رئیس مجلس با بیان اینکه ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می‌داند، تاکید کرد: اما اگر کسانی قصد ماجراجویی در خلیج فارس و تنگه هرمز را داشته باشند، ملت ایران دستانش را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق صبح امروز خود از روحیه مستحکم امام خمینی (ره) و اندیشه بلند ایشان در زمینه استکبار ستیزی یاد کرد و گفت: 33 سال پیش در چنین روزی با ورود مقتدای ملت، انقلاب روح خود را بازیافت و ظرف 10 روز طومار حکومت طاغوت پیچیده شد.
گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:
• با طلوع انقلاب‌های منطقه، قرائت جدیدی از انقلاب ایران در حال ارائه شدن است.
• در سال 57، غرب می‌کوشید تا امام را از بازگشتن به کشور باز دارد. درخواست آن‌ها ابتدا از موضع ناصحانه بود و بعد با شگرد تهدید پیش رفت. اما امام استوار‌تر از گذشته عزم جدی به بازگشت به ایران را داشتند و اراده پولادین رهبری انقلاب را در راه استیفای حقوق ملت نشان دادند.
• امام در بهشت زهرا در بدو ورود به کشور آن جمله خانمان برانداز را برای رژیم طاغوت به زبان راند که گفت «من به پشتیبانی این ملت تو دهن دولت می‌زنم»
• در جریان تجزیه طلبی ابتدای پیروزی انقلاب، در جنگ با صدام، عزل بنی‌صدر و عزل قائم مقامی رهبری، شاهد روحیه استوار و مستحکم امام بودیم.
• در طول این سال‌ها شاهد شیطنت‌های پیاپی آمریکا بود‌هایم که آخرینش تحریم‌های جدید علیه ایران است.
• مدل کرنش در مقابل آمریکا و غرب را در حکومت‌های سرنگون شده یک سال قبل مشاهده کردیم. اگر رهبر انقلاب با‌‌ همان تفکر بنیادین امام، هرگونه مذاکره با آمریکا را پوچ می‌پندارد، نظریه صرف نیست. بلکه برآمده از یک تفکر صحیح است.
• ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می‌داند اما اگر کسانی قصد ماجراجویی در خلیج فارس و تنگه هرمز را داشته باشند، ملت ایران دستان او را قطع خواهند کرد. (این بخش از سخنان رئیس مجلس با فریاد مرگ بر آمریکای نمایندگان همراه شد.)
• شاید آن زمان که امام می‌گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم، کسی منظور آن را در نمی‌یافت. اما در این مدت شاهد افول مدل‌های لیبرال دموکراسی و... بود‌ه ایم. در حالی که مدل مردم سالاری دینی مدل راه‌گشایی برای انقلاب‌های امروز منطقه است که برآمده از دموکراسی، استقلال از قدرت‌ها و عدالت اسلامی است.
• بر وصیت امام(ره)، آن مرد الهی تاکید دارم که وحدت درونی را ارج می‌نهاد و معتقد بود که وقتی چنین وحدتی نباشد، فساد بیرونی غالب می‌شود. در آستانه انتخابات باید به این امر توجه بیشتر نمود. انتخابات میوه شیرین انقلاب است که اگر با تخریب همراه باشد، به تلخی می‌انجامد.
• از شورای نگهبان می‌خواهم تا تلاش کنند که حقوق کاندیدا‌ها از بین نرود و تنوع سلایق را لحاظ کنند. کاندیدا‌ها به گونه‌ای تبلیغ نمایند که سیمای زیبای انقلاب مخدوش نشود.
لاریجانی در پایان نطقش از نمایندگان خواست تا با قرائت صلواتی، برای روح امام خمینی (ره) صلوات بفرستند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =