یکی از خبرهای عجیبی که این روزها خواندم البته پس از توصیه های باور نکردنی اسامه بن لادن به فرزندانش، ماجرای عشق او به ویتنی هیوستون خواننده معروف آمریکایی بود.

مرگ ویتنی هیوستون خواننده ای که با قرار گرفتن در کنار کوین کاستنر در فیلم محافظ شخصی به اوج شهرت و محبوبیت در اوائل دهه 90 رسیده بود بهانه ای شده است تا برخی از سایت های آمریکایی به بررسی زندگی او بپردازند. در این بین مطلبی درباره عشق بی زوال اسامه بن لادن رهبر القاعده به این خواننده سیه چرده آمریکایی مرا به شگفتی وا داشت.
در اینکه اسامه بن لادن شخصیتی چند مجهولی و مملو از تناقض و پیچیدگی های عمیق مذهبی، سیاسی و داشت شکی نیست اما حقیقتا ماجرای مجذوب شدن او به این خواننده آمریکایی که معمولا در قماشی قرار داشت که تندورهای اسلامگرا آنها را به دید مفسدین فی الارض و اشاعه دهندگان فرهنگ ناپاک آمریکایی می شناخته و می شناسند بسیار دشوار است.
قضیه علاقمندی بن لادن به ویتنی هیوستون البته موضوعی نیست که الان کشف و افشا شده باشد، بلکه مرگ این خواننده معروف آمریکایی آن هم در سنی که میان جوانی و پیری است باعث شد تا رسانه های آمریکایی یک بار دیگر از آن رمز گشایی کنند.
اولین و آخرین کسی که از این ماجرا پرده برداشته است، یک شاعر زن مصری-سودانی آمریکایی به نام کولا پوف است که در آمریکا از او به عنوان برده جنسی اسامه بن لادن یاد کرده اند اما او بارها و بارها این اتهام را رد کرده و گفته است که هیچگاه برده جنسی کسی نبوده و رسانه های آمریکایی برای تخریب چهره او و اسامه بن لادن از این واژه استفاده کرده اند.
پوف که یک شاعر متمایل به اندیشه های فمینیستی است بیشتر دوست دارد معشوقه اسامه بن لادن در دورانی که او در مراکش زندگی می کرده شناخته شود. او ادعا کرده است که در سال 1996 زمانی که برای شرکت در یک اجلاس ادبی در مراکش حضور داشته توسط گروه بن لادن ربوده شده است.
کولابوف در کتاب خاطرات خود که در سال 2006 در آمریکا منتشر شده از علاقه شدید بن لادن به ویتنی هیوستون پرده برداشته است. او در بخشی از کتاب می نویسد: او یک روز از من پرسید آیا ویتنی هیوستون را می شناسم و من به او گفتم البته، او خواننده پر آوازه، زیبا و جذابی است. بن لادن با نگاهی معنی دار به من گفت آیا از نزدیک با او در تماسی. گفتم نه فقط او را می شناسم دسترسی به او کار ساده ای نیست. او یک سوپر استار واقعی است. "
او ادامه می دهدکه بن لادن سفره دل باز کرده و برای او از عشق " بی پایانش " به این خواننده آمریکایی سخن گفته و ادامه داده است که حاضر است هزینه زیادی متقبل شود تا ملاقاتی با او حتی در آمریکا ترتیب دهد.
بوف در این کتاب نوشته است که بن لادن به او گفته است که برغم رنگ پوستش مایل است با هیوستون ازدواج کند و او را به همسری خود در آورد. او حتی حاضر بود پانسیون‌ و اقامتگاه‌ مجلل‌ خود در خارطوم‌ سودان‌ را به‌ وی‌ ببخشد.
براساس آنچه این شاعر چند نژادی ساکن در آمریکا بیان کرده اسامه بن لادن مدام از او برایش سخن می گفته و حتی از برخی آهنگ های او یاد می گرده که او را تحت تاثیر قرار می داده است. بوف در جایی از کتاب می نویسد : هنوز هربار آهنگ " همیشه عاشقت خواهم بود" ویتنی هیوستون را می شنوم فکر می کنم که اسامه بن لادن چقدر با شنیدن این آهنگ زجر می کشیده و با احساسات خود درگیر می شده است.
