ایسنا نوشت:

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: براي پرهيز از هر وضعيت ناخوشايند، آمريکايي‌ها چاره‌اي جز ترک منطقه ندارند.
 
سردار سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري در گفت‌وگويي با با اشاره به اخطار اخير ناوگان دريايي ايران به ناو هواپيما بر آمريکايي اظهارداشت: ما هيچ ادعايي اضافه بر حقوق شناخته شده بين‌المللي نداريم و در عين حال نسبت به حفاظت از حقوق خود قاطع هستيم و آمريکا بايد اين قاطعيت را درک کند.
 
وي در پاسخ به سوالي درباره اين‌که چه تغييراتي در معادلات منطقه‌اي باعث شده در اين برهه زماني به ناو آمريکايي هشدار داده شود، تصريح کرد: حضور طولاني مدت آمريکايي‌ها در منطقه باعث افزايش ناامني و ناآرامي بوده و احتمال بروز تنش و برخورد را بيشتر مي‌کند، بنابراين براي پرهيز از هرگونه وضعيت ناخوشايند بعدي، آمريکا بايد منطقه را ترک کند.
 
وي خروج ناو آمريکايي از تنگه هرمز همزمان با رزمايش ولايت 90 را از سر ناچاري عنوان کرد و افزود: متاسفانه دکترين نظامي آمريکا بر پايه توسعه طلبي بنا شده و تنها در شرايط اجبار است که آنها غير از اين عمل مي‌کنند و خروج ناو هواپيما بر آمريکا از منطقه نيز با توجه به همين رويکرد و از روي ناچاري بوده است.
 
جزايري جمهوري اسلامي ايران را کشوري قدرتمند خواند که به تنهايي قادر به تامين امنيت منطقه است و ادامه داد: گر چه ايران به تنهايي قادر به حفظ و تامين امنيت منطقه است، لکن پيشنهاد ما همکاري کشورهاي منطقه براي ايجاد امنيت پايدار در کل منطقه مي‌باشد.
 
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر واکنش ايران در صورت بازگشت ناو آمريکا به منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران ابزارهاي گوناگوني را در اختيار دارد که در نهايت آمريکا چاره‌اي جز ترک منطقه نخواهد داشت، لذا به آنها مي‌گوييم بهتر است حالا که رفته ايد ديگر بر نگرديد و در صورت بازگشت مشکلات احتمالي آينده بر عهده شما خواهد بود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عزیز IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    18 37
    دمت گرم
  • تهمينه IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    14 44
    امريكايي ها ديگر دليلى براى ماندن در منطقه ندارند .از عراق رفته اند از خليج فارس دارند مىروند و در افغانستان هم نخواهند ماند .اين قدرت فائقه ايران است كه نيازى براى حضور بيگانه ببهانه تامين امنيت باقى نمى گذارد.