در نمایشگاه اسباب‌بازی‌های جدید 2012 در نیویورک آمریکا، نیمی از اسباب‌بازی‌ها به ابزاری مجهز به سیستم‌عامل آندروید یا iOS نیاز دارند که این ویژگی به تاثیرگذاری و توانایی بیشتر آنها منجر شده است.

محمود حاج‌زمان: هر سال نمایشگاهی از اسباب‌بازی‌های جدید در نیویورک آمریکا برگزار می‌شود. نمایشگاه امسال سرشار از ایده‌ها و اسباب‌بازی‌های جالب بود. در این گزارش، نگاهی به برخی از عجیب‌ترین اسباب‌بازی‌هایی داریم که امسال به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه بیش از نیمی از این اسباب‌بازی‌ها همراه خود به یک ابزار مجهز به سیستم عامل اندروید یا iOS نیاز دارند، اما این ویژگی به شرکت‌های سازنده اسباب‌بازی امکان می‌دهد تا در مقایسه با گذشته، از توانایی، تاثیرگذاری و آزادی عمل به مراتب بیشتری برخودار شوند.

 

تفنگ لیزری Hasbaro
شرکت‌های زیادی مدعی این هستند که تفنگ‌های لیزری آنها ارائه کننده «بازی‌های ویدئویی بلادرنگ» هستند، اما در این میان محصول شرکت Hasbaro در عمل از همه بهتر است. مغز هر تفنگ لیزری یک دستگاه آی‌فون یا آی‌پاد (مجهز به دوربین) است که به عنوان چشم بازیکن و نشان دهنده مسیر وی عمل می‌کند. نمایشگر روی صفحه نمایش این ابزار مگسک تفنگ، اهداف، و موقعیت راداری دشمنان را در فاصله 80 متری نشان می‌دهد. اما نکته‌ای که حتی از این نحوه بازی ویدئویی بهتر است این است که 24 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند این بازی را انجام دهند.
قیمت: 70 دلار
تاریخ ارائه به بازار: آگوست 2012/ مرداد 91
 

جنگنده اسفنجی WowWee
همه ما از دور زدن با یک هواپیمای اسباب‌بازی در اطراف اتاق و تقلید صدای شلیک آن خاطرات خوبی داریم. هواپیمای جنگنده اسفنجی WowWee نیز نسخه امروزی این بازی کودکانه محسوب می‌شود. این هواپیمای ده سانتی‌متری با استفاده از یک بازوی مکنده، به هر کدام از ابزارهای مجهز به دوربین شرکت اپل متصل می‌شود. بازیکن می‌تواند با دانلود یک برنامه رایگان، هواپیمای خود را در نبردهای جنگ جهانی دوم بر فراز اروپا، انگلستان و اقیانوس آرام به پرواز درآورد. این برنامه تصویر زنده جنگنده بازیکن را بر فراز منطقه نبرد اضافه می‌کند.
قیمت: 10 دلار
تاریخ ارائه به بازار: می 2012/ اردیبهشت 91
 

جعبه ابراز LittleBits
دلتان می‌خواهد اسباب‌بازی خودتان را بسازید؟ جعبه‌ابزار LittleBits قطعات ساده لگومانندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اسباب‌بازی‌های الکترونیکی خودتان را بسازید. هر کدام از اجزاء این جعبه یک کارکرد ساده و از پیش تعرف شده از جمله واکنش به نور، تضعیف نور، مجاورت‌سنج و ... دارند. سازنده اسباب‌بازی می‌تواند با اتصال آنها به یکدیگر، از آنها برای انجام هر کاری استفاده کند. به عنوان مثال در نمونه نمایشی این بازی، با اتصال یک مجاورت‌سنج، باتری و چراغ به یک قلک خرسی، می‌توانید زمانی‌که سکه‌ای به داخل قلک می‌اندازید باعث شوید صورت خرس برق بزند. این جعبه ابزار از 11 قطعه تشکیل شده و هر قطعه اضافه با مبلغی حدود 10 دلار قابل تهیه است. همچنین شرکت سازنده قصد دارد تا علاوه بر نسخه فعلی که در آن قطعات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، یک نسخه بی‌سیم از این جعبه ابزار را نیز به بازار عرضه کند.
قیمت: 80 دلار
تاریخ ارائه به بازار: در حال حاضر در بازار موجود است.
 

