ایلنا نوشت:

 در پی اظهارات اخیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی و بیان نکاتی در خصوص انحلال خانه سینما ، هیات مدیره خانه سینما توضیحاتی را ارائه کرد:
1- ثبت رسمی موسسه خانه سینما در اداره ثبت شرکتها تحت شماره 7674 به موجب تاییدیه و مجوز رسمی صادره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 2086/15 مورخ 10/5/72 خطاب به اداره ثبت شرکتها صورت پذیرفته است .
2- در ماده یک اساسنامه جدید خانه سینما نیز عبارت مندرج در اساسنامه پیشین مبنی بر فعالیت خانه سینما تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عیناً تکرار شده است .
3- مطابق ماده 53 اساسنامه جدید خانه سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان در خانه سینما دارای ناظر مالی می باشد .
4-مطابق اساسنامه پیشین و همچنین مطابق اساسنامه جدید خانه سینما ، اعضاء تشکیل دهنده خانه سینما در واقع شخصیتهای حقوقی اصناف 29 گانه سینمایی بوده که به عنوان عضو این خانه محسوب می شوند لذا پیش بینی شروطِ دارای ماهیت فردی همچون « دارا بودن تقوی » و غیره برای این شخصیتهای حقوقی متصور نیست . در عین حال تمامی اصناف 29 گانه عضو خانه سینما در اساسنامه های مربوط به خود برای عضویت اشخاص حقیقی شرایطی از جمله التزام به قانون اساسی و غیره را پیش بینی نموده اند که مجمع عمومی و هیات مدیره خانه سینما نیز بالتبع از میان همین اعضاء انتخاب می شوند .
5-نامه خانه سینما در خصوص تعدادی از مستندسازان که اخیراً بازداشت شده بودند ، متضمن تاکید بر عدم بکارگیری لفظ « مجرم » برای ایشان پیش از صدور حکم قطعی دادگاه بوده که به نظر می رسد تاکید بر رعایت حقوق متهمان مذکور از جمله حقوق قانونی تمامی شهروندان است لازم به ذکر است که بازداشت شدگان مذکور متعاقباً آزاد شدند .
6- خانه سینما در جشن سالانه سینمایی خود در سال جاری صرفاً از آقایان داود رشیدی ( بازیگر ) کمال تبریزی ( کارگردان ) مسعود بهنام ( صداگذار ) و محمد زرین ( مدیر عامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ) و در جشن سینمایی سال گذشته نیز صرفاً از آقایان دکتر محمد سریر ( آهنگ ساز ) حسین ترابی ( فیلمنامه نویس و مستند ساز ) و محمد رضا فیروز فر ( سازنده تجهیزات فنی فیلمسازی ) تجلیل نموده که همگی این عزیزان از جمله ی صاحب نامان و محبوبترین هنرمندان عرصه سینمای ایران بوده و در ایران زندگی می نمایند.
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nazer IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    8 48
    برید کشکتونو بسابیدبابا
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    67 7
    مشکل جای دیگه است. اینها همش بهانه است وگرنه خود آقایان هم میدانند خانه سینما هیچ مشکل قانونی و حقوقی نداره. مشکل جای دیگست برادر
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
      9 1
      درسته
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    15 1
    شنیدم صنوف خانه سینما هم امروز از خانه و هیئت مدیره حمایت کردند. این هم جواب آقایان که می گفتند صنوف با ما هستند
  • thfdhe IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    23 3
    آخه وزیر ارشادی که توصرفا جهت اطلاع سال گذشته (که رفته بود خونش) به سمند گفت پژو دیگه چه انتظاری ازش دارین؟