کارن آلپرت، عکاس مواد غذایی در سن‌فرانسیسکو و نیویورک، با عکس‌برداری از غذاهای روزمره زیر میکروسکوپ الکترونی، مجموعه‌ای تصویری فراهم آورده تا درک مردم را نسبت به مواد غذایی افزایش دهد.

به گزارش نیوساینتیست، کلم بروکلی یکی از غنی‌ترین سبزیجات خوراکی است. نصف لیوان از آن می‌تواند 80درصد از مصرف روزانه ویتامین سی بدن را تامین کند. ویتامین آ، اسیدفولیک و فیبر رژیمی هم در آن به وفور وجود دارد، اما مهم‌تر از همه، گلوکوزیناتی به نام سینیگرین است. آزمایش این ماده روی موش‌ها مانع از رشد سلول‌های لوزالمعده شد.سینیگرین حاوی گوگرد است و طعم تلخی که بعضی‌وقت‌ها پس از جویدن کلم بروکلی زیر زبان می‌آید، مربوط به آن است.
از آن‌جا که گوگرد می‌تواند در مراحل گوارش غذا اختلال ایجاد کند، قطعاتی از آر.ان.ای کلم بروکلی از مراحل گوارش جان به در می‌برند و وارد جریان خون می‌شوند. آزمایش روی موش‌ها نشان داده است که این فرآیند می‌تواند بر میزان کلسترول موجود در خون تاثیر بگذارد. هم‌چنین مشخص شده است که مصرف کلم بروکلی در فعالیت ژن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.
این تصویر با بزرگنمایی 110 برابر گرفته شده و برای مشاهده آن در ابعاد بزرگ، می‌توانید اینجا را کلیک کنید. برای تماشای تصاویر بیشتر از این عکاس، اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش صفائی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    5 17
    به نطر من با پیشرفت تکنو لژی آزمایشگاهی (سلول های بنیادی) بهتر است بشر دست از حیوان بی زبان بردارد و کمی حس انسانی را در خود تقمویت کند.اگر به گوشت علاقه دارد در آزمایشگاه ساخته شود که هم سالم تر است وهم بهداشتی .خوشبختانه در ایران هم روی سلولهای بنیادی کار شده ...
    • بدون نام US ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
      1 5
      حرف عجیب تر از ایت نشنیده بودم
    • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      2 1
      کنترل جمعیت راه معقول تریه.
  • FERRY FERFEREH NZ ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    7 1
    با سلام, اگر به متن انگلیسی توجه کنیم درمیابیم که این بزرگنمایی Brussels sprout یا همان کلم بروکسل، کلم فندقي میباشد, و با کلم Broccoli کاملا تفاوت دارد, لطفا اصلاح فرماید.
    • ذوالفقار دانشی، دبیر سرویس دانش IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
      0 1
      با تشکر از دقت شما کاربر عزیز
  • مهدی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    2 2
    کورش عزیز تهیه بافتها در محیط های آزمایشگاهی بسیار گران و هزینه بر می باشد. این که انساتها از حیوانات تغذیه می کنند موضوعی غیر عادی نیست. مشکل اصلی رشد بی رویه جمعیت است که منجر به نابودی نسل حیوانات, ماهیان و پرندگان می شود.
  • salman A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 1
    باسلام باتوجه به دو نظر یه که نظریه صفائی را عجیب وگوشت خواری را عادی تلقی کرده اند باید عرض کنم. از لحاظ ارگانیک ی( بدن انسان ) با دلیل علمی ثابت شده که انسان اصلاً گوشت خوار نیست.و این تقلیدی بوده از حیوانات درنده که ابتداء با مشگل هضم روبرو شده ولی بعد ها با پختن به نتیجه رسیده. ارگانیک بذن انسان میوه خوا وبعد دانه خوار است .بنا براین نیازی به گوشت خواری و پرورش حیوانات ندارد اماّ تنوع و لذت بردن از غذا او را باین عمل وادار میکند.در جائی حقوق گربه وسگ مطرح است و در جائی فوج فوج پرورش میدهیم و کشتار میکنیم. بی آنگه توجه داشته باشیم که این حیواناتی که برا ی تنوع و لذت بیشتر ما کشته می شوند هم احساس دردو زجر دارند حتی احساس عطفه دارند چه عیب دارد که راهی پیدا شود که بشر از این کشتار دست برد؟
  • آقایی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    در تایید نظر جناب صفایی ، ایشان منظورش این بوده در آزمایشگاه سنتزی ، گوشت تولید کنند که البته این مواد پروتئینی می تواند عاری از میکروب باشد (مانند رویانا)