از نگاه اسامه بن لادن ویتنی هیوستون خواننده ای متفاوت با سایرخوانندگان آمریکایی بوده است. او همیشه صدایی محزون داشته، که روی او تاثیری عمیق برجای می گذاشته است. از لباس های ساده که اندام برهنه او را نشان نمی داده استفاده می کرده و در کل برای اسامه ظاهری مسلمان پسند داشته است، با یک لبخند بسیار موقر اما مغزی که در فرهنگ غربی شتسشو یافته و گرفتار شوهری به نام بابی براون شده است که باید او را دم تیغ داد و از شرش خلاص شد.
بوف حتی نوشته است که در لحظه ادای این جمله از سوی بن لادن از خودش پرسیده است که واقعا او شوهران چند زن را اینگونه دم تیغ داده است؟ او می افزاید اسامه یک بار آنقدر از ویتنی هیوستون تعریف و تمجید کرد که یکی از همکاران تروریستش به او پرخاش کرده و گفت : بس است اسامه، ما فهمیدیم که تو چقدر شیفته او هستی و او عجب لعبتی است.
با این همه بوف اعتراف می کند که این عشق باعث این نمی شد که اسامه همواره درباره فرهنگ منحط آمریکا حرف نزند و بحث های زیادی درباره مخرب بودن این فرهنگ با همقطاران خود پدید نیاورد.
این ها همه نقلی است که یک زن شاعر مصری- سودانی آمریکایی از تروریست بزرگ قرن اسامه بن لادن بیان کرده است در احوالات کولا بوف البته اطلاعات زیادی در دست نیست. او چند مصاحبه با شبکه های معروف خبری آمریکا از جمله ام اس ان بی سی داشته و حتی نام او در ویکی پدیا نیست. با این همه در نقدی که بر یکی از کارهای او در اینترنت موجود است از او به عنوان شاعری که در خدمت برخی از سازمان های جاسوسی بوده و در آن سال برای ارتش آزادی بخش سودان جاسوسی می کرده است.
در آمریکا از بوف به عنوان یک فمینیست آمریکایی-آفریقایی یاد می شود که به شدت ضد اعراب مسلمان است و روابط عمیقی با سازمان جاسوسی سیا داشته و دارد. برخی از سایت های امریکایی از او به عنوان آدمخوار یاد کرده اند که البته برخی دیگر از منتقدان همه این اتهامات را از جمله تمایل شدید او به یهودیان و اسرائیل را رد کرده و آنها را ساخته و پرداخته دشمنان او دانسته اند.
با همه تفاسیر، هنوز نمی دانم می توان باور کرد که آیا اسامه بن لادن عاشق بوده است؟ آن هم عاشق ویتنی هیوستون ی که می خواسته شوهر او را دم تیغ داده و به او پیشنهاد ازدواج بدهد.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهری IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    78 3
    همه می توانند عاشق شوند حتی یک آدمکش. هیتلر هم عاشق بود. اسامه بن لادن که جای خود دارد.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      7 21
      تا عشق رو چی معنی کنی؟ عشق داریم تا عشق.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    14 43
    تف به روی بی حیاش. این مرتیکه قذافی هم عاشق کامدولیزا رایس بود. خجالت هم نمی کشیدن
    • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      43 1
      عشق که بی حیایی نیست که بابا. مگه بهش تجاوز کرده بوده؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    78 23
    مرتیکه آدمکش. خودشون هر غلطی می کردن و اونوقت جوانان مسلمان رو تشویق به عملیات انتحاری می کردن. بی شرفا. تو بگو غلط می گردی آهنگ های ویتنی هیوستون رو گوش می دادی مگه حرام نبوده تو مذهب افراطی سنی شما. باز شیعه بودی یه چیزی
    • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      49 2
      عملیات انتحاری برای مردم عادی و نفهم هست. تو هیچ وقت دیدی یکی از این رهبرای القاعده یا حماس و این گروه های سنی افراطی که عملیات انتحاری رو حلال می دونن خودشون انتحاری کنن؟ این ملا عمر مثلا چرا خودش دست به عملیات انتحاری نمی زنه؟؟؟؟
  • سراج NL ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    100 3
    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
    • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      22 8
      این یارو واعظ نبوده ها. اشتباه نشه. این یارو یه اسلامگرای تندرو بوده که می گفته باید نسل امریکایی ها رو از روی زمین برداریم. منتهی مثل اینکه استثناهایی هم قائل بوده
    • همدانی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      22 5
      معشوقه؟؟؟؟ مگه در اسلام می شه معشوقه هم داشت؟؟ یا زنش بوده یا صیغه اش. زنش اگه بوده که حتما باید اسمش در بین زن های بن لادن می بوده. صیغه هم که نمی تونسته باشه چون سنی ها اونم از نوع وهابیشون به متعه یا همون صیغه اصلا اعتقاد ندارن. پس یعنی چی این؟؟؟ یعنی با نامحرم معاشرت داشته؟ اینکه اصلا تو مسلمونیش باید شک کرد. بی خود نیست می گن پدر سگ مامور سیا بوده
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    17 26
    خواهشاًبا این خبر ها سایت رو خراب نکنید عاشق صدای کسی و با بر و روی کسی بودن عیب نیست حالا هر کی می خواد باشه.
    • محمدرضا نوروزپور IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      37 4
      دوست عزیز بدون نام که نگرانی خود را درباره خراب شدن سایت بیان کرده اید. بسیار از محبت و عنایت شما سپاسگزارم. لازم می دانم متذکر شوم که این مطلب را در صفحه وبلاگ من می خوانید که نام آن گویای همه چیز هست. این صحفه شخصی من است و لزوما آنچه در آن می نویسم مسائلی است که نظرم را جلب کرده است و می تواند شامل همه چیز باشد. لطفا از این منظر به موضوع نگاه کنید. با تشکر
  • بدون نام NL ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    61 2
    بحث در تقبیح یا تشویق عاشقی نیست بدون نام عزیز..بحث در تشویق دیگران به جهاد است و سرگرم کردن خود با تماشای برنامه های آمریکایی ..بد نیست کمی آن سو تر از نوک بینی را ببینیم و با این قبیل مطالب به تحلیل روانی و اجتماعی جریان افراط بپردازیم. القاعده سالها به نام اسلام جوانان زیر 18 سال را به وعده بهشت و حوری بهشتی عامل انتحاری کرد و حالا از قرار معلوم رهبر این جریان با حوری های زمینی سرگرم بوده است!
    • اسدالله IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      25 1
      من هم با شما هم نظر هستم. این مسائل باید بازگو بشه تا همه بدونن پشت این چهره ها چه شخصیت های دو رو و ریاکاری وجود داشته اند. البته در همه جای دنیا و در همه فرهنگ ها از این شخصیت ها به وفور یافت می شود.
    • میرزایی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      8 3
      پشت هر افراطی چنین تفریطی وجود داره. این مرد از اولش هم مشکوک بود. عامل سیا بود و معلوم نشد که اخررش هم واقعا کشته شد یا نه؟ یا الان هم داره با همین حوری های زمینی زندگی می کنه. اون ابوت آباد و اینا هم همش کشک بود فکر کنم.
  • Behnam NL ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    21 3
    بابا چرا بهش فحش میدین خوب دوسش داشته مگه بده یکی کسی رو دوس داشته باشه حالا چون مسلمان بوده گیر دادین بهش اون اسلام رو برا بعضی خنگ ها میخواسته نه برا خودش
    • علیرضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      12 7
      چرا بیخود به این افراد میگید مسلمان؟ کدوم مسلمان؟ اینها وهابی هستند که برادران و خواهرانشون رو به قتل می رسونند! خواهش می کنم اسم مسلمانان رو با این نفرین شده ها خراب نکنید ! لعنت خدا بر او باد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    14 6
    کسی که مرگش رو ندید جنازش رو هم گفتن انداختند تو دریا شاید میخواستن با ویتنی با هم ازداواج کنند جفتشون خودشون رو به مردن زدند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    8 17
    این بی شرف اصلش امریکایی بود و ماموریت داشت وجهه مسلمانان رو خراب کنه که کرد. خدا ازش نگذره
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 25
    این زنیکه اصلا کی هست. شاید دروغ گفته. شما از کجا می دونین. می خوان چهره این اسلامگرا رو برای همیشه در بین مسلمانان خراب کنند. شما چرا ساده اید. حالا خوبه خودتون نوشتید که جاسوس بوده و برای سیا کار می کرده .اینا پول می گیرن از خودشون خاطره در می کنن. تازه من عکسش رو رفتم گیراوردم بهش می خوره آدمخوار بوده باشه
    • علیرضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      12 4
      این حرف شما بیشتر چهره اسلام رو مخدوش میکنه!آخه این حیوان چقدر ارزش داره ؟چرا فکر می کنید مسلمان بوده؟ تو دنیا همه می دونن اون یک قاتله ! یک افراط گرای وحشی !اون و رفیقاش از آمریکا پول می گرفتن که انسان ها رو بکشند و شما به او میگید اسلامگرا؟؟؟ یعنی مسلمانان اینگونه اند؟ حرفی که می زنید رو بسنجید قبل از اظهار فضل
    • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      4 3
      احتمال دروغ بودن این مطلب خیلی زیاده
  • علیرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    5 2
    این حرف شما بیشتر چهره اسلام رو مخدوش میکنه!آخه این حیوان چقدر ارزش داره ؟چرا فکر می کنید مسلمان بوده؟ تو دنیا همه می دونن اون یک قاتله ! یک افراط گرای وحشی !اون و رفیقاش از آمریکا پول می گرفتن که انسان ها رو بکشند و شما به او میگید اسلامگرا؟؟؟ یعنی مسلمانان اینگونه اند؟ حرفی که می زنید رو بسنجید قبل از اظهار فضل
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 2
    اصولا عاشق شخصیت های مهم شدن چه مرد یا زن یک امر طبیعی و رایج در بین همه اقشاره هست و اینکه چرا بن لادن عاشق اون خانم بسیار زیبا و با صدای بسیار دلنشین شده خیلی راحت میتونه توجیه علمی و روانشناسی داشته باشه ، اصلا مگه عیبی داره ؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      7 1
      عیب نداره بابا. برای کسی مثل بن لادن که همه رو دعوت به شهادت و جهاد در راه خدا و اینا می کرده عیب داشته . البته اگه این داستانی که این زنه نوشته درست باشه. که من فکر نمی کنم. این یارو بن لادن که مرده حالا هرکی می رسه یه چیزی درباره اش می گه
  • مهدی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    3 1
    نه راستش زیاد باور کردنی نیست. نه اینکه بن لادن خیلی ادم خوبی بوده نه. از این بابت که بعیده همچین چیزی اونم تو سال 96 که اوج برو بیای اون بوده.
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    5 2
    ای بابا...این بن لادن که عصمت نداشته...عاشق شده ... یعنی شماها عاشق نمیشید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    6 1
    سیه چرده؟ بابا این که از برفم سفید تره 1
  • بدون نام MY ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    4 4
    به بن لادن بد نگید. من مریدشم.
    • علی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
      2 0
      خوبه یکی پیدا شد عاشق چشم و ابروی بن لادن بشه ها ها ها
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 0
    هر دو رفتند يكي محبوب از دنيا رفت ديگري منفور سرنوشت انسان كاملا دست خودش نيست ويتني اگر در ايران به دنيا مي آمد آنهم در اين روزگار مطمئنا اين محبوبيت را نداشت و بن لادن اگر در سوئيس بدنيا مي آمد مطمئنا اين منفوريت را نداشت انسان ها بدون اختيار بدون قراردادي با خالقشان با نيازهاي بسيار با نقطه ضعف هاي بيشمار بدنيا مي آيندو مجبور به زندگي هستند چون از نظر اديان آسماني خودكشي يعني مستقيم جهنم انسانها بايد به هم كمك كنند تا زندگي اجباريشان را به خوبي و خوشي به اتمام برسانند تنفر از هم چرا ما همه محكوم به زندگي هستيم به هم عشق بورزيم
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    5 1
    پس عاشق بوده که می زده به کله اش همه رو می کشته .عجب اگه مادر بزرگم می دونست میرفت براش دستی بالا میزد تا اینقدر کشت و کشتار نکنه0