شناسایی هویت در گوگل پلاس بر خلاف فیس بوک با اجازه شما صورت می‌گیرد.<BR>

Pcworld نوشت: گوگل در جدیدترین اقدام خود یک ویژگی تشخیص چهره برای گوگل پلاس معرفی کرد. تاکنون این ویژگی در اختیار فیس بوک بود که آن را چند ماه پیش راه اندازی کرد. تفاوت اساسی بین این دو چیست؟ این تفاوت تنها در کسب اجازه از کاربر است.
هم در گوگل و هم در فیس بوک این ویژگی برای شناسایی خودکار افراد طراحی شده تا راحت تر بتوان آنها را تگ کرد. این ویژگی سبب می شود که افراد راحت تر به هم متصل شوند و به طور کلی یکی از تجربه های بزرگ شبکه های اجتماعی است؛ البته اگر نخواهیم این را تجاوز به حریم خصوصی افراد تلقی کنیم!


عملکرد " انتخاب عملکرد " بر روی این ویژگی مانند سحر و جادوست. این ویژگی در زندگی واقعی هم صادق است. مردم اغلب انتظار دارند درباره آنچه می خرند به آنها توضیحاتی داده شود. اگر در یک بستنی فروشی روی بستنی شما خامه ، آجیل و گیلاس بریزند بدون اینکه کوچکترین سوالی ازتان بپرسند ، خوب این حرکت خیلی خودخواهانه به نظر می رسد. در حالیکه اگر همین بستنی فروش از شما بپرسد: آیا شما خامه، گیلاس و خشکبار میل دارید؟ ارزش بستنی خود را بالابرده و بستنی خوردن را برای شما لذت بخش تر کرده است.


کاری که فیس بوک هنگام راه اندازی ویژگی تشخیص چهره – و تمام قابلیت های قبلی فیس بوک – انجام داد ؛ شبیه کار همان بستنی فروش بود که فقط پیش خودش فرض کرد شما خامه ، آجیل و گیلاس روی بستنی خود میل دارید و این کار را انجام داد و سپس شما را با بستنی خود در گوشه ای تنها گذاشت و به تماشا کردنتان مشغول شد.


تشخیص چهره یک ویژگی بسیار جالب است که کم کم دارد به یک جریان اصلی در تمام وسایل کامپیوتری تبدیل می شود.


Kinect ایکس باکس 360 هم از این ویژگی استفاده می کند و می تواند شما را شناسایی و به طور خودکار log in کند.


گوگل نیز این ویژگی را برای “Ice Cream Sandwich “ آندرویید خود به عنوان یک ابزار قفل گشایی راه اندازی کرده بود. مایکروسافت هم از تشخیص چهره برای sing in شدن در ویندوز 8 استفاده کرد.


این ویژگی به ظاهر جالب در هنگام فعال شدن به راحتی تحت الشعاع فاکتورهای خطرزا قرار می‌گیرد. Minority در گزارش خود نوشت : این ویژگی بیشتر از حد یک برادر بزرگتر عمل می کند. این را قبلا گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم و گوگل این را اثبات کرده است که حفظ حریم خصوصی یک مسئله بغرنج نیست و با کسب اجازه از افراد می توان مشکل را حل کرد. مردم با خوشحالی از این ویژگی استقبال می‌کنند و آن را می پذیرند بدون اینکه نگران تجاوز به حریم خصوصی خود باشند. این درست مثل این است که شما توپ را به زمین حریف بیندازید و در واقع آنها به میل و علاقه خود تسلیم می شوند. اما اگر بدون اجازه این کار را انجام دهید آنها واکنش شدیدی نشان می دهند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محبی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    11 1
    خب کی قراره فیلتر بشه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    10 1
    مطمناً فیلتر میشه! ولی جالب اینجاست. می دونید فیلتر کردن شبکه اجتماعی مثل چی می مونه؟ دقیقاً مثل اینه که رفتن به خیابون رو برای مردم ممنوع کنند چون در خیابان چیزهای بد هم وجود دارد و حرف های بد هم زده می شود! بله. چون شبکه اجتماعی دقیقاً همان جامعه است. با این تفاوت که در دنیای مجازی سیر می کنید.
  • بدون نام PL ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 1
    اینقدر چیز خوب تو دنیا هست که ما از آن محرومیم چرا چون ما نمیتوانیم برای خودمان تصمیم بگیریم یکیش سرعت اینترنت