 

Codee
این اسباب‌بازی که محصول محققان ام.آی.تی است، در ابتدا به عنوان ماکتی برای کمک به دانش‌آموزان برای درک توالی دی‌ان‌ای و سایر مفاهیم ریزمقیاس ارائه شد. اکنون، Codee یک ابزار برای مجسمه‌سازی و ساخت پازل است. هر رشته Codee از64 اتصال مفصلی تشکیل شده که با ارقام و علائم برچسب‌گذاری شده‌اند. الگوهای آماده کاربران را راهنمایی می‌کند تا با چرخش هر بلوک، به ترکیبی یکتا از ارقام/علائم مانند 1+E یا 2>A برسند. با دنبال کردن این کدها، کاربر می‌تواند نهایتا مدل مورد نظر را بسازد و از راز آن سر در بیاورد.
قیمت: 8 دلار
تاریخ ارائه به بازار: تابستان 2012 /  91
 

Codee
نمونه تکمیل شده یک الگوی آماده به همراه یک جفت پای پلاستیکی کوچک، رشته Codee را به یک پنگوئن بامزه تبدیل کرده است.

 

روپولی zAPPed
اگر شما هم از کسانی هستید که در بازی روپولی یا مونوپولی سر بانک‌دار را کلاه می‌گذارید، خبر بدی برای شما داریم: نسخه جدید مونوپولی از پول دیجیتال استفاده می‌کند. هر بازیکن یک کارت اعتباری مخصوص دارد، و یک برنامه موبایل وضعیت حساب آنها را کنترل می‌کند. برای خرید و فروش یا پرداخت اجاره املاک، هر بازیکن باید با پشت کارت خود به صفحه نمایش گوشی آی‌فونی که نقش بانک را ایفا می‌کند ضربه بزند.
قیمت: 25 دلار
تاریخ ارائه به بازار: ژوئن 2012 / خرداد 91
 

ربات رقصنده Tosy
ربات‌هایی که در پاسخ به موسیقی واکنش نشان می‌دهند، چیز جدیدی نیستند؛ اما اگر شما انتظار حرکات زیبا و تحسین برانگیز را دارید، DiscoRobo دقیقا چیزی است که انتظار شما را برآورده می‌سازد. این ربات آبی متالیک مجهز به تمام مفاصل واقعی دست و بازو، پاهایی با مفاصل غلتکی، و یک صورت گویا و تاثیرگذار است.
قیمت: نامشخص
زمان ارائه به بازار: میانه سال 2012 / اوایل تابستان 91
 

پازل واقعیت افزوده Ravensburger
بالاخره، زمان آن فرا رسید تا پس از آنکه یک پازل 1000 قطعه‌ای را تکمیل کردید، به جای آنکه آن را مجددا تکه پاره کنید تا فضای اتاق پذیرایی خود را پس بگیرید، کارهای بیشتری انجام دهید. امسال، شرکت Ravensburger (مشهورترین سازنده پازل‌های هزارتایی در دنیا) مجموعه‌ای از پازل‌های واقعیت افزوده را به بازار عرضه خواهد کرد که در تعامل با یک برنامه رایگان iOS کار می‌کند. زمانی‌که بازیکن ساخت پازل را تمام کرد، دوربین آی‌پاد یا آی‌فون خود را مقابل آن می‌گیرد تا نرم‌افزار تصویر نهایی را تشخیص دهد. برای مثال، اگر پازل پاریس را تمام کرده باشید، نرم‌افزار نمایی 360 درجه از شهر را در روز و شب به بازیکن نشان می‌دهد که می‌توان در نقاط مختلف آن کلیک کرد. اگر بازیکن پازل مربوط به تصویری از دنیای زیرآب را تکمیل کرده باشد، نرم‌افزار یک بازی ویدئویی شکار ماهی به بازیکن پیشنهاد می‌دهد.
قیمت: 30 دلار
زمان ارائه به بازار: پاییز 91
 

توپ Junk Ball
این ویژگی که اگر سوراخ‌هایی را روی یک توپ تعبیه کنید، در مقایسه با یک توپ کامل راحت‌تر می‌تواند یک مسیر منحنی را طی کند، موضوع جدیدی نیست. توپ Junk Ball به پرتابگر اجازه می‌دهد تا مقدار هوای عبوری از درون توپ را تنظیم کند. یک حلقه پلاستیکی که دور توپ قرار دارد، با چرخش خود باعث باز و بسته شدن سوراخ‌ها می‌شود. برای مثال اگر تمام سوراخ‌ها باز باشند، توپ با شدت تمام به سمت راست منحرف می‌شود.
قیمت: 4 دلار
تاریخ ارائه به بازار: در حال حاضر در بازار موجود است.
 

توپ اسفنجی TheO
درون این توپ اسفنجی یک گوشی هوشمند دفن شده است. توپ TheO از شتاب‌سنج یک ابزار مجهز به آندروید یا آیفون استفاده می‌کند تا با مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مخصوص خود ارتباط برقرار کند. برای مثال، این توپ می‌تواند به یک توپ بولینگ تبدیل شده و از طریق وای‌فای به یک لپ‌تاپ یا تلویزیون هوشمند متصل شود. به گفته سازنده این اسباب‌بازی، این توپ و گوشی هوشمند درون آن از سقوط از یک ساختمان سه طبقه جان سالم به در برده است.
قیمت: 25 دلار
تاریخ ارائه به بازار: در حال حاضر در بازار موجود است.
 

تفنگ Razor Vapor Delta 500
این تفنگ تمام لذت تفنگ‌های بازی پینت‌بال را بدون هیچ‌گونه کثیف کاری در اختیار شما قرار می‌دهد. این تفنگ می‌تواند مهمات ژله‌ای پایه آب خود را تا برد  25 متر پرتاب کند. هر بازیکن می‌تواند تا 100 گلوله را با خود حمل کند؛ گلوله‌هایی که پس از برخورد منفجر می‌شوند و به سرعت خشک شده و هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارند.
قیمت: 25 دلار (بعلاوه 6 دلار برای هر 500 گلوله)
تاریخ ارائه به بازار: بهار 91
 

مهمات تفنگ Razor Vapor Delta 500
گلوله‌های 1.5 سانتی‌متری این تفنگ که ماده تشکیل‌دهنده آنها بر پایه آب است؛ اگرچه هنگام شلیک رنگی است، اما پس از برخورد و خشک شدن بی‌رنگ می‌شود.

 

53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SD IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    50 37
    همش مروج فرهنگ غربه مخصوصا اون روبات با اون حركات معلوم الحال! بهتره هر چه زودتر از بازار جمع آوري و سايت خبرآنلاين هم مثل ايميل ها فيلتر بشه
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      19 5
      واقعا نظر شما اینه ؟اگر بله متاسفم
    • SD IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      16 1
      دوست من واقعا متوجه طنز به كار رفته در كلام بنده نشديد؟
    • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      7 1
      ...هستن کسایی که همچین تفکراتی دارن و هر چی بلا سرمون می اد از این جور طرز فکرهاست.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      4 2
      بلا
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    55 2
    در حق بچگیه ما اجحاف شده! بچه بودیم میرفتیم یه توپ پلاستیکی شقایق می خریدیم بعد دو لایش میگردیم!....این بود اسباب بازیه ما!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    68 2
    تفنگ آبپاش كه جزء سلاحهاي خطرناكه تو ايران، نكنه خداي نكرده وارد بشه...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    7 15
    سر گرمی می تواند مفید باشد اما متاسفانه سرگرمی های الکترونیک و کامپیوتری یک جور اعتیاد می آورد ضمن این که فرد را از دنیای واقعی جدا کرده و فرصت های حضور در جامعه و تعامل بین انسانی را کم و کم تر می کند خوب است سازندگان به سمت تهیه بازی های رایانه ایی بروند که خانواده ها و اعضای جامعه را هر چه بیشتر دور هم جمع کند و زمینه تعامل بین آدم ها را فراهم آورد این نیاز واقعی است و می تواند ارزش این نوع ابتکارات و اختراعات را بالا ببرد البت اگر محقق شود چون دنیایی که بر اساس فلسفه اصالت انسان آن هم انسان در الگوی فردی اش نمی تواند به این سمت برود
  • بدون نام CH ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    36 4
    چند سال دیگه میاد ایران؟ اینا تهاجم فرهنگیه، ریپورتت میدیم تو هم فیلتر شیا خبر انلاین :)))
  • پیمان IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    38 2
    ما هم دارا و سارا میسازیم باری رقابت!!
  • بدون نام DE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    8 3
    باور کن باور کن ...! چرا همه چیز برای تو "خبرآنلاین" باور نکردنیه؟
  • مهدي رك IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    6 11
    آخه اينا شد بازي؟؟؟؟؟؟؟؟ بازي‌هاي بچگي خودمونو عشق است.
  • محسن IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    10 3
    ای بابا خوشا الک دولک .هفت سنگ.رابط......این اسباب بازیها که بدتر آدمو افسرده میکنه