روز گذشته سایت خبر آنلاین تذکری از هیات محترم نظارت بر مطبوعات در رابطه با یادداشتی که در بخش وبلاگ این سایت منتشر شده بود دریافت کرد که ضمن احترام و تمکین به قانون توضیحاتی را ضروری می دانم .


همانطور که بارها گفته و نوشته شده است ، سایت خبر آنلاین باهدف تحلیل و ارائه نظرات کارشناسان و نخبگان حوزه های مختلف ، وقایع و رویدادهای کشور را بررسی می کند و با استفاده از قابلیت های فضای مجازی سعی در گشودن باب تضارب آرا و تعاطی افکار را دارد .
بخش وبلاگ از جمله تمهیداتی بوده که خبر آنلاین از بدو تاسیس خود به همین منظور راه اندازی و ایجاد کرده است . ساز و کار تعریف شده بر این بخش بر این منوال است که با توجه به ارتباط گروه های مختلف سایت خبر آنلاین با کارشناسان و نخبگان صاحب قلم حوزه های گوناگون جامعه، برای تعدادی از آنان فضا و بستری را فراهم کرده است که به شخصه امکان نشر و ارائه نظرات خود را داشته باشند . برای این گروه از نویسندگان وبلاگ خبر آنلاین که غالبا از چهره های شناخته شده و صاحب نظر در حوزه های خود هستند ، با توجه به تجربه و دانش و آگاهی آنها ، اشراف بر قانون و ارزشهای حاکم بر جامعه، امری از پیش پذیرفته شده است . نگاهی به فهرست آنان در بخش وبلاگ شاهدی برای اثبات این مدعاست . از این رو با شناخت از اعتبار و جایگاه این افراد سایت خبرآنلاین با تعریف صفحه ای خاص به عنوان وبلاگ برای این اشخاص ، user name و password را در اختیار آنان می گذارد تا راسا به بارگذاری مطالب خود مبادرت نمایند و همین رویه موجب شده است ، وبلاگ خبر آنلاین به یکی از جدی ترین و تاثیرگذارترین گرو ه های سایت تبدیل شود .
در طی دوسال و اندی که از راه اندازی بخش وبلاگ گذشته ،‌معمول بر این است که بلاگرهای خبر آنلاین اغلب یادداشت ها ،‌گفت وگوها ،‌سخنرانی ها و مناظرات و حتی درسها و یا خاطرات خود را که چه خاصا برای خبرآنلاین و به سفارش این سایت نوشته اند و چه برای رسانه ها و سایر منابع نگاشته اند در صفحه وبلاگ خود بارگذاری می نمایند .
اگرچه مسئولیت حقوقی تمامی مطالب این بخش به عهده خبرآنلاین است و مدیرمسئول می بایست همانندتمامی مطالبی منتشر شده در سایت پاسخ گوی آن باشد ، اما به سبب اطمینان و اعتباری که نسبت به نویسندگان این بخش وجود دارد  - که از معتبرترین و معمرین حوزه خود هستند- آنان می توانند آزادانه و فارغ از کنترل های معمول رسانه ای به انتشار نظرات خود بپردازند.

انتشار مقاله «19 دی از نگاه دیگر» نوشته جناب آقای دکتر حسین علایی از چهره های شناخته شده و صاحب نظر و اعتبار در حوزه روابط بین الملل و از فرماندهان خوش سابقه و موثر دفاع مقدس نیز شامل همین قاعده بوده است. جناب دکتر علایی از اولین نویسندگان شناخته شده بخش وبلاگ خبر آنلاین بوده اند که قریب به یکسال است با داشتن صفحه ای خاص در این بخش به انتشار مقالات ،‌ یادداشت و نظرات خود که اختصاصا برای خبرآنلاین یا سایر رسانه ها نوشته اند ،‌ می پردازند . مقاله مزبور نیز پس از چاپ در روزنامه اطلاعات توسط ایشان در صفحه وبلاگ بارگذاری شده بود که با توجه به برداشتهای متناقض و سوء‌استفاده رسانه های بیگانه ، پس از مشورت با خودشان حسب نظر ایشان و ما از این بخش برداشته شد .
در پایان با یادآوری این نکته که ایجاد فضایی آرام و بستری مناسب در جهت ارائه و نشر افکار و نظرات نخبگان نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله اهداف راهبردی خبر آنلاین است ، تاکید بر پایبندی به قانون و ارزشهای مقدس و پذیرفته شده ایرانی اسلامی را ضروری می دانم .

24
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =