روزنامه جام‌جم نوشت:

پس از گذشت نزدیک به 3 ماه از زمان دستگیری چند تبهکار که با انفجار بمب قصد سرقت 300 کیلو طلا از یک عمده‌فروش طلا را داشتند، روز گذشته ابعاد تازه‌ای از این پرونده فاش و اعلام شد تاکنون یکصد نفر به اتهام ارتباط با این ماجرا دستگیر شده‌اند.


به دنبال چندین فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های مشهد که منجر به کشته شدن یک طلافروش شده بود، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان مسلح نقابدار آغاز شد و با به دست آمدن سرنخ‌های این جنایت و طلاهای دزدیده شده، سرانجام ماموران 3 سارق مسلح را شناسایی و دستگیر و از مخفیگاهشان مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از جمله بمب‌های دست‌ساز کشف کردند.
سرهنگ عبدالله قاسمی، معاون اجتماعی پلیس آگاهی روز گذشته در ارتباط با آخرین پیگیری‌های پرونده این باند تبهکاری گفت: در تحقیق از 3 تبهکار مسلح معلوم شد آنها از سال 83 سرقت‌های مسلحانه خود را آغاز کرده و سال گذشته نیز به چندین طلافروشی به صورت مسلحانه دستبرد زده‌اند.
وی افزود: سارقان با ورود به خانه طلافروش‌ها، خانواده آنها را به گروگان گرفته و با گذاشتن چند بمب دست‌ساز در اتاق‌ها، هنگام ترک محل تهدید می‌کردند بمب‌ها از راه دور کنترل می‌شود.

16 سرقت مسلحانه از طلافروشی‌‌ها
قاسمی افزود: متهمان در تحقیقات به 16 فقره سرقت از طلافروشی‌ها اعتراف و عنوان کردند در 2 فقره از سرقت‌ها ناکام بوده‌اند و هر بار پس از سرقت چهره خودشان را گریم می‌کردند تا شناسایی نشوند. معاون اجتماعی پلیس آگاهی تصریح کرد: در بازرسی از خانه متهمان چندین قبضه سلاح از جمله یک وینچستر (نوعی سلاح آمریکایی) که شیشه‌های ضدگلوله را نیز می‌شکست همراه چندین کلاه‌گیس و اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شد.

دستگیری بیش از 100 متهم
سرهنگ قاسمی اضافه کرد: پس از گذشت نزدیک به 3 ماه از زمان دستگیری تبهکاران مسلح که علاوه بر ده‌ها سرقت مسلحانه مرتکب جنایت نیز شده‌اند، بیش از 100 متهم دیگر که به نوعی در ارتکاب جرایم با آنها مشارکت داشتند یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر شدند.
معاون اجتماعی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: متهمان در اعترافاتشان گفتند یکی از اعضای باند در مجاورت یک طلافروشی عمده مغازه‌ای اجاره کرده بود و طبق نقشه قصد داشتند قبل از دستگیری طلافروشی را با بمب منفجر و 300 کیلو طلا سرقت کنند.
قاسمی تصریح کرد: سرکرده باند مرد 35 ساله‌ای معروف به حاجی است که پس از هر سرقت سهم بسیار اندکی به همدستانش پرداخت می‌کرد و برای آنها حقوق ماهانه در نظر گرفته بود.
وی اضافه کرد: افرادی که در ارتباط با این باند تبهکاری دستگیر شده‌اند، در زمینه تهیه محل، سلاح و خرید و فروش طلاهای دزدی با آنها همکاری می‌کرده‌اند و پرونده اعضای باند در آینده‌ای نزدیک با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه ارسال خواهد شد.
 

28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    7 4
    اینها رو اگه همون لحظه که اعتراف کردن دار بزنن,عبرای نیشه برا سارقان دیگر