عضو هیئت مدیره کانون تدوینگران خانه سینمای ایران با استقبال از پیشنهاد دبیر جشنواره فجر مبنی بر همفکری با صنوف تاکید کرد نگاه جشنواره فجر و جشن خانه سینما باید متفاوت باشد.

بهرام دهقانی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره درخواست دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد معرفی 15 نماینده از هر صنف برای گزینش داوارن این رویداد سینمایی اظهار داشت: «هر همفکری و نظرخواهی از جمع اتفاق خوبی است.»
 
او ادامه داد: «الان زمان آن است که پیشنهاد دبیر جشنواره را بررسی کنیم، زیرا پیشنهاد او پیشنهاد خوبی است. این تعامل باید اتفاق بیافتد و همانطور که دبیر جشنواره درخواست داده باید اصناف نیز موضوع را مورد بررسی قرار دهند.»
 
دهقانی با اشاره به قدمت جشنواره فیلم فجر گفت:‌«30 دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و این جشنواره در این سال‌ها نگاه خود را به دست آورده است. مشارکت کردن در برگزاری این رویداد سینمایی اتفاق خوبی است و باید به شکل درستی اتفاق بیافتد.»
 
او در مورد حضور تدوینگران در میان داوران جشنواره فجر گفت: «در 29 دوره گذشته برگزاری جشنواره فیلم فجر در هیچ دوره‌ای تدوینگری در میان داوران حضور نداشته و دلیل آن هم روشن است. معمولا حدود 20 تدوینگری که قابلیت داوری در جشنواره فیلم فجر را دارند سالانه فیلمی را تدوین کرده‌اند که در جشنواره حضور داشته و از این رو امکان داوری ندارند.»
 
این تدوینگر گفت: «امسال نیز وضعیت چنین است. معمولا در اغلب جشنواره‌های درجه یک جهانی نیز افرادی که در حوزه‌های صدا، تدوین و موسیقی فعالیت می‌کنند داور جشنواره نیستند و این اتفاقی دور از انتظار برای جشنواره فجر نیست،‌ هرچند در جشنواره‌های کن و برلین ما جایزه تدوین و صدا و موسیقی نداریم و در جشنواره فجر داریم.»
 
او در پایان سخنانش گفت: «به هرحال ما در جریان برگزاری جشن خانه سینمای ایران شاهد داوری صنفی هستیم و نگاه در مورد جشنواره فیلم فجر همواره متفاوت بوده و اتفاقا این تفاوت نکته‌ای مثبت است که باید حفظ شود.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =