقعاً به نکته خوبی اشاره کردید خوبه همه همین قدر دقیق باشند که مشکلی براشون پیش نیاد.

  • سهیل
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:06:26
    پاسخ
    78 2

    من فکر می کنم با تمام داستان های تحریم و بی مسئولیتی و ... باز هم کمی از تقصیر به دوش ما مردم به عنوان مشتری است. هیچ مسافرت و کاری مهم تر از جان انسان نیست. مردم باید پرواز ها را تحریم کنند آن وقت مطمئن باشید دوستان فکر جدیدی خواهند کرد. این طوری که پیش می رود هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد تا روزی که شانس از یک نفر روی برگرداند و داخل هواپیمایی قرار بگیرد که مقصدش آخرت باشد.

  • جرزابی
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:08:54
    پاسخ
    146 1

    با چسباندن آدامس یکی از مسافران جلوی نشت بنزین را گرفتند!!!!!

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 17:42:40
      19 2

      نه مثل پترس فداکار جلوی نشت رو گرفتند

    • سیاوش
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:04:49
      1 1

      مثل اینکه بین علما اختلاف افتاده بزارید جعبه سیاه رو ببینیم شایدپای دهقان فداکارام وسط کشیده شد ...

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:11:43
    پاسخ
    47 62

    بیشتر سوانح هوایی که برای هواپیماهامون اتفاق میفته تقصیر تحریم نیست تقصیر بدکاری عوامل خودمونه

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:33:19
      4 0

      در اینکه دلیل اول این اتفاقا تحریمه هیچ شکی نیست. هر قطعه‌ی هواپیما عمر مفیدی داره که بعدش باید تعویض بشه. که این امر برای ما خیلی راحت نیست. چون قطعات نو و گاهی حتی دست دوم به ایران فروخته نمیشه

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:14:43
    پاسخ
    101 0

    هواپیما پس از پرواز افتاد هواپیما پس از آغاز افتاد هواپیما هواپیما سه نقطه هواپیما همان آغاز افتاد

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:16:46
    پاسخ
    153 4

    بازم بگین تحریم بی اثره !!

    • بدون نام
      پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:25:35
      3 0

      اینکه هواپیما قبل از پرواز به درستی کنترل نمیشه چه ربطی به تحریم داره؟ وجدان و انضباط رو هم مگه تحریم هستیم؟

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:41:27
    پاسخ
    2 6

    فدای سرم

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:43:54
    پاسخ
    4 0

    علت از دست رفتن جان مسافران(زبانم لال) اشتباه خلبان بوده. کاری نداره!!! اینم پاسخ.

  • داود
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:47:50
    پاسخ
    6 0

    الحمد لله که اتفاقی نیفتاد و فاجعه جدیدی رخ نداد و خانواده ها داغدار نشدند وگرنه در مورد سقوط هواپیماها تا حالا جوابی از مسولان مربوطه نشنیدیم که در این مورد هم منتظر پاسخ مسولین باشیم واقعا متاسفم ؟؟؟؟؟؟؟؟///

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:49:23
    پاسخ
    4 1

    کجای این خبر نادره اینقدر این روزا ما خبرای نادر میشنویم که دیگه شنیدن این خبرا برامون عادی شده اصلا کشور ما تو دنیا تکه همه چیزش نوبره

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:52:01
    پاسخ
    5 0

    خدا به این مردم رحم کنه.

  • خسرو
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:55:25
    پاسخ
    4 0

    پس این دفعه که سوار هواپیماهای ایران ایر شدیم ما مسافران باید یک چک آپ کامل روی هواپیما انجام بدیم بعد بریم سوار شویم.

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:58:46
    پاسخ
    3 1

    احتمالا ایران ایر داره سوخت بنزین از هندوستان به ایران قاچاق می کنه.

  • شهروز
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:59:53
    پاسخ
    7 0

    خدا را هزاران بار شکر که اتفاق بدی رخ نداد وگرنه 100% مقصر خلبان بود!!! ایران ایر

  • باغبان
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 17:16:22
    پاسخ
    77 4

    پتروس فداکارو بیارین انگشتشو بکنه تو سوراخ . اینکه کاری نداره

  • مختار
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:06:01
    پاسخ
    4 0

    نبود پشتیبانی و امکانات پیشرفته هوایی و دریایی و زمینی و غیره ... بله به "تحریم" ربط داره. ولی اینکه مسئولان قسمت فنی پرواز و فرودگاه بی توجه بودن به ریختن بنزین و اشکال فنی در هواپیما، این که ربطی به تحریم نداره. در سر تیتر این خبر از کلمه "نادر" استفاده کردین، آخه این کجاش نادره؟؟؟ خدا میدونه چند هواپیما دیگه اینجوری سقوط کردند ولی کسی توجه نکرده، حالا خداروشکر در این یکی مردم خودشون شانسی دیدند.

  • میلاد
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:13:11
    پاسخ
    8 0

    نرخ بلیط ها روز به روز و با تایید مسولان !!!!!! داره بالا میره ولی هیچ امنیتی تو پروازها نیست

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:15:09
    پاسخ
    3 0

    بی توجهی تکنسینهای چک آپ هواپیما قبل از پرواز یکی از عوامل عمده نقص فنی هواپیماست.نمونه اش هم پرواز هفته گذشته چابهار تهران بود که نیم ساعت بعداز پرواز یکی از موتورها به دلیل کم بودن سطح روغنش خاموش میشه و خلبان مجبور به بازگشت به فرودگاه چابهار میشه.خدا بهشون رحم کرد

  • پارازیت انداز
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:53:22
    پاسخ
    6 0

    منهم آخرین باری که سوار ایران ایر شدم پروازایران ایر به کوالالامپور بود که در طول مسیر 8 ساعته آنقدر هواپیما تکان داشت و سروصدای پیچ و مهره هاش در اومد که واقعا تمام مدت مشغول دعا بودم که زنده برسم کوالالامپور و به خدا قول دادم که اگر سالم برسم دیگه هیچوقت درزندگی وروی ماهواره هیچ کس پارازیت نندازم و سعی کنم که از این به بعد آدم بشم اما نمی دونم چرا به محض اینکه هواپیمای قراضه ایران ایر به مقصد رسید و از هواپیما خارج شدم تمام قول و قرارهامو با خدا راموش کردم و دوباره شروع کرده به پارازیت انداختن:) امضاء پارازیت انداز روسی

  • 555
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 18:54:13
    پاسخ
    7 1

    اتفاق نادر؟! جالبه یکی لاستیکش میترکه -یکی لاستیک نداشته- یکی بنزین نداشته- یکی خلبان نداشته- یکی مسافراش اصلا هوپیما نداشته و...

  • airan air
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 19:31:07
    پاسخ
    8 4

    من آژانس هواپیمایی دارم، همه اول که میخوان بیلیط سفارش بدن میگن ارزونترین رو بده، ما هم ایران ایر رو میدیم.ولی اگه مردم تحریم کنن ما هم راحت میشیم واقعا. ایران ایر واقعا خطرناکه بابا نرین.

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 19:34:44
    پاسخ
    7 1

    شرکت هواپیمایی بدشانسی آورد . اگه خدای نکرده سقوط میکرد ، طبق معمول خلبان مقصر بود .

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 19:45:11
    پاسخ
    6 0

    تیتر را عوض کنید نادر هم نیست 3-4 سال قبل عنیت اتفاق برای پرواز تهران قشم رخ داد تحقیق کنید پیداش می کنید. در مورد خیلی از اخبارها از کلمه تادر با احتیاط استفاده کتید چون در اینجا خیلی وقایع عادی [نادر] اتفاق رخ می دهد

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 19:46:23
    پاسخ
    6 1

    کارت سوخت مجانی بوده پرش کردن

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 19:58:12
    پاسخ
    1 3

    عیب نداره ! عوضش ایران ایر پول داده به ایر اسپیس تاک تا از خلبان بدون چرخش در فرهنگسرا !!! تقدیر کنن ! حالا از اینور چند گالنم بنزین ریخت عیب نداره ! ایر اسپیس تاکی ها پول میگیرن تا دستمال براش بکشن درست بشه .

  • احسان
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 21:51:09
    پاسخ
    7 1

    غربیها فکرمیکنند با تحریم ایران درزمینه محصولات هوایی فقط به دولت وملت ایران فشاروتهدید وارد میکنند ودر صورت نقص فنی فقط این ایرانیها هستند که کشته میشوند اماهمانطور که چند روز پیش یک نقص فنی در هواپیمای پرواز بین لندن - تهران بوجود آمد و همینطورپرواز کوالالامپور- تهران نشان داد، اگر هواپیمایی دچار نقص فنی شد به هر نحوی قادر به نشستن در یک فرودگاه نمی شد و بر فراز شهر لندن سقوط میکرد آنوقت نه فقط دهها ایرانی بلکه صدها شهروند لندنی کشته میشدند واین موضوع در مورد تمام شهرهای دنیا ازجمله پاریس و برلین و ...هم صدق میکند. اگر چنین اتفاقی بیافتد دولتمردانی که ایران را تحریم میکنند چطور می خواهند جواب ملت خود را بدهند؟ در ضمن نقص فنی سواد ندارد که استانداردهای پروازی اروپا را بخواند.

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 22:41:16
    پاسخ
    2 8

    in too malezi ettefagh oftade, mohandesaye malezi masool hastan ke havapeima ro chek konan

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 22:49:17
    پاسخ
    11 3

    اشکالی نداره! خوب ایران ایر هست و خدادتا هواپیمای در پیت. بازی با جون و سرمایه این همه آدم. قبلا پای ثابت گله مندی های مردم ایران خودرو بود! الآن پای ثابت چی نیست؟؟؟؟ باید نشان ایران ایر رو به جای همای سعادت به جغد تغییر بدن! حالا که خودشون نمی تونند یک سفر امن را فراهم کنند نمی ذارن اون قطریه که حداقل به ترتیب ایرباس هاش مال زمان ناپلئون بناپارت و بویینگ هاش مال زمان جرج واشنگتن نیست بیاد فعالیت کنه! تک خوری بس نیست؟؟؟ در ضمن سوژه این سوراخ و پتروس فداکار با حادثه غیر اخلاقی بازی پ-د ارجاع شود به استاد شکیبا برای تلفیق و مقایسه دو پتروس فداکار!!!!!!

  • بدون نام
    پنجشنبه 19 آبان 1390 - 23:27:50
    پاسخ
    3 15

    آرزو كردم كه شما يك خبر راست هم نقل كنيد ولي نشد

  • mahmood
    جمعه 20 آبان 1390 - 00:53:56
    پاسخ
    15 2

    بابا جان مادرتان مواظب باشید جان مردم دیگه شوخی نیست.!

  • بدون نام
    جمعه 20 آبان 1390 - 01:00:35
    پاسخ
    38 1

    از آنجایی که ما ایرانیان در همه امور متخصصیم به همه مسافران ایران ایر توصیه میکنم که برای حفظ امنیت خود زین پس تمامی قسمتهای هواپیما را از نوک بال تا لاستیک و چرخ هواپیما را شخصا کنترل فرمایند.

  • بدون نام
    جمعه 20 آبان 1390 - 09:11:55
    پاسخ
    15 4

    شعار جدید ایرن ایر با ما شاد بروید شادروان برگردید

  • بدون نام
    جمعه 20 آبان 1390 - 15:30:31
    پاسخ
    11 3

    کادر پرواز داشتند راجع به اختلاس 3000 میلیاردی صحبت می کردند فرصت نکردند بروند هواپیما را چک کنند

  • بدون نام
    شنبه 21 آبان 1390 - 03:52:17
    پاسخ
    3 2

    تئي چروتز ماهان با ايرباس مي رفتم و با مهماندار راجع به خبر هاي هوايي ايران صحبت ميكردم صراحتا به من گفت احساس امنيت نميكنه و بهتره ماها بليط نخريم تا يه فكري بكنن . اين كه از مهماندار كه مطلع تر از ماهاست. واقعا بايد تحريم بشن خودمون رو به بيخبري نزنيم لطفا

  • بدون نام
    شنبه 21 آبان 1390 - 05:07:43
    پاسخ
    7 9

    همون موقع این تیتر این خبر که به صورت احساسی‌ " یک اتفاق نادر" انتخاب شده بود رو دیدم به ذهنم رسید که قبلا خبری در این مورد خونده بودم. گشتم تا خبر رو پیدا کردم: بوئینگ ۷۷۷ بریتیش ایرویز در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۰۴. پرواز با ۱۵۱ مسافر از هیترو بلند می‌شه در حالیکه ردی از سوخت از خودش باقی‌ میذاره. به خلبان اطلاع داده می‌شه و خلبان بعد از تخلیه کردن سوخت فرود میاد. بعدا یکی‌ از درهای محفظه سوخت پیدا شد که بدون پیچ بودند. مدتی‌ بعد پیچ‌ها در یک کیسه پلاستیکی‌ پیدا شدند. http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/3939455.stm

  • بدون نام
    شنبه 21 آبان 1390 - 05:09:28
    پاسخ
    8 12

    یک مورد دیگر هم در مورد بوئینگ ۷۴۷ یونایتد ایرلاینز آمریکا در پرواز شیکاگو به توکیو در آوریل ۲۰۰۹ اتفاق افتاده بوده که یکی‌ از مسافرین در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پایی متوجه نشت سوخت میشود و چون افسر سوخت رسانی نیروی هوایی آمریکا بوده است، متوجه میشود که نشت این مقدار سوخت عادی نیست و خلبانان را مطلع می‌کند و هواپیما در سانفرانسیسکو فرود اضطراری می‌کند. http://articles.cnn.com/2009-05-21/us/plane.leak_1_flight-attenda پس می‌بینید که این اتفاق‌ها در کشور‌هایی‌ که نه تنها تحریم نیستند بلکه خودشان سازنده این هواپیما‌ها هستند نیز اتفاق می‌افتد. هیاهوی بیش از حد و جو سازی رسانه‌ای نه تنها در این شرایط سخت کمک کننده هما نیست، بلکه موجب دلسردی مردان و زنانی میشود که تمامی‌ تلاششان سرپا نگاه داشتن صنعت هوانوردی

